2009-02-12, 20:55
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutor
finns dom som säger precis tvärt om också att testosteron halten ökar av sexuell aktivitet.

(kolla på punkt 9 på hemsidan)

http://www.squidoo.com/10_Steps_To_S...t_Testosterone

(punkt 9 igen vet det är samma mening han menar samma sak)

http://www.bodybuildingtipsandworkou...e-booster.html

(kolla nere vid mening "have morning sex")

http://www.discussbodybuilding.com/1...s-m144525.aspx

jag vet inte heller vad jag ska tro riktigt och jag säger inte att nån har fel jag bara menar att jag tror inte på nån "random guy" som skriver jag vet hur det är i ett forum jag vill ha bevis och en en gång jag säger inte att jag har bevis eller har rätt men ja. Jag ska höra av mig till läkare/speciallist föreslår desamma för er som verkligen vill veta hare bra

Intressant artikel! När jag skrev "avstånd från onani (ej sex)" så menade jag att onani -> mindre testo. Sex -> ingen negativ påverkan. Kanske var otydligt, detta är också något som jag bara läst om, inget direkt vetenskapligt, tycker själv jag känner en minskad testosteronproduktion perioder man suttit hemma o runkat mkt.
Inte kännt nån minskad produktion av att ha sex. Hoppas det förtydligade!
Vet inte hur man ska tolka deras "sexual activity" om det bara är sex eller om det är onani också, men jag känner som sagt inga positiva effekter av onani.
Senast redigerad av SvaMp_ 2009-02-12 kl. 21:03.
Citera
2010-11-14, 02:07
Medlem
Slåss och skrika. De testade det här på Brainjack tror jag. De hade en biffig och en klen man. Mätte testostoronvärdena på de båda och den biffiga hade mer. Sen lät de den klena göra manliga saker som att slåss och skrika medans den biffiga fick sitta och sy. Efteråt så hade den klena högre testostoronnivåer.
Citera
2010-11-14, 02:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wionja
Slåss och skrika. De testade det här på Brainjack tror jag. De hade en biffig och en klen man. Mätte testostoronvärdena på de båda och den biffiga hade mer. Sen lät de den klena göra manliga saker som att slåss och skrika medans den biffiga fick sitta och sy. Efteråt så hade den klena högre testostoronnivåer.
Kolla datum innan du skriver i trådar, ett tips så vi slipper massa gamla trådar som bumpas.

Sen att den påverkan vi på naturlig och laglig väg kan göra på våra testonivåer är löjligt liten bör också tas i beaktning.
Citera
2010-11-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Kolla datum innan du skriver i trådar, ett tips så vi slipper massa gamla trådar som bumpas.

Sen att den påverkan vi på naturlig och laglig väg kan göra på våra testonivåer är löjligt liten bör också tas i beaktning.
Ja den var gammal och ja självklart är det otroligt stor skillnad jämfört med användning av olagliga preparat.
Citera
2010-11-14, 14:02
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Hur kan man sänka testosteronen?
Skär av testiklarna.
Citera
2010-11-14, 14:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ja den var gammal och ja självklart är det otroligt stor skillnad jämfört med användning av olagliga preparat.
Och självklart var det onödigt av dig att skriva och självklart är att 100% ökning av testonivåerna är som en piss i nilen!
Citera
2010-11-15, 12:15
Medlem
Slackoffs avatar
Jag har hört att en redig pungspark ökar mängden testosteron tillfälligt.
Citera
2010-11-15, 15:25
Medlem
Citat:
Och självklart var det onödigt av dig att skriva och självklart är att 100% ökning av testonivåerna är som en piss i nilen!
Givet. Självklart var det lika onödigt av dig att skriva. Sex ökar annars testosteronhalten, något som du kanske skulle testa?
Citera
2010-11-15, 15:27
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Givet. Självklart var det lika onödigt av dig att skriva. Sex ökar annars testosteronhalten, något som du kanske skulle testa?
De ökningar vi pratar om är löjligt små, och utlösning sänker förövrigt testot, inte tvärtom.
Citera
2010-11-15, 16:16
Medlem
Citat:
De ökningar vi pratar om är löjligt små, och utlösning sänker förövrigt testot, inte tvärtom.
Pratar inte om själva utlösningen utan om sex:et annars. T.ex.förspel. Antar att det grundar sig på att man blir kåtare.
Citera
2010-11-15, 18:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Pratar inte om själva utlösningen utan om sex:et annars. T.ex.förspel. Antar att det grundar sig på att man blir kåtare.
Lycka till med att ha sex utan att få utlösning för att det ska hjälpa testonivåerna med marginella mängder. Mm, det känns sååå värt
Citera
2010-11-15, 18:50
Medlem
AoE3#1s avatar
Jag tror att Wionja själv blev snurrig av hans kommentarer. Ska sex öka eller sänka testo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in