Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-29, 09:58
  #1009
Medlem
ifkejeofidkdkjwusls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Blev lite sugen på att spela WC3 efter att inte ha gjort det på 10 år eller så. Har originalskivorna i en kartong nånstans.

Men jag hör rykten om att man inte kan spela classic WC3, man tvingas uppdatera till Reforged? Innan jag lägger tiden på att leta skivan, installera och hålla på - finns det någon guide eller kan någon berätta vad som gäller? Windows 10, sista version självklart.

Tog seriöst fem sekunder att Googla: https://www.reddit.com/r/warcraft3/c...ying_reforged/
Citera
2020-07-29, 10:45
  #1010
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifkejeofidkdkjwusl
Tog seriöst fem sekunder att Googla: https://www.reddit.com/r/warcraft3/c...ying_reforged/

"Tog seriöst fem sekunder att googla" svaret på en annan fråga än den jag ställde. Ja, jag googlade före jag frågade här och hittade massor av svar, men inte på min specifika situation.

I tråden pratar de om att köpa reforged och sen tillåtas spela gamla WC3, eller ha en key till Battle.net. Möjligt det funkar med min gamla cd-key att skapa Battle.net-konto och sen ladda ner spelet (reforged eller gamla?) men det var inte heller vad jag frågade.

Jag ville veta om jag bara kan installera från CDarna jag har, patcha upp och sen lira igenom Single Player utan att tvingas installera reforged (som min PC inte klarar av) på Windows 10.

Men jag får helt enkelt leta rätt på CDarna och testa vilka problem jag får. Antingen kompatibilitetsproblem mot Win10 eller fallgropar grävna av Blizzard.
Citera
2020-08-23, 11:55
  #1011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
"Tog seriöst fem sekunder att googla" svaret på en annan fråga än den jag ställde. Ja, jag googlade före jag frågade här och hittade massor av svar, men inte på min specifika situation.

I tråden pratar de om att köpa reforged och sen tillåtas spela gamla WC3, eller ha en key till Battle.net. Möjligt det funkar med min gamla cd-key att skapa Battle.net-konto och sen ladda ner spelet (reforged eller gamla?) men det var inte heller vad jag frågade.

Jag ville veta om jag bara kan installera från CDarna jag har, patcha upp och sen lira igenom Single Player utan att tvingas installera reforged (som min PC inte klarar av) på Windows 10.

Men jag får helt enkelt leta rätt på CDarna och testa vilka problem jag får. Antingen kompatibilitetsproblem mot Win10 eller fallgropar grävna av Blizzard.

Inte nog med reforged var en enormt misslyckande, Blizzard har därtill lyckas förhindra folk från att spela originalspelet. Jag tycker det är kul med custom campaigns, något som inte går att spela via reforged-varianten av Wc3 (trots att de lovat ordna det i snart 1 år nu). För att spela custom campaigns, behöver du således ladda ned en piratkopia med patch 1.30 förslagsvis, då den patchen tycks vara mest kompatibel med custom campaigns. Notera att du inte kommer åt patch 1.30 om du har CD-skivor eftersom vid installation av patch efter 1.27b (ex 1.28) börjar spelet automatiskt uppdateras till reforged via battle.net app.

Skicka pm om du inte hittar en piratkopia på egenhand.
__________________
Senast redigerad av g9 2020-08-23 kl. 11:59.
Citera
2020-08-23, 17:02
  #1012
Medlem
Finns ju dock oändliga custom games till tidigare versioner än 1.30 (1.30 är rätt så jäkla ny ändå) förr så installerades i stort sett 1.0 alltså bara grund spelet utan patcher från cd skiva och sen så kunde du manuellt ladda ner patcher och patcha dig till den version du vill spela. Stämmer dock säkert att dom slängt in reforged i någon senare patch, därav varför du borde kolla upp just den detaljen och agera därefter.
Citera
2020-09-20, 18:14
  #1013
Medlem
Sassafras21s avatar
Blizzard tog ju bort båda RoC och TFT, när reforged släpptes. Men jag ser på youtube att vissa kan spela TFT ändå? Hur går det till? Måste man konfigurera spelet på något sätt?
Citera
2020-11-02, 17:36
  #1014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Blizzard tog ju bort båda RoC och TFT, när reforged släpptes. Men jag ser på youtube att vissa kan spela TFT ändå? Hur går det till? Måste man konfigurera spelet på något sätt?

Sålänge man installerar en gammal version kan man spela den. Antingen har man gamla cd skivor, eller så laddar man ner det från någon annanstans.
Citera
2023-01-09, 19:04
  #1015
Medlem
bobo909s avatar
Blizzard har tydligen släppt en ny patch.

Inte lirat ännu, men man kanske ska ta revansch på Grubby sådär x-antal år senare. Han verkar vara igång igen iaf.
Citera
2023-01-16, 19:06
  #1016
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Blizzard har tydligen släppt en ny patch.

Inte lirat ännu, men man kanske ska ta revansch på Grubby sådär x-antal år senare. Han verkar vara igång igen iaf.

Blivit några patcher på rad nu. Han har varit igång i stort sett hela tiden även om det blev lite mindre i perioder som pro i HotS och sedan börjat spela lite olika spel.

Vilket aka hade du och vilken patch var detta? Följt scenen sedan dess begynnelse.
Citera
2023-01-16, 19:17
  #1017
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Blivit några patcher på rad nu. Han har varit igång i stort sett hela tiden även om det blev lite mindre i perioder som pro i HotS och sedan börjat spela lite olika spel.

Vilket aka hade du och vilken patch var detta? Följt scenen sedan dess begynnelse.

Scenen? Var ju inte direkt någon scen i begynnelsen förutom för dom största som åkte runt och spela turneringar, TODD etc.

Själv satt jag hemma i ett litet rum och blev uppäten för det mesta av prestationsångest, men visst kunde man prestera ibland. Var knappast bra på WC3, men älskade spelet.
Citera
2023-01-16, 19:29
  #1018
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Scenen? Var ju inte direkt någon scen i begynnelsen förutom för dom största som åkte runt och spela turneringar, TODD etc.

Själv satt jag hemma i ett litet rum och blev uppäten för det mesta av prestationsångest, men visst kunde man prestera ibland. Var knappast bra på WC3, men älskade spelet.

Det var en stor scen för det spelet i början och vi hade flera svenskar som var bland dom bästa i världen som exempelvis SK.HeMaN, SK.SurViVoR, SK.MaDFroG och SaSe. Dessa var bland dom bästa i världen. Madfrog bodde även i Korea ett tag och spelade professionellt där. ToD som du nämnde var fortfarande en noob när SK lirarna ovan var bland dom bästa, han blev sedan en av dom bästa genom alla tider efter att han fick chansen att spela i laget ArmaTeam (aT) och resten är historia.

Har också alltid älskat spelet men varit sådär på det. Det är synd att Blizzard har blivit som det har blivit och tyvärr inte lagt ned någon större kärlek med tiden på sina storhetsspel utan mer förstört. Men men, man får väl vara glad det händer någonting alls.
Citera
2023-01-16, 19:36
  #1019
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Det var en stor scen för det spelet i början och vi hade flera svenskar som var bland dom bästa i världen som exempelvis SK.HeMaN, SK.SurViVoR, SK.MaDFroG och SaSe. Dessa var bland dom bästa i världen. Madfrog bodde även i Korea ett tag och spelade professionellt där. ToD som du nämnde var fortfarande en noob när SK lirarna ovan var bland dom bästa, han blev sedan en av dom bästa genom alla tider efter att han fick chansen att spela i laget ArmaTeam (aT) och resten är historia.

Har också alltid älskat spelet men varit sådär på det. Det är synd att Blizzard har blivit som det har blivit och tyvärr inte lagt ned någon större kärlek med tiden på sina storhetsspel utan mer förstört. Men men, man får väl vara glad det händer någonting alls.

Jepp, MadFrog var min favorit där ett tag. Spelade också UD.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback