2007-07-21, 01:52
Medlem
ikhs avatar
Har en frga angende hur vattensvans ter sig.

Min hane var ute p en lng promenad med en del bad och vattenlek. Promenaden var ca: 3timmar inkl vattenlek.

Allt r frid och frjd tills p kvllen, d han ligger i sngen och ska resa sig upp. Brjar med att han piper lite och sitter lite mrkligt. S jag lockar p honom och mrkar att ena benet r stelare n de andra (hger bakben). Han gr men haltar ngot, inte srskilt farligt men mrkbart. Tar honom p en kort promenad d det kunde ha varit kramp eller dyligt. Han gr men man mrker att han haltar ngot, men har inga smrtor nr man klmmer eller bjer bakbenet. Har ven gtt igenom ryggraden och kan inte direkt knna ngot onormalt. Dock s mrker jag att han spnner sig nr jag lyfter svansen uppt, och han har den normalt lgt. Nr vi vl kommer in efter en 10min, s gr han omkring men r stel i benet, men gnller inte eller ngot nr man bjer eller klmmer p benet, mjligtvis att ryggen r ngot kupad.

Vad tror ni? Vattensvans, kramp, strckning, trningsvrk eller diskbrck?

/mvh Ikh
Citera
2007-07-21, 01:58
Medlem
cavalls avatar
Kan bertta nr min lilla tik fick diskbrck s blev hon tatalfrlamad i bakbenen i ett par dagar, sedan kom de tillbaka sakta men skert.

Det var fr ca 1 mnad sedan, och hon r fortfarande "svajig" i bakbenen.

Det brjade med att hon inte ville hoppa upp i tex soffan eller sngen, samt att hon fick en mer svajig bakdel.
Citera
2007-07-21, 02:07
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Kan bertta nr min lilla tik fick diskbrck s blev hon tatalfrlamad i bakbenen i ett par dagar, sedan kom de tillbaka sakta men skert.

Det var fr ca 1 mnad sedan, och hon r fortfarande "svajig" i bakbenen.

Det brjade med att hon inte ville hoppa upp i tex soffan eller sngen, samt att hon fick en mer svajig bakdel.
r bara ett ben som han r stel i, och det r en unghund, han fyllde precis 1r idag, kan det vara diskbrck? Vad tror du?

Man blir ju alldeles knpp nr killen ligger och har ont.

/mvh Ikh
Citera
2007-07-22, 03:25
Medlem
ikhs avatar
Han blev lam i bakbenen under natten, och pep hela tiden tills att vi kom till en veterinr kl. 9.

Det hela visade sig vara en reaktion mot en vaccination, detta resulterade i en massa antikroppar i lederna(?), som resulterade i stor smrta och ovilja att rra sig. Efter en del smrtstillande och anti-inflamatoriskt, s slppte det. Och han r nu som normal, om man bortser frn en del stelhet. Men inga diskbrck och annat otckt.

/mvh ikh
Citera
2007-08-26, 14:16
Medlem
nazipoliss avatar
fick det ibland p min frra hund nr man var ute och gick!

men det gick oftast ver efter 3-4 dagar, kollade med veterinrer d vatten-svansen kom tillbaka ngra gnger under kort tid och enligt dem s var detta inget farligt och skulle g ver med tiden...
inga mn eller s fr livet var det tal om d detta var ganska s vanligt.

s lngt kan du vara lugn allefall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in