Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Då det som bekant inte är föreskrivit att nyttja VB så blir det mer slumpartat var de som inte blinkar tänker sig, därav inte någon större mening med VB.
Håller inte med alls. Även om det bara är 30% som blinkar vänster så tycker jag det är bättre än ingen. Och tittar du på BMW så är det rätt slumpartat med högerblinkning också. Ser du det som ett argument för att de som kör BMW bör sluta blinka?
Citat:
Men som jag påpekat tidigare, största problemet med VB är att dessa antingen plötsligt svänger av på en avfart, med VB aktivt eller stänger B helt. De som verkligen växlar över till HB gör det många gånger så sent att det ej heller fyller någon funktion, det är tydligen svårt att hitta "rätt" tillfälle att växla över från VB till HB.
Det beteendet är illa. Det håller jag med om. Har dock inte observerat det ens i närheten av så ofta som du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Floskelspruta
Genom att blinka vänster så visar man även bakomvarande fordon att man saknar förståelse för funktionen i en cirkulationsplats.
Om du tolkar det på det sättet så ser jag det som en bra sak att blinka vänster, eftersom sådana som du i så fall kommer att ta det försiktigt runt mig, medan de som förstår vad som menas med en vänsterblinkning i en cirkulationsplats kommer nyttja informationen på det sätt jag tänkt.
Win-win