2007-07-26, 10:52
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
Om killen är riktigt jävla slipad ser han till att press och utvalda får varsin billigaste-dator-du-kan-hitta á 4-5000 kr levererad. Ryktet går och ännu fler beställningar rasslar in.
Det har han ju gjort?
http://www.idg.se/2.1085/1.100914
Citera
2007-07-26, 11:16
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Att hemsidan suger och skriker B, betyder inte att de inte kan bygga ihop datorer förresten.
Jo det är direktkopplat..
Citera
2007-07-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Det har han ju gjort?
http://www.idg.se/2.1085/1.100914
"Den dator som Robert Klan*-jac och Medisons affärsutvecklare Erik Dietersson visar upp för CS väger 2,2 kilo och ser ut som vilken modern dator som helst."
Jag har inte läst någonstans att den "batchen" levererats.
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, nu gav du honom den iden . Fast det blir nog svårt att hinna få loss 10 st OEM-maskiner av just det fabrikatet som är på bilden i tid på fyra veckor..
Hade en känsla av att dylika svar skulle komma. Jag tror snarare på öppenhet och att låta folk dra sina egna slutsatser och använda kritiskt tänkande. Sen ska vi ju inte överskatta ett inläggs betydelse, det är troligtvis för sent att utveckla den här blåsningen nu. Kanske hämtar nästa bedragare inspiration här dock, vem vet.
Citera
2007-07-26, 13:02
Medlem
Megaforces avatar
[quote=Yes
Robert Klanjac har nog hittat något ställe där han kan köpa billiga datordelar, och upptäckte att man kan få delar till en budget-dator för $150. Sen kläckte han idén att sälja så billiga datorer för att få uppmärksamhet i media så att han sedan kan sälja dyrare datorer som han tjänar mer på!

Att hemsidan suger och skriker B, betyder inte att de inte kan bygga ihop datorer förresten.[/QUOTE]

Han Valdi är också inblandad i något skumt där de kopierat gamla utgångna 80-tals patent, ändrat lite och sökt nya patent på programmerbara OLED-tangentbord (där man ändrat från LCD till OLED). Det syns dock tydligt på patentansökans illustrationer att de ursprungligen är från 80-talet.. Dessutom skulle inte någon som enligt egen utsago hållit på med design skapa så taffliga och hemmagjorda illustrationer som de i patentansökningarna.

Nu försöker man få ut licenspengar från de tillverkare som faktiskt tillverkar programmerbara tangentbord, fast det egentligen inte borde finnas något patent idag (patenten kom på 80-talet och är utgångna idag).

Patenten skulle förmodligen inte hålla i en patenttvist (kommer säkert snart).
Citera
2007-07-26, 13:25
Medlem
muffes avatar
Det är ju utan tvekan scam....

Eller så är det sjukt smart s.k. guerilla marknadsföring, ponera att företaget är hur seriöst som helst och enbart designat webbsidor m.m + gjort alla andra skumma saker vid sidan om med flit?.. ett billigt sätt att få väldigt många människor engagerade och diskutera laptopen..

Sen hur i helskotta han lyckats få med artiklar i idg, di och aftonbladet är en annan femma
Citera
2007-07-26, 14:00
Bannlyst
En sak som jag inte kan begripa är varför dom använder 2CO.com tjänster. Det är ju en garanti för att pengarna inte betalas ut fören dom levererar varan, å andra sidan kan dom ju hävda att man tagit emot och signerat följesedeln/ paketet (som visade sig innehålla ett par brazilian silicon brests)

Någon som vet hur 2CO.com fungerar och om det är seriöst?
Citera
2007-07-26, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeruggla
En sak som jag inte kan begripa är varför dom använder 2CO.com tjänster. Det är ju en garanti för att pengarna inte betalas ut fören dom levererar varan, å andra sidan kan dom ju hävda att man tagit emot och signerat följesedeln/ paketet (som visade sig innehålla ett par brazilian silicon brests)

Någon som vet hur 2CO.com fungerar och om det är seriöst?

Det finns flera personer som ångrat att de beställde, de ringde därför upp 2CO och bad om pengarna tillbaka..
Inga problem, ska finnas på ditt konto inom 7 dagar, sa dom.
Citera
2007-07-26, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Cool
Det finns flera personer som ångrat att de beställde, de ringde därför upp 2CO och bad om pengarna tillbaka..
Inga problem, ska finnas på ditt konto inom 7 dagar, sa dom.

Det kanske finns någon hake i det finstilta, att pengarna bara hålls ett visst antal veckor (4 veckor tex )

Killen kanske är smartare än så, det kanske handlar om större pengar, från banken och investerare, dom här 1000 kr X ?? kanske bara är en detalj, en skenmanöver...
Citera
2007-07-26, 14:51
Medlem
Saxat från Cint.se:

Fråga:

Svar:

OM det här är sant, så tänker nog jag beställa en sån där laptop. Spela roll om det är skitsaker, kan ändå vara skönt att ha en lekdator man inte behöver vara rädd om.
Citera
2007-07-26, 14:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0tso
Saxat från Cint.se:

Fråga:

Svar:

OM det här är sant, så tänker nog jag beställa en sån där laptop. Spela roll om det är skitsaker, kan ändå vara skönt att ha en lekdator man inte behöver vara rädd om.

Ummm... Läs igenom allt som kommit fram så lär du ju se att det är en bluff. Vill du verkligen bli av med pengar så kan du få beställa en laptop av mig. Lika stor chans att du får någon.

Jag har även en bro till salu.
Citera
2007-07-26, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0tso
Saxat från Cint.se:

Fråga:

Svar:

Ett tips är att läsa igenom tråden och länkarna till t.ex sweclockers, mycket av det som står ovan är lögn. ex att Valdi aldrig sagt att dom har egna fabriker, villket både står på hemsidan och har sagts i intevjuver.

Edit:Flytande argot är snabb som blixten...
Citera
2007-07-26, 14:59
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Oj, det här är nästan lika uppenbart som Teknikboom och liknande trams. Men frågan är hur han har tänkt sig få sina pengar från 2Com, de verkar åtminstone lite seriösa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in