2007-07-27, 20:59
Medlem
Jag har klantat mig som satan!!!

Jag skulle precis formatera om min dator då jag flyttade över allt jag ville spara på en extern hårddisk.

Sedan bootade jag om windows och valde att plocka bort alla partitioner som vanligt. Då råkade jag även ta bort partitionen som var min externa hårddisk med allt det jag ville spara. Jag kom på mig precis när jag gjort det. Jag har inte formaterat disken eller något utan som sagt bara tagit bort partitionen.

Finns det något som helst sätt att få tillbaka mina filer som ligger på den externa disken? Skulle veeeeeeeeeeeeerkligen uppskatta om någon kunde ge mig tips..
Citera
2007-07-27, 21:03
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Koppla loss den direkt och gå till en annan dator med exempelvis Get Data Back!
Citera
2007-07-27, 21:04
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Koppla loss den direkt och gå till en annan dator med exempelvis Get Data Back!

mjo.

Finns fler som lyckats: här har du deras lösning: http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=548710

lycka till
Citera
2007-07-27, 21:04
Medlem
linuxfreaks avatar
Att ta bort partionen är nästan som att formatera hehe, du förlorar all data, men dom förra postare sa, pröva get data back
Citera
2007-07-28, 00:31
Medlem
gandihellfishs avatar
Nej det funkar att fixa det, jag råkade göra samma sak fast med en intern hårddisk, fick panik o pillade fram och tillbaka med min mirakel skiva, MiniPE...kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men det ska finnas en tråd på hårdvaru forumet som jag gjorde och berättade i den hur jag fixade det.

EDIT: Hittade tråden; http://www.flashback.org/showthread.php?t=499727 om du installerar XP så kommer du se att den finns med är RAW den me!
Citera
2007-07-28, 01:30
Medlem
Tack som fan allihopa. Jag lyckades få tillbaka filerna med hjälp av programmet Arconis Disk Director. Rekommenderas om någon annan klantar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in