Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-22, 17:14
  #1
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Är väl lite orättvist mot EQ1 tråden att diskutera EQ2 där, så jag startar en ny tråd för oss EQ2are.

Tråd idee: Bara allmänt prat om EQ2 (kul om alla presenterar sig namn/server/klass)

Min gubbe: Terminum/Runneye/Conjurer

Hittade spelet för någon vecka sedan efter ett missnöje med WoW. Jag är helt betagen, det är nästan så bra att jag vill hålla det hemligt.
Citera
2007-07-23, 12:58
  #2
Medlem
Antinomoss avatar
Funderar på att införskaffa EQ2 då jag är trött på begränsningarna i LOTRO!

Vad är så fantastiskt med spelet?

//Mvh, M
Citera
2007-07-23, 13:39
  #3
Medlem
erkanperkans avatar
Tharai/Nektulos (US server)/Wizard (level 29)

Började spela i Juni nångång, väldigt casual. Helt ok spel. WoW var roligare men EQ2 känns... bättre :P Är väl för att jag inte känner nån som spelar typ. Väldigt öppet spel, känns som man stöter på mysko dungeons o sånt hela tiden. Det medför dock att man känner att man missar rätt mycket, då det är så lätt att levla genom att bara grinda. Det kan bli rätt jobbigt ibland med de stora zonerna, önskar att det var lite solo-vänligare, iaf för klassen jag spelar nu (Wizard). Spelade en Necromancer innan och då var det hur lätt som helst. Spelar det dock bara i väntan på Warhammer eller en ev. comeback till WoW.
Citera
2007-07-23, 18:03
  #4
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Funderar på att införskaffa EQ2 då jag är trött på begränsningarna i LOTRO!

Vad är så fantastiskt med spelet?

//Mvh, M

Först och främst är spelet lite svårare än WoW, tradeskills tex är inte alls lika utstakat och stringent. Everquest skulle jag vilja påstå är bättre än WoW på i princip allt förutom PvP, kan faktiskt inte komma på något som är bättre på WoW förutom pvp.

- Massor med Content.
- 24 klasser att välja mellan (Doc små skillnader emellan vissa)
- Vuxen spelar bas.
- Stort tradeskill system.
- Quests till överdrift
- Djup i spelet

Gillar man BG/Diablo så är spelet helt rätt, är iallafall den känslan jag får när jag springer runt.

Antinomos Jag håller inte alls med om att wizards ska bli bättre på solo. Om wizards ska vara lika bra på solo som necromancer, då skall ju necromancern också ha lika bra nukes som wizarden. Vad är då poängen med att ha klasser överhuvudtaget om alla ska vara bra på allt? Utrycker mig kanske hårt men jag hoppas du förstår min poäng.
Citera
2007-07-23, 18:11
  #5
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Köpte mig en sån här fining på Amazon igår: http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=880773 plus en vanlig Zboard.

Kommer en rescension så fort den kommit
Citera
2007-07-23, 18:42
  #6
Medlem
plicken117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Gåtan<<
Köpte mig en sån här fining på Amazon igår: http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=880773 plus en vanlig Zboard.

Kommer en rescension så fort den kommit

du verkar såld gåtan, får man fråga - hur är newbie områdena? är det någorlunda befolkat eller får man intrycket att det bara är max lvls som springer omkring?
tycker det är lite trist att börja ett spel när man ligger så långt efter, men man kanske inte märker av det så mycket?
Citera
2007-07-23, 18:59
  #7
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
plicken117 Jag har kört mycket solo det får erkännas, vet ju inte riktigt vilka de heta områdena är. Men med tanke på det är sommar så tycker jag det är bra med low lvl folk.

Jag känner inte alls den här pressen som i EQ1 när man var efter. Min low lvl intigritet är intakt. Kan inte svara på om det är jag som är annorlunda från EQ1 tiden eller om det är EQ2.

Men ja, jag är verkligen såld
Citera
2007-07-23, 19:38
  #8
Medlem
wzbzs avatar
Jag körde EQ2 i någon månad mellan jag slutade med EQ1 och att WoW släpptes.

Spelade en Shaman eller något, blev lvl 20 tror jag. Nu när jag tänker tillbaka saknar jag det väldigt mycket. Det var väldigt mysigt. Minns dock det jobbiga som tex att zona samt "debt" som man fick när man dog. Att en hel grupp wipea i en grotta betydde ju att man fick grinda i stort sett dubbelt för att ta sig ur denna "debt".

Spelet har säkert förändrats väldigt mycket sen senast, men ser ingen anledning till att sluta med wow och gå tillbaka. Jag har ju kommit så längt här.
Citera
2007-07-23, 20:22
  #9
Medlem
ThePasts avatar
Håller med. Är endå en ensamvarg i mmo's vilket inte är bra men kunde endå få ut jävla mycket ut av det. Questsen i stan var roliga, varierande personligheter etc. Antonica var såå jäkla mysig hade en gnome eller vad det heter som bytte till den "onda" sidan. Tog en jävla tid. 21 ranger hade jag också
Citera
2007-07-23, 20:37
  #10
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Kan upplysa er att solo xpande har gjorts mycket lättare, kanske inte till WoW nivån men alla klasser skall kunna soloa till lvl 70.

Vad jag förstår så starta EQ2 med grundprincipen för hur man xpar i EQ1, alltså inget soloande efter lvl 10-20 för de flesta klasserna. Nu är det väl en hybrid mellan EQ1 och WoW.
Citera
2007-07-23, 23:23
  #11
Medlem
Antinomoss avatar
Det finns ju 3 expansioner. I min lokala spelaffär finns ett EQ2 + en expansion (kingdoms of sky).

Räcker den för att börja spela?
Vad förlorar man på att inte ha alla tre expansioner?

//Mvh, M
Citera
2007-07-24, 00:01
  #12
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Jag har fått köpa allt separat via digital download

Till din fråga, så ger KoS och EoF AAs samt två nya raser (EoF ger raser). Det vill säga har man inte av dem så kanske man missar ett par AAs som man annars skulle fått. Men det är nog ingen kris om du bara tycker spelet är kul, sånt kan ju alltid tas igen.

Vill du spela på Runneye Pma mig så hjälper jag dig så gott det går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback