Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-25, 22:25
  #1
Medlem
På Remmenes fd. skjutfält finns godsaker som ej använts sedan 40-50 talet. Inuti bunkrarna finns droppsten och inristningar i plankor från rekryter från den tid då A2 övade här. Idag känner kanske ett tjugotal personer till bunkrarna. Jag lägger här ut ett spår för dem som önskar ett litet smakprov på vad som bjuds.
Mer finns men du får anstränga dig lite för att finna det...

http://guderian.myphotoalbum.com/albums.php

Ber om ursäkt för att jag på fotosidan tidigare valt ett namn som jag nu ser redan finns på detta forum.
Citera
2007-07-26, 06:41
  #2
Medlem
Grymt fina bilder och historia, ambitiöst!
Citera
2007-07-26, 08:20
  #3
Avstängd
Gizmozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Ber om ursäkt för att jag på fotosidan tidigare valt ett namn som jag nu ser redan finns på detta forum.

Tackar för det.

Väckte en del barndomsminnen till liv. På gamla släktgården så inackorderas en gång i tiden hästar från I15 som var de regemente som använde skjutfältet.

Har för mig att marken skulle säljas men det var så mycket blindgångare att inget blev av.

Någon som vet mer om det?
Citera
2007-07-26, 08:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Tackar för det.

Väckte en del barndomsminnen till liv. På gamla släktgården så inackorderas en gång i tiden hästar från I15 som var de regemente som använde skjutfältet.

Har för mig att marken skulle säljas men det var så mycket blindgångare att inget blev av.

Någon som vet mer om det?


Japp!

Skjutfältet öppnar igen from årsskiftet Och du har helt rätt att det var A2s skjutfält inte I15 från början
Citera
2007-07-26, 09:17
  #5
Avstängd
Gizmozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Japp!

Skjutfältet öppnar igen from årsskiftet Och du har helt rätt att det var A2s skjutfält inte I15 från början



A2 givetvis.
Citera
2007-07-26, 14:50
  #6
Medlem
rebbans avatar
Trevliga bilder..
Tnx för dom..
Citera
2007-07-26, 16:28
  #7
Medlem
Toppenbilder!
Citera
2007-07-26, 21:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
På Remmenes fd. skjutfält finns godsaker som ej använts sedan 40-50 talet. Inuti bunkrarna finns droppsten och inristningar i plankor från rekryter från den tid då A2 övade här. Idag känner kanske ett tjugotal personer till bunkrarna. Jag lägger här ut ett spår för dem som önskar ett litet smakprov på vad som bjuds.
Mer finns men du får anstränga dig lite för att finna det...

http://guderian.myphotoalbum.com/albums.php

Ber om ursäkt för att jag på fotosidan tidigare valt ett namn som jag nu ser redan finns på detta forum.
Fina bilder. Synd att jag inte visste om Remmene skjutfält tidigare eftersom jag var på Tånga Hed för ett tag sen när Vulcan Raiders ( Kawasaki alltså )hade stor samling där.
Citera
2007-07-26, 21:43
  #9
Medlem
sinologens avatar
Låg i fält där några dagar för 5 år sedan snart.Det var väldigt väldigt kallt och väldigt väldigt långt bort från nånting. Har aldrig varit med om en så stjärnklar natt. Fina bilder i alla fall fick du!
Citera
2007-07-27, 05:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Fina bilder. Synd att jag inte visste om Remmene skjutfält tidigare eftersom jag var på Tånga Hed för ett tag sen när Vulcan Raiders ( Kawasaki alltså )hade stor samling där.


Vi får väl ta hojarna och åka upp då, inte speciellt långt
Citera
2007-07-27, 05:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Låg i fält där några dagar för 5 år sedan snart.Det var väldigt väldigt kallt och väldigt väldigt långt bort från nånting. Har aldrig varit med om en så stjärnklar natt. Fina bilder i alla fall fick du!

Låter som ett standardskjutfält då.. Men du slapp tydligen regn och mygg =)
Citera
2007-07-27, 15:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Låter som ett standardskjutfält då.. Men du slapp tydligen regn och mygg =)

Det skall regna på skjutfält, det är det som gör dom till just det.

Om du åker dit glöm inte att plocka upp mig på vägen, ni kan behöva någon som guidar er mellan alla EODs
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback