Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-21, 02:15
Medlem
Sampors avatar
Hej!

En kväll nar jag var ute och festade plockade en kompis upp en påse tabletter som hon fått av en bekant, jag stoppade i mig ca fem tabletter (relativt små, som en allergitablett) sedan hällde jag i mig pulvret av de krossade pillrena som fanns kvar i påsen blandat med två öl så blev effekten extremt stora pupiller och skakande händer, inget mer.

Fick reda dagen efter att det var ett antidepressivt medel för psykiskt sjuka och krigsskadade etc.

Kan nån hjälpa mig?
Citera
2007-07-21, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sampor
Hej!

En kväll nar jag var ute och festade plockade en kompis upp en påse tabletter som hon fått av en bekant, jag stoppade i mig ca fem tabletter (relativt små, som en allergitablett) sedan hällde jag i mig pulvret av de krossade pillrena som fanns kvar i påsen blandat med två öl så blev effekten extremt stora pupiller och skakande händer, inget mer.

Fick reda dagen efter att det var ett antidepressivt medel för psykiskt sjuka och krigsskadade etc.

Kan nån hjälpa mig?

Vetifan vad det var låter mer som efedrin, känns som att det slagit på bättre annars och tror definitivt inte du skulle fått skakiga händer av benso.
Citera
2007-07-21, 05:37
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sampor
Hej!

Kan nån hjälpa mig?

Tyvärr, men det var koffeintabletter köpta på Apoteket.
Citera
2007-07-21, 13:58
Medlem
zoloft?
Citera
2007-07-21, 14:28
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Tyvärr, men det var koffeintabletter köpta på Apoteket.

"Effekten" låter som av koffein, men stora pupiler har jag aldrig fått av de.
Citera
2007-07-21, 14:33
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Låter som effedrin!
Citera
2007-07-21, 15:03
Medlem
Sampors avatar
Killen sa att det var bensopreparat.
Citera
2007-07-21, 15:04
Medlem
countingcrowss avatar
Koffeintabletter.
Citera
2007-07-21, 19:33
Medlem
Peta_Es avatar
Jag förstår fortfarande inte hur man kan stoppa i sig okända tabletter till höger och vänster och utan att den som ger ifrån sig tabletterna har en aning heller....bah. ( Visst, E osv. osv. Men du ges en hyffsad indikation om tabletten är blå med ett tryckt motiv. )
Citera
2007-07-23, 22:44
Medlem
Sampors avatar
Killen säger att det var "extanol" (stavning?) men jag har sökt både på extanol, benso och antidepressiva medel men hittar inget som ens kan likna namnet extanol.

Zoloft är ett antidepressivum som hör till klassen SSRI och innehåller substansen Sertralin. Det säljs av det amerikanska läkemedelsföretaget Pfizer och var i pengar räknat det mest sålda läkemedlet i Sverige år 2004.

Användningsområden [redigera]

Zoloft används för att behandla symptom som panikångest, depression och ångest. Det har även används i behandling för tvångssymdrom, posttraumatiskt stressyndrom, Pre-Menstrual Dysphoric Disorder (PMDD), paniksyndrom, och bipolärt syndrom. Medicinen godkändes av FDA, 1991.

Medicinen har även visat sig minska symptom vid tinnitus.

Låter mest som det.
Citera
2007-07-23, 23:01
Medlem
Avgrunds avatar
är det så svårt att bara fråga "ursäkta vad heter det ja just käka?"
Citera
2007-07-23, 23:45
Medlem
chaoswithins avatar
extanol = Xanor? eller Effexor(SP?)?

Stora pupiller får du ju varesig av Zoloft leer Xanor iaf, kan det ha varit någon RC kanske, verkar lite som att snubben själv inte vet vad fan han hade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in