Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-01, 19:12
Medlem
Antar att mitt lilla bekymmer får hamna här...har sökt men inte hittat någon tråd med aktuellt ämne...hur som helst..FAN va äckligt mycket flygmyror det var i Stockholm idag...flög omkring mitt i city, folk fick de i munnen, spottade och fräste, såg en asiatisk familj som mer eller mindre hade panik för att ungarna hade flygmyror i håret...var det stora flygmyrorkläckardagen idag?
Citera
2007-08-01, 20:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
Märkte också detta.

Men, jag tror att biologerna har mer kunskap.

*VB>NMK*

/Mod
Citera
2007-08-01, 20:39
Medlem
Thx Ruskigbuss...vad vore FB utan er moderatorer... För att besvara min egen fråga....såg nu detta...http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1132061,00.html
Citera
2007-08-01, 20:59
Medlem
seriouss avatar
I bästa vetenskapliga manér:
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonskiten
Miljontals flygmyror hade svept in Stockholm i ett svart moln.
Källa?

På ett gammalt jobb jag hade svärmade någon gång per sommar flygmyror i säkert tusental, dock inomhus. De flög nästan inte alls som tur var, de mest svärmade ut ur sprickor i väggen, så det var bara att köra fram dammsugaren och sätta framför skarvarna. De flydde nästan uteslutande inåt från väggutrymmet och jag drog snabbt slutsatsen att detta berodde på solen som gassade starkt mot väggen och gjorde mellanväggmiljön rätt ogästvänlig (=varm). Kanske hade jag fel då, men lutar lite ditåt ändå, iaf i det fallet.
Vidrigt för övrigt med svärmande insekter.
Citera
2007-08-01, 21:04
Medlem
attackks avatar
Ja fy fan, det var rena "Fåglarna".
Citera
2007-08-02, 17:10
Medlem
Coolcittes avatar
Är det ingen som har bilder på insektsmolnen?
Citera
2007-08-10, 15:26
Medlem
ztingers avatar
Det verkar inte bli invasioner av myror/flygmyror varje år. Snarare vart annat eller vart tredje år. Vad kan detta bero på?
Jag kommer ihåg en gång när jag åkte i en bil och vi slog på AC:n och det bara öste in döda flygmyror i bilen och en annan gång fick vi spola bort myrorna från huset med en vattenslang. Då är det fan illa.
Citera
2007-08-10, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte

Jag vill i så fall se bilder på den där asiatfamiljen som fick panik.
Citera
2007-08-10, 19:24
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Om jag hade vetat att någon skulle ifrågasätta det så skulle jag tagit en bild på min vindruta som var full av påkörda flygmyror. Trodde det haglade ett tag. (Detta hände dock flera mil norr om Stockholm).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in