Citat:
Ursprungligen postat av
deman
VB används vid sidoförflyttingar/filbyten och inte för att vägen svänger som i en cpl. Tänk lite innan va och analysera vilka olika moment du har i en cpl. finns inte en enda gång du svänger ur filen till vänster.
finns endast avfarter i en cpl. och gissa! men de går till hööööger, så då blinkar man höööööger.....
inkommande bilar har väjningsplikt så de kan man ignorera eftersom du har företräde därinne. Sköt ditt och gör rätt så blir det rätt.
Snälla, använd hjärnan lite och använd de signalverktyg du har till ditt förfogande för att indikera vart du är på väg. Sedan använder du förmodligen det analysverktyg du har blivit skolad till att använda, till att förutse vad medtrafikanter kan se utifrån din framfart. Jag tror det kallas "empati", vilket är ett gammalt utdött svenskt begrepp sedan 80-talet. Sedan blinkar du vänster när du inte avser lämna rondellen och blinkar höger när du avser lämna rondellen, om du återfår kapaciteten till svensk empati.
Tyvärr är inte alla andra tankeläsare i trafiksituationer. Jag kan inte beskriva det mer grundligt än så. Om du inte kan se nyttan i att tydligt signalera till andra, var i fasen av en rondell man befinner sig, för att du... jag tror vi lämnar där för att inte eskalera till förolämpningar.
Om du inte kör i en trefilig rondell, men det är ju verkligen en standardsituation.
Jag har sett din sort alltför mycket i trafiken. De blinkar inte alls, inte ens vid vänstersväng, när de börjar bli avtrubbade. Möjligen en "Göteborgsblinkers" där de fäller ut 0.3 sekunder efter att de bromsat och börjat svänga av.
Förstår du konceptet "defensiv körning"? Nej. Förstår du konceptet "miljöpåverkan"? Nej, för de som ser dig glida förbi som en kung, har ingen jävla aning var du ska i vissa skeden. De kan inte glida in, de måste bromsa, för här kommer du i full majestät. Du tror enbart
dina utsläpp och oförmåga till att hålla ett frafikflöde har en påverkan. En s.k. Instagramfjortis. Jag tror vi kan avbryta där.
Vad fan diskuterar vi ens? Är några blinkningar från din sida för mycket värt för att alla trafikanter kan vidhålla en defensiv körning och glida genom rondellerna? Nej, de måste bromsa helt, för här kommer Ens Majestät och då kan det bli hur fan som helst. Jamen dåså. Vilka fantastiska rekommendationer!
För vi
andra bryr oss ju bara om
dig, ditt egocentriska barn. Inte om helheten. Ja dåså. Du råkar inte bo i Stockholmstrakten, den hjärnskadade huvudstaden? När landet heter Demanige kan du börja sluta bry dig om dina medmänniskor, men då kommer vi skjuta dig istället. Eller så kan du kalla dig för "en modern svensk". Ett hjärntvättat, globalistiskt as. Så högt håller jag din ståndpunkt. Du säger dig bry dig om allt, medan du inte bryr dig om någonting, för det är mode.