2013-11-30, 00:21
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tycker Monsters University och The Croods är årets bästa animerade filmer. Inte sett The Smurfs 2 och den kommer senare men är ingen smurfs person alls.

The Croods är min animerade favorit från i år.

Såg Forget me not (2010)
Ett möte mellan 2 främlingar på strövtåg genom London i natten. Underbar personkemi mellan Tobias Menzies och Genevieve O'Reilly i huvudrollerna. Spontant, växlande och vackert. Gillar stämningen och att det inte är så sliskigt romantiskt som det verkar i imdb-beskrivningen.
6.5/10
Citera
2013-11-30, 01:19
Medlem
cuberpunkDooms avatar
Le Mans - En estetiskt snygg film som jag inte rikigt hängde med i eftersom jag var full. Handlar om.. Ja, vad fan tror ni, det legendariska racet Le Mans. Schyssta bilder, ingen direkt story, dialogen är känd för att var extremt kort. Men snubben som man trodde skulle vinna var ödmjuk och så. Fick känslor om att, en sån där gentleman vill man egentligen vara. 7/10.

Stark Trek. Första filmen tror jag, gick på sexan idag. Är rätt nice: 6/10. Orkar inte ge min åsikt.
Citera
2013-11-30, 01:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Jag som inte går på rösterna utan får förlita mig på animeringen för att få en känsla för karaktärerna tycker att de verkligen lyckats i Turbo.
Varför? Hörselproblem? Dövhet?
Citera
2013-11-30, 02:38
Medlem
Citat:
Tycker Monsters University och The Croods är årets bästa animerade filmer. Inte sett The Smurfs 2 och den kommer senare men är ingen smurfs person alls.

För mig är Croods överlägsen, tvivlar på att Smurfarna 2 är något annat än askass.
Citera
2013-11-30, 06:31
Medlem
serotonins avatar
Jackie Brown (1997)

Tredje gången jag ser den tror jag, men det var säkert 10 år sen sist. Utspelar sig tydligen 1995 istället för på 70-talet som jag trodde. Mycket 70-talskänsla i filmen iallafall och det gillar vi ju! Jackie Brown är, utan att vara något Bergmanverk, Tarantinos mest seriösa film - karaktärerna är inga seriefigurer (förutom Samuel L Jackson ibland, men det är ok), utan mer lågmälda och trovärdiga. Precis som så många andra blev jag besviken 1997 när den släpptes, men Jackie Brown har åldrats klart bättre än andra Tarantinofilmer och är snudd på sympatisk. Fint lir av alla inblandade, skön musik, rätt oviktig plot om en smugglande flygvärdinna (Pam Grier - funkar bra), en sjukt slampigt snygg Bridget Fonda som jag vill straffknulla - Tarantinos minst kända film är hans mest underskattade och lägger sig på tredje plats efter Pulp Fiction och Inglourious Basterds. Ger den 7.5/10, IMDb håller med.

http://www.imdb.com/title/tt0119396/?ref_=nv_sr_1
Senast redigerad av serotonin 2013-11-30 kl. 06:37.
Citera
2013-11-30, 08:19
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Varför? Hörselproblem? Dövhet?
Jag är döv.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
För mig är Croods överlägsen, tvivlar på att Smurfarna 2 är något annat än askass.
The Smurfs 2 är egentligen inte alls särskilt bra. Men den var underhållande. Kanske blev det en bättre bioupplevelse bara för att jag hade så låga förväntningar. För mig var den iaf en positiv överraskning då jag inte alls gillar första filmen.
Citera
2013-11-30, 10:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

Sparar den till min Animation Month nästa år är som sagt ingen smurfs person. Växte inte upp med de alls och de närmsta jag kommit smurfarna är att jag hört ett par av deras låtar typ som saft saft hallonsaft.
Citera
2013-11-30, 11:23
Kollar för tillfället på "The Town". Sökte bara efter en film som liknar bankrånar spelet "Payday 2" som precis kommit ut (Riktigt grymt spel). Filmen är från 2010 då det är ett gäng som klär ut sig och gör grymma bankrån.

7/10 än så länge. Inte ens halvvägs på filmen ännu.

http://www.imdb.com/title/tt0840361/
Citera
2013-11-30, 12:19
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Jackie Brown (1997)
Tarantinos minst kända film[...]
Underskattad kan jag hålla med om, men minst kända? Hur tänkte du då? Jackie Brown är minst lika känd som Pulp Fiction just för att QT gjorde en mognare film med JB. När det gäller QT skulle jag i så fall påstå att Reservoir Dogs är hans minst kända. Många känner säker till filmen, men inte att det är QT som gjort den.
Citera
2013-11-30, 12:23
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Underskattad kan jag hålla med om, men minst kända? Hur tänkte du då? Jackie Brown är minst lika känd som Pulp Fiction just för att QT gjorde en mognare film med JB. När det gäller QT skulle jag i så fall påstå att Reservoir Dogs är hans minst kända. Många känner säker till filmen, men inte att det är QT som gjort den.

Death Proof?
Citera
2013-11-30, 12:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Death Proof?
Death Proof, vaddå? Hans minst kända menar du?
Citera
2013-11-30, 12:53
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Underskattad kan jag hålla med om, men minst kända? Hur tänkte du då? Jackie Brown är minst lika känd som Pulp Fiction just för att QT gjorde en mognare film med JB.
Jackie Brown är långt ifrån lika känd som Pulp Fiction är. Folk som inte ens bryr sig ett dugg om film vet vilken film Pulp Fiction är, medan Jackie Brown...nja.

Ogillar att använda imdb, men Jackie Brown har 175k röster och Pulp Fiction har 850k, så något säger det allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in