Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-01, 15:28
  #33901
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillade den som du gjorde, en tvåa med andra ord och höjdpunkten var ju egentligen Stormare som stal hela showen, extra roligt att han spelar en svensk och att det stod meningar på svenska i hans clownbok.

Ja Stormare var finfin! Märkte det också
Citera
2015-03-01, 15:31
  #33902
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tror det redan är en Disney klassiker. Den Disney film som tjänat in mest pengar också.
Men jag är glad att en sådan här film är mer över hypad än Transformers eller Twilight.
Detta förklaras bättre:
https://www.youtube.com/watch?featur...R0v1LRE4#t=426

Tycker inte att Disney gjort någonting bra sedan Tarzan, och det är ju rätt många år sedan nu, Big Hero 6 var en enda stor besvikelse i raden av många, samma sak med Frozen.
Citera
2015-03-01, 15:33
  #33903
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker inte att Disney gjort någonting bra sedan Tarzan, och det är ju rätt många år sedan nu, Big Hero 6 var en enda stor besvikelse i raden av många, samma sak med Frozen.

Tycker också att Tarzan var den sista filmen från riktiga Disney. Resten har vart allt från småbra till kasst. Frozen var faktiskt otroligt medioker. Förstår inte alls hypen.
Citera
2015-03-01, 15:48
  #33904
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tycker också att Tarzan var den sista filmen från riktiga Disney. Resten har vart allt från småbra till kasst. Frozen var faktiskt otroligt medioker. Förstår inte alls hypen.

Kul att vi är på samma våglängd i den här frågan!

Enda bra med Frozen var titellåten Let it Go.
Citera
2015-03-01, 15:55
  #33905
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker inte att Disney gjort någonting bra sedan Tarzan, och det är ju rätt många år sedan nu, Big Hero 6 var en enda stor besvikelse i raden av många, samma sak med Frozen.

Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tycker också att Tarzan var den sista filmen från riktiga Disney. Resten har vart allt från småbra till kasst. Frozen var faktiskt otroligt medioker. Förstår inte alls hypen.

Nu påminner ni om två pensionärer som sitter på ålderdomshemmet och tjurar över det var bättre förr.

Disney har helt klart gjort bra filmer efter Tarzan. Jag gillade både Big Hero 6 och Frozen väldigt mycket. 4or i min bok. Med det sagt förtjänade inte Big Hero 6 att vinna bästa animerade film.
Sedan 2012 var där Wreck-It Ralph som var förvånansvärt bra samtidigt som humorn verkligen briljerade. Sedan 2010 har vi Tangled som även den i mina ögon förvånade mig över hur bra den egentligen var. Tror jag föredrar den hårstrået (pun intended) mer än Frozen kanske.
Så där har varit en del bra grejer från Disney sedan det nya decenniet började (2010). Visst hade dem en del dåliga på 2000-talet, men dem har verkligen rykt upp sig efter Tangled.

Sedan har vi ju Pixar som visserligen inte gjort något riktigt bra sedan Toy Story 3, även ifall jag verkligen gillade Monsters University så kan jag inte säga det var en nödvändig film eller lika meningsfull eller inspirerande för barn än deras andra filmer. Men deras nya Inside Out och The Good Dinosaur verkar ju väldigt intressanta, speciellt den förstnämnda. Båda kommer ut i år. Sedan i 2016 har vi Disney filmen Moana som verkligen har potential att bli bra.
Citera
2015-03-01, 16:01
  #33906
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nu påminner ni om två pensionärer som sitter på ålderdomshemmet och tjurar över det var bättre förr.

Disney har helt klart gjort bra filmer efter Tarzan. Jag gillade både Big Hero 6 och Frozen väldigt mycket. 4or i min bok. Med det sagt förtjänade inte Big Hero 6 att vinna bästa animerade film.
Sedan 2012 var där Wreck-It Ralph som var förvånansvärt bra samtidigt som humorn verkligen briljerade. Sedan 2010 har vi Tangled som även den i mina ögon förvånade mig över hur bra den egentligen var. Tror jag föredrar den hårstrået (pun intended) mer än Frozen kanske.
Så där har varit en del bra grejer från Disney sedan det nya decenniet började (2010). Visst hade dem en del dåliga på 2000-talet, men dem har verkligen rykt upp sig efter Tangled.

Sedan har vi ju Pixar som visserligen inte gjort något riktigt bra sedan Toy Story 3, även ifall jag verkligen gillade Monsters University så kan jag inte säga det var en nödvändig film eller lika meningsfull eller inspirerande för barn än deras andra filmer. Men deras nya Inside Out och The Good Dinosaur verkar ju väldigt intressanta, speciellt den förstnämnda. Båda kommer ut i år. Sedan i 2016 har vi Disney filmen Moana som verkligen har potential att bli bra.

Ja Toy Story 3 var bra...men saknar ändå tiden då Disney gjorde vanliga tecknade filmer som Mulan, Tarzan, Lejonkungen etc. Sådana filmer verkar inte göras längre. Nu ser allt så datoranimerat ut vilket är lite tråkigt. Föredrar den klassiska teckningstilen alla dagar i veckan.
Citera
2015-03-01, 16:08
  #33907
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nu påminner ni om två pensionärer som sitter på ålderdomshemmet och tjurar över det var bättre förr.

Disney har helt klart gjort bra filmer efter Tarzan. Jag gillade både Big Hero 6 och Frozen väldigt mycket. 4or i min bok. Med det sagt förtjänade inte Big Hero 6 att vinna bästa animerade film.
Sedan 2012 var där Wreck-It Ralph som var förvånansvärt bra samtidigt som humorn verkligen briljerade. Sedan 2010 har vi Tangled som även den i mina ögon förvånade mig över hur bra den egentligen var. Tror jag föredrar den hårstrået (pun intended) mer än Frozen kanske.
Så där har varit en del bra grejer från Disney sedan det nya decenniet började (2010). Visst hade dem en del dåliga på 2000-talet, men dem har verkligen rykt upp sig efter Tangled.

Sedan har vi ju Pixar som visserligen inte gjort något riktigt bra sedan Toy Story 3, även ifall jag verkligen gillade Monsters University så kan jag inte säga det var en nödvändig film eller lika meningsfull eller inspirerande för barn än deras andra filmer. Men deras nya Inside Out och The Good Dinosaur verkar ju väldigt intressanta, speciellt den förstnämnda. Båda kommer ut i år. Sedan i 2016 har vi Disney filmen Moana som verkligen har potential att bli bra.

Wreck-It Ralph har jag aldrig förstått hur den kan vara så hyllad, den är en av de sämre animerade filmerna senaste åren enligt mig. Att den spelar på arkadspelsnostalgin räcker inte för mig.
Vad är det som är så bra med den enligt dig?
Citera
2015-03-01, 16:22
  #33908
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso

Disney har helt klart gjort bra filmer efter Tarzan. Jag gillade både Big Hero 6 och Frozen väldigt mycket. 4or i min bok. Med det sagt förtjänade inte Big Hero 6 att vinna bästa animerade film. Sedan 2012 var där Wreck-It Ralph som var förvånansvärt bra samtidigt som humorn verkligen briljerade. Sedan 2010 har vi Tangled som även den i mina ögon förvånade mig över hur bra den egentligen var. Tror jag föredrar den hårstrået (pun intended) mer än Frozen kanske.

Ledsen att göra dig besviken men gillar ingen av dom, inte ens Toy Story 3 eller Monsters University.
Citera
2015-03-01, 16:25
  #33909
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Ja Toy Story 3 var bra...men saknar ändå tiden då Disney gjorde vanliga tecknade filmer som Mulan, Tarzan, Lejonkungen etc. Sådana filmer verkar inte göras längre. Nu ser allt så datoranimerat ut vilket är lite tråkigt. Föredrar den klassiska teckningstilen alla dagar i veckan.

Dem har ju sagt att den "tecknade genren" är utdöd numera. Den tjänar inte in lika mycket pengar som de datoranimerade filmerna gör då barnen hellre ser dataanimeringarna för det ser mer förnyat ut. Otroligt tragiskt då jag faktiskt håller med dig om att jag också saknar de tecknade filmerna. Gör ju inte saken bättre att Studio Ghibli som gör de tecknade inte ska göra fler filmer.
Senaste från Disney var The Princess and the Frog. Som jag visserligen inte sett än. Men har sett och hört där är några som jobbat för Disney Studios som startat en kickstarter sida för att få budget till en ny film som är 100% tecknad och handritad för hand. Minns inte filmens namn nu bara för det men tror det var något med "Gravity". Filmen är redan igång verkar det som och kommer minst sagt hålla utsikt efter den filmen och hoppas innerligt den blir färdigställd och går upp på bio.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Wreck-It Ralph har jag aldrig förstått hur den kan vara så hyllad, den är en av de sämre animerade filmerna senaste åren enligt mig. Att den spelar på arkadspelsnostalgin räcker inte för mig.
Vad är det som är så bra med den enligt dig?

För mig så gillade jag främst karaktärerna. Ralph var verkligen en perfekt skurk man älskar. Inte "hat-älskar" utan bara älskar. Man förstår varför han känner som han gör. John C. Reilly är dessutom helt perfekt i rösten till honom.
Sedan så var Vanellope faktiskt inte så irriterad som jag hade trott jag skulle tycka hon var. Var endast få gånger jag kunde störa mig på henne. Men för mestadels av tiden fann jag henne vara gullig och man gav henne en väldigt bra bakhistoria om varför hon är som hon är. Till sist så föll jag för karaktären och ville se henne vinna.
Jane Lynch som Calhoun var också verkligen spot on.

Bortsett från karaktärerna så är humorn helt jäkla rolig. Humor varierar som sagt från person till person. Det jag finner roligt, kanske inte du finner roligt. Svårare än så är det inte. Men jag tyckte filmen var hysteriskt rolig med sin humor.
Sedan gillar jag handlingen. Visst den fokuserar på arkadspelen. Men det är inte om de kända spelkaraktärerna vi alla känner igen. Det är roligt att se dem där. Men filmen lyckas hålla dem borta och göra dess originella karaktärer stjärnorna och få en intresserad och investerad. Något jag tror är väldigt svårt när du har Sonic och Bowser i samma film. Jag såg det till slut som en fin bonus. Men helt ärligt brydde jag mig mer i huvudhandlingen och relationen mellan Ralph och Vanellope än vad jag gjorde att se M. Bison och Bowser i samma ruta. Då har man lyckats i mina ögon.

Denna recensionen håller jag med om och förklarar det också ganska bra:
https://www.youtube.com/watch?v=uNSuUTUa5JE
Citera
2015-03-01, 16:27
  #33910
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ledsen att göra dig besviken men gillar ingen av dom, inte ens Toy Story 3 eller Monsters University.

Hur kunde du inte fälla en tår i slutet av Toy Story 3!? Vad med mitt namn för jösse namn!?

Nu överreagerar jag bara, men håller Toy Story 3 väldigt varmt om hjärtat, eller ja snarare trilogin. Men Pixar och John Lasseter kan fara åt helvete med att de ska göra en 4. Likaså Hitta Nemo 2 (Hitta Doris). Varför?
Citera
2015-03-01, 16:44
  #33911
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
För mig så gillade jag främst karaktärerna. Ralph var verkligen en perfekt skurk man älskar. Inte "hat-älskar" utan bara älskar. Man förstår varför han känner som han gör. John C. Reilly är dessutom helt perfekt i rösten till honom.
Sedan så var Vanellope faktiskt inte så irriterad som jag hade trott jag skulle tycka hon var. Var endast få gånger jag kunde störa mig på henne. Men för mestadels av tiden fann jag henne vara gullig och man gav henne en väldigt bra bakhistoria om varför hon är som hon är. Till sist så föll jag för karaktären och ville se henne vinna.
Jane Lynch som Calhoun var också verkligen spot on.

Bortsett från karaktärerna så är humorn helt jäkla rolig. Humor varierar som sagt från person till person. Det jag finner roligt, kanske inte du finner roligt. Svårare än så är det inte. Men jag tyckte filmen var hysteriskt rolig med sin humor.
Sedan gillar jag handlingen. Visst den fokuserar på arkadspelen. Men det är inte om de kända spelkaraktärerna vi alla känner igen. Det är roligt att se dem där. Men filmen lyckas hålla dem borta och göra dess originella karaktärer stjärnorna och få en intresserad och investerad. Något jag tror är väldigt svårt när du har Sonic och Bowser i samma film. Jag såg det till slut som en fin bonus. Men helt ärligt brydde jag mig mer i huvudhandlingen och relationen mellan Ralph och Vanellope än vad jag gjorde att se M. Bison och Bowser i samma ruta. Då har man lyckats i mina ögon.

Denna recensionen håller jag med om och förklarar det också ganska bra:
https://www.youtube.com/watch?v=uNSuUTUa5JE

Tack för ett utförligt svar. Kan verkligen inte se det som du ser i den. Visst har den sina stunder men jag kände inte att den engagerade alls, vare sig med karaktärerna eller humorn. Men nu förstår jag i alla fall vad andra kan se i den.


The Princess and the Frog som du nämnde ovan är däremot en av mina favoriter.
Citera
2015-03-01, 16:49
  #33912
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hur kunde du inte fälla en tår i slutet av Toy Story 3!? Vad med mitt namn för jösse namn!?

De enda filmerna jag gråtit till är sluten på Terminator 2 och The Return of the Jedi, men då var man väldigt liten också, om det har någon form av befattning.

Sen gillar jag enbart första Toy Story enda sen jag såg den på bio, tvåan såg jag på VHS och gillade inte alls och trean minns jag typ ingenting utav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback