Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-09-01, 22:23
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag vet faktiskt inte. Jag strosade nerför Ramblan, mot havet. Var lite halvpackad och vek av åt vänster för att jag ville ha lite skugga. Där låg torget.
Stämmer bra det!

Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Är det där torget berömt på något sätt?
Berömt vet jag inte riktigt, men det är nog ett vanligt turistmål iallafall. På 80-talet var det tydligen ett av de farligaste platserna i Barcelona. Nu är det nog ganska lugnt där, förutom att det handlas mycket med droger och prostitution där helt öppet, trots att polisen ständigt finns på plats och bevakar.
Citera
2007-09-02, 10:44
  #26
Medlem
Hurris avatar
http://img402.imageshack.us/my.php?image=barca6yv3.jpg

Fina pattar på hon i lila i bakgrunden
Citera
2007-09-14, 22:32
  #27
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Hurri:

De är ju små och hängiga!
Citera
2007-09-16, 03:41
  #28
Medlem
jingizus avatar
barcelona är en mycket trevlig stad! var där i två veckor 2003 eller nått sånt, en av de få städer utomlands där jag vill bo nån gång i mitt liv, men tydligen har övergången euro gjort det mycket svårt för ungdomarna i barca att hitta bostad som inte ligger 55 minuters tunnelbana ifrån stan, med andra ord ingen trevlig stad att köpa boende i.


dock är människorna väldigt öppna och trevliga, aldrig rökt så mycket joint på andra i mitt liv (självklart var man bussig och bjöd igen.)


det var för övrigt en riktig partystad! var alltid nått på gång, och ett tips ; fyllenavigera _ALDRIG_ själv i förorten barbarellos de vallez (inte helt säker på stavningen där nej )


trodde även under detta besök att jag var på väg att bli rånad(förföljd av 3 grabbar i 17årsåldern), så när jag sätter mig ner och funderar över mina val & tar en snus så kutar en av grabbarna mot mig, jag tar spjärn och är redo, söker efter blanka föremål i hans händer (jag är RIKTIGT paranoid, förväntade mig en kniv mitt på öppen gatan mitt på dan). killen frågar "canna?" och gör "röka-joint-tecken"..


SKITUNGARNA VILLE SÄLJA KNARK! :P


Trippytown är en sevärdhet man inte får missa!
Citera
2007-09-16, 11:12
  #29
Medlem
syco_00s avatar
Åker dit om 10 dagar. Har en en fråga, hur är vädret där nu?
Citera
2007-09-17, 16:29
  #30
Medlem
patabcns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syco_00
Åker dit om 10 dagar. Har en en fråga, hur är vädret där nu?
26 grader och lite halvmolnigt. Var pa stranden igar och badade. Vadergubbarna har sagt att temperaturen kommer att ga ner mycket narmsta dagarna sa vi far se vad det blir med det.
Citera
2007-09-24, 20:27
  #31
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Är det inte jävligt taskigt väder där under vinterhalvåret? Har sett bilder från Barcelona under vintern och det ser ut som vilken kall och blåsig novemberdag som helst här i Sverige.
Citera
2007-09-25, 15:44
  #32
Medlem
patabcns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Är det inte jävligt taskigt väder där under vinterhalvåret? Har sett bilder från Barcelona under vintern och det ser ut som vilken kall och blåsig novemberdag som helst här i Sverige.
Na, det ar vaxlande men sa javla daligt som det ar i Sverige (Gbg) i november, brukar det inte vara.
Citera
2008-01-18, 21:50
  #33
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Na, det ar vaxlande men sa javla daligt som det ar i Sverige (Gbg) i november, brukar det inte vara.

Nej, när det gäller dåligt väder och skitklimat så är det väl bara Brittiska öarna och Island som är värre.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f519199

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback