Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-26, 22:19
  #1
Medlem
Chamoniards avatar
Hörde på nyheterna om en läkare inom psykiatrin på akademiska i Uppsala. Det har tydligen uppdagats att han har någon form av kriminellt förflutet inklusivet prylat upp sin exhustru. Någon som vet mer om detta?

Misstänker att jag jobbat med honom....
Citera
2007-07-26, 22:25
  #2
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Hörde på nyheterna om en läkare inom psykiatrin på akademiska i Uppsala. Det har tydligen uppdagats att han har någon form av kriminellt förflutet inklusivet prylat upp sin exhustru. Någon som vet mer om detta?

Misstänker att jag jobbat med honom....
Jag hörde om nån läkare inom psykiatrin som precis har blivit avstängd eftersom han har haft skum hantering av läkemedel (skrev ut lite väl generöst..).. Kanske samma?
Fick dock höra det av en patient, så det är andrahandsinformation (kanske ännu sämre än det). Kan ju vara illvilliga rykten också.
Citera
2007-07-27, 21:41
  #3
Avstängd
Carl-Olofs avatar
Det här, kanske?

Citat:
16:50 | fredag 27 juli 2007

Kritiserad läkare fick anställning på Akademiska sjukhuset

Trots att ett flertal klagomål från patienthåll riktades mot en läkare i Västerås fick han ändå anställning inom psykiatrin på Akademiska sjukhuset. Mannen har nu stängts av från sin tjänst efter att ha dömts för kvinnofridskränkning. Bertil Jansson är chef inom psykiatrin i Uppsala.
http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyh...rtikel=1505057
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-...636977,00.html
Citera
2024-02-29, 21:14
  #4
Medlem
Jn. B? Eller vad han nu heter..?Han har tydligen bytt namn då det inte gått hans väg. Jag pluggade till läkare ungefär samtidigt som han. Först var han väldigt i fokus för att sedan bli någon de flesta undvek. Har mött honom på ngt litet stafettjobb. Var otroligt jobbig, snackade till max fastän jag gjorde allt för att undvika honom.

Och jo, han spöade frun på alla sätt och tydligen inte bara henne. En "sådan" som blivit hyfsat omtalad i Sveriges läkarkretsar (speciellt bland oss som stafettat ungefär samtidigt och fått höra ett och annat) med tanke på att han inte är känd för något bra. Har hört från källor men (tyvärr) även träffat honom själv. Mannen är ett stort frågetecken. Tror dock inte att han jobbat i Uppsala som jag själv. Möjligen att han jobbat i Västerås. Vill helst inte stöta på den snubben oavsett om det är han eller inte. Lär få veta om jag frågar runt.


QUOTE=filofax|7823410]Jag hörde om nån läkare inom psykiatrin som precis har blivit avstängd eftersom han har haft skum hantering av läkemedel (skrev ut lite väl generöst..).. Kanske samma?
Fick dock höra det av en patient, så det är andrahandsinformation (kanske ännu sämre än det). Kan ju vara illvilliga rykten också.[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Hörde på nyheterna om en läkare inom psykiatrin på akademiska i Uppsala. Det har tydligen uppdagats att han har någon form av kriminellt förflutet inklusivet prylat upp sin exhustru. Någon som vet mer om detta?

Misstänker att jag jobbat med honom....
Citera
2024-02-29, 23:47
  #5
Medlem
Spännande att ni jobbat med honom. Ålder? Ursprung? Läst till läkare var? Specialitet? Kanske ett namn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback