Även om jag vore gjord av pengar had jag ALDRIGT betalat 20000 kr för dylik maträtt. Jag inte ätit Kobebiff eller vit albatryffel, vilken säkert är en rejäl delikatess.
Dock gillar jag gåslever (vilket jag inmundigar jag själv varje nyårsafton tillsammans med ett glas porlande gula änkan som förrätt inför huvudrätten) ,men någon måtta för det vara. Jag skulle hellre skänka pengarna till ex Statsmissionen.
Usch, det där känns ju bara som ett smaklöst jippo. En lyxig pizza för mig är bra, knaprig botten, tomatsås, mozarella och kanske ett par bitar skinka, korv eller någon grönsak.
Hörde om det i ett inslag på radion, men som jag förstod det skulle pengarna gå till välgörenhet. Handlar således inte om svineri, i samma utsträckning iaf.. Då är ju gåslever mycket värre
Kan juh inte säga att man är förvånad, pizza köper man när man inte orkar laga mat själv, och inte vill punga ut 150 spänn på en restaurang för nån maträtt som man kan laga hemma för en potionssumma på 40 kr.
Ni som sett "Fem myror..." kanske minns Brasses korvsockerkaka? "Korv är gott och sockerkaka är gott, då måste sockerkaka med korv bli jättegott!" Bara för att man lägger goda saker på varandra behöver det inte bli jättegott. Vilken stolle.
Det roliga är bara pizzan har ett sån't ohyggligt överpris... Visst kobebiff är dyrt, hummer och albatryffel och gåslever likaså, men du kan absolut få ihop alla ingredienserna under 20 papp. Ska du sedan dessutom betala allt för att ligga på en sunkig pizza, kan det aldrig betala för sig. Dessutom, som någon tidigare nämnde, tror jag att pizzan är skitäcklig; tryffel har en ganska intensiv smak vilket troligen kommer att förstöra för de andra smakerna, speciellt för gåslevern och hummern som både har en tämligen mild smak.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!