2015-11-09, 11:47
Medlem
Eric.the.midgets avatar
Your body language affects your confidence level

Citat:

Cuddy developed the idea for power posing in 2009, after hearing former FBI agent Joe Navarro describe how police investigators would sometimes make themselves feel imposing by using a bigger chair during interrogations. She decided to test the science behind it.

A paper she wrote in 2010 with researchers Dana R. Carney and Andy J. Yap found that lab participants who spent two minutes in a room alone doing high-power poses (feet on the desk with fingers laced behind the head, let’s say) increased testosterone levels by about 20 percent and lowered the stress hormone cortisol by about 25 percent.

Numerous well-documented follow-up studies by other prominent scholars showed significant effects on behavior outcomes. In one, students assigned to adopt upright, open postures were more likely to pick seats at the front of a classroom and saw themselves as better leaders than their slouched counterparts. In another, baseball pitchers who displayed more submissive postures were perceived by competitors to be less competent.

Preliminary findings in a new study by Cuddy and Maarten Bos show that stretching out comfortably in a desk chair at a large monitor causes subjects to act far more assertively than those hunched over tablets and smartphones.

http://jobs.seattletimes.com/careerc...fidence-level/

Your Body Language Shapes Who You Are - Amy Cuddy
https://www.youtube.com/watch?v=Ks-_Mh1QhMc
Citera
2015-11-12, 19:56
Medlem
tj.s avatar
Tråden handlar inte om TRT. Det finns det redan trådar om.
/Mod
Citera
2016-01-15, 08:13
Har installerat en vattenrenare i kranen som faktiskt gjorde att jag lyckades höja testosteroner ytterligare en aning.

Måste dock vänta till nästa test för att kunna dra några slutsatser, men innan det har jag legat på ungefär samma nivåer ganska länge.

Dricksvattnet där jag bor innehåller stort sätt inget fluorid och minimalt med klorid, men andra ämnen som kan påverka hormonbalanserna negativt. Trodde dock inte det skulle bli sådan positiv effekt som jag faktiskt fått på så kort tid.

Jag tror största orsaken kan vara minimeringen av koppar som har en förmåga att lagra onödigt östrogen och förhindrar effekter av andra ämnen såsom zink.

Ytterligare ett tilltag som fungerar! Det blir bara bättre och bättre det här.

Jag ska fan skriva en bok snart. Åtminstone göra en guide har på FB. Att lyckas höja sina nivåer naturlig vög så här mycket och lyckas må så bra efter åratal av beprövningar och research måste vara unikt.
Citera
2016-01-15, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
söka efter rejäla insulinpeakar

Det handlar således om att få insulinet som näring till musklerna

Ät fett, inge carbs hela veckan. Sen träna HIT och HIIT stenhårt

Alla dina hormonella knutar kommer lossna.

kinesisk ört som heter myomin

Levern rensas skonsamt och enkelt med fasta och juice
Citat:
Det förekommer många östrogenliknande ämnen där ute dom man måste se upp med.

avtoxifiera levern
Citat:
Har installerat en vattenrenare i kranen som faktiskt gjorde att jag lyckades höja testosteroner ytterligare en aning.

Jag ska fan skriva en bok snart.

Ahahahaha redline alltså, är du igång igen din gamle skojare?
Citera
2016-01-15, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Ahahahaha redline alltså, är du igång igen din gamle skojare?

Alltså Alltidxx, jag kan garantera dig att om du följde mitt utarbetade program till punkt och pricka, skulle du må så bra att du knappt trodde det var möjligt. Jag skojar inte.

Du skulle på ett naturligt sätt först fixa alla eventuella köldkörtelproblem, sen eliminera din insulinresistens fullständig och vidare öka ditt tillväxthormon och fria testosteron samtidigt som östrogenet skulle vara på en låg och sund nivå. Kortisolet skulle dessutom vara lågt, och alla värden och blodprover skulle vara helt optimala. Hela ditt endokrina system skulle således vara helt i balans och fungera optimalt.

Du skulle få finare hy, bättre hårkvalitet, bättre kroppskomposition, lättare att bygga muskler och få mer energi, sova bättre och må som en stormaktskung på 1700-talet.

Detta vågar jag påstå utan att ha en aning om vem du ens är. Så övertygad är jag att mitt "system" fungerar.

Det är en hel livsstil, en mentalitet och levnadssätt.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-01-15 kl. 11:49.
Citera
2016-01-15, 13:06
Bannlyst
Citat:
Alltså Alltidxx, jag kan garantera dig att om du följde mitt utarbetade program till punkt och pricka, skulle du må så bra att du knappt trodde det var möjligt. Jag skojar inte.

Du skulle på ett naturligt sätt först fixa alla eventuella köldkörtelproblem, sen eliminera din insulinresistens fullständig och vidare öka ditt tillväxthormon och fria testosteron samtidigt som östrogenet skulle vara på en låg och sund nivå. Kortisolet skulle dessutom vara lågt, och alla värden och blodprover skulle vara helt optimala. Hela ditt endokrina system skulle således vara helt i balans och fungera optimalt.

Du skulle få finare hy, bättre hårkvalitet, bättre kroppskomposition, lättare att bygga muskler och få mer energi, sova bättre och må som en stormaktskung på 1700-talet.

Detta vågar jag påstå utan att ha en aning om vem du ens är. Så övertygad är jag att mitt "system" fungerar.

Det tar alltid emot att ifrågasätta sprudlande positiva idéer så jag nöjer mig med att säga att du visst borde skriva en bok, för den skulle nog sälja bra. Det finns massor som vill ha allt det där som du erbjuder.
Citera
2016-01-15, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det tar alltid emot att ifrågasätta sprudlande positiva idéer så jag nöjer mig med att säga att du visst borde skriva en bok, för den skulle nog sälja bra. Det finns massor som vill ha allt det där som du erbjuder.

Jag har ingen akademisk utbildning och slänger inte direkt med fina ord och formuleringar.

Däremot är jag utbildad ingenjör, är ganska smart och känner till vetenskaplig metodik och hur man skall skilja agnarna från vetet. Så låt dig inte luras av mitt slitna yttre.

Du får gärna ifrågasätta och ställa frågor så mycket du orkar, så ska jag försöka svara så gott det går. Jag är både modig och har enorm självkänsla (testo).

Jag kan inte förklara allt på molekylnivå, men tro mig när jag säger att detta verkligen fungerar. Du skulle bli förvånad.

Faktum kvarstår: jag har verkligen lyckats med mina mål, och de var fan inte små.

Skriva bok tar tid.
Citera
2016-01-15, 15:16
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Insulin integrerar väldigt dåligt på olika sätt med andra hormoner generellt, speciellt testo och HGH
Det finns många studider på det. Kan inte länka nu, har telefon.

Insulin är dock effektivt om det används på rätt sätt. En hemlighet som varit en nyckel är att söka efter rejäla insulinpeakar som varar under kort tid. Då är ju det lämpligast efter träning, när du är otroligt insulinkänslig och musklerna bokstavligen slukar glukos. Det handlar således om att få insulinet som näring till musklerna samtidigt som man fyller på glykogenet.

Det är därför både poänglöst och ineffektivt enl mig att äta massa långsamma kolhydrater, eftersom vi redan känner till vad insulin över tid kan göra. Får du någolunda koll på hur det hela hänger ihop så inser man att långsamma på morgonen är förmodligen det mest förrädiska för folk som vill hålla eller gå ner i vikt.

Bäst är att hålla sig till fett som energikälla hela veckan och hela dygnet, men äta snabba kolhydrater efter träning. På kvällen är som sagt att föredra för då är man också mer insulinkänslig än på morgonen. Folk som har problem med vikten borde derför inte äta kolhydrater på morgonen.

Det är så jävla enkla metoder egentligen, men folk fattar inte att det är det endokrina systemet som i slutändan är det avgörande och följer istället populärkulturen. Därav dessa tilltag som att gå upp kl 5 innan jobb och gå en mil på tom mage. Helt onödigt enl mig.

Ät fett, inge carbs hela veckan. Sen träna HIT och HIIT stenhårt 2ggr i veckan och är snabba kolhydrater efter träning så BAM. Bättre än något annat för att få en bra fysik. Alla dina hormonella knutar kommer lossna.

Ang. Östrogendämpande kost så finns det väldigt mycket. Det enklaste går att googla. Tillskott fungerar både Maca, tallpollen och en kinesisk ört som heter myomin. Fngerat ganska effektivt. Viktigaste är att hålla sig borta från dessa östrogenliknande ämnena och hålla insulinet lågt. Enkelt förkarat.

Levern rensas skonsamt och enkelt med fasta och juice tex grapefruktjuice ett par dagar. Vet egentligen inte hur effektivt det är, för jag tror man inte ska underskatta organens förmåga att ränsa.

Lågt kolhydratsintag är väl kopplat till låga testosteronnivåer? Menar du att Carb-backloading skulle förhindra detta?

http://www.anabolicmen.com/carbohydrates-testosterone/
Citera
2016-01-15, 16:17
Medlem
Labaratas avatar
Citat:

Låt mig gissa, kriterierna är att man måste ha ett öppet sinne?
Citera
2016-01-15, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Lågt kolhydratsintag är väl kopplat till låga testosteronnivåer? Menar du att Carb-backloading skulle förhindra detta?

http://www.anabolicmen.com/carbohydrates-testosterone/

Oj oj oj, jaså du är pä den nivån?! Nej de et är det verkligen inte. Däremot är lågt fettintag kopplat till låga testostereonnivåer. Det finns sanslöst många studier på det.

Det första man måste göra är att kolla vilka som står bakom eller finansierat studien. Livsmedelsindustrin har oändligt med pengar, är förrädisk och sponsrar många studier.

Sen måste man verkligen lära sig att tolka och analysera datan från studierna. Vad säger den egentligen. Har de tagit andra variabler i betraktelse, och vilka är försökspersonerna osv.

Fett (speciellt mättat animaliskt) och kolesterol är helt fundamentalt för testosteronproduktionen. Insulinnivåer skall dessutom hållas låga så mycket det är möjligt, annat än efter man tömt glygenet.

Skulle kunna påstå att det är det bästa, mest fundamentala och effektivtaste sättet att höja både testosteronet och tillväxthormonet, och samtidigt sänka östrogenet och få en aktiv köldkörtel. Det är tveklöst steg ett. Det är det faktumet folk har mest problem att inse.

Däremot kan testosteronnivåerna sjunka drastiskt om glykogenet töms (typ träning) och inte fylls på. De fylls på fortast med glukos (kolhydrater som omvandlas).

Så efter träning, speciellt högintensiv, så är det mycket klokt att äta kolhydrater, speciellt snabba. Så ja visst finns det koppling till för lite kolhydrater och låga nivåer under vissa förutsättningar om man hårddrar det, men då måste allt det andra förklaras.

Annars fylls glykogenet på via en s.k glykogenolys väldigt effektivt utan kolhydrater. Då bildas ketoner, vilket har många fördelar och ger mycket energi.
Kroppen blir dessutom effektivare att fylla på glykogenet efter en tid ju längre man har en fettrik kost istället för kolhydratrik.

Annars rekommenderar jag att inte äta några som helst kolhydrater innan träning av flera anledningar. Dels så kommer du lättare att få adrenalinpåslag och dels kommer adrenalinetreceptorerna att vara mer mottagliga när insulinnivån är låg.
Du får en s.k hulkeneffekt och kan ta träningen till en helt ny nivå.

Men detta min vän, är bara början.
Citera
2016-01-15, 16:54
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Oj oj oj, jaså du är pä den nivån?! Nej de et är det verkligen inte. Däremot är lågt fettintag kopplat till låga testostereonnivåer. Det finns sanslöst många studier på det.

Det första man måste göra är att kolla vilka som står bakom eller finansierat studien. Livsmedelsindustrin har oändligt med pengar, är förrädisk och sponsrar många studier.

Sen måste man verkligen lära sig att tolka och analysera datan från studierna. Vad säger den egentligen. Har de tagit andra variabler i betraktelse, och vilka är försökspersonerna osv.

Fett (speciellt mättat animaliskt) och kolesterol är helt fundamentalt för testosteronproduktionen. Insulinnivåer skall dessutom hållas låga så mycket det är möjligt, annat än efter man tömt glygenet.

Skulle kunna påstå att det är det bästa, mest fundamentala och effektivtaste sättet att höja både testosteronet och tillväxthormonet, och samtidigt sänka östrogenet och få en aktiv köldkörtel. Det är tveklöst steg ett. Det är det faktumet folk har mest problem att inse.

Däremot kan testosteronnivåerna sjunka drastiskt om glykogenet töms (typ träning) och inte fylls på. De fylls på fortast med glukos (kolhydrater som omvandlas).

Så efter träning, speciellt högintensiv, så är det mycket klokt att äta kolhydrater, speciellt snabba. Så ja visst finns det koppling till för lite kolhydrater och låga nivåer under vissa förutsättningar om man hårddrar det, men då måste allt det andra förklaras.

Annars fylls glykogenet på via en s.k glykogenolys väldigt effektivt utan kolhydrater. Då bildas ketoner, vilket har många fördelar och ger mycket energi.
Kroppen blir dessutom effektivare att fylla på glykogenet efter en tid ju längre man har en fettrik kost istället för kolhydratrik.

Annars rekommenderar jag att inte äta några som helst kolhydrater innan träning av flera anledningar. Dels så kommer du lättare att få adrenalinpåslag och dels kommer adrenalinetreceptorerna att vara mer mottagliga när insulinnivån är låg.
Du får en s.k hulkeneffekt och kan ta träningen till en helt ny nivå.

Men detta min vän, är bara början.
Inte för att vara otrevlig men man förstår nästan inte vad du skriver!

Om du tycker du är insatt i ämnet skulle det vara toppen om du hade lust att skriva en guide, gärna som en vanlig svensson skulle få ut något av att läsa. Tack på förhand.
Citera
2016-01-15, 16:56
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Låt mig gissa, kriterierna är att man måste ha ett öppet sinne?

Nej tvärtom. Öppna sinnen är livsfarligt, och var det som fick människor att dö back in the days.

Man skal snarare vara kritisk, analysera och studera metoderna och försöka vara logisk och handla rationellt. Allt, precis allt skäl vara noga genomtänkt. Ingenting skäl göras utan syfte.

Då kan man inte leka hippie och vara mottaglig för allt. Det är då man trillar dit i träning- och kosttillskottindustrins giriga klor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in