Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-20, 05:00
  #1
Medlem
Är det ngn som har lust att ge ut informationen som står i aftonbladet+ tjänsten för följande länk : http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...122662,00.html ?

Tack på förhand // LS
Citera
2007-07-20, 08:30
  #2
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSafer!
Är det ngn som har lust att ge ut informationen som står i aftonbladet+ tjänsten för följande länk : http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...122662,00.html ?

Tack på förhand // LS
Du går 1h om dagen och börjar äta sunt.
Citera
2007-07-20, 08:32
  #3
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Du går 1h om dagen och börjar äta sunt.
Yes, man behöver inte ens äta speciellt sunt heller för den delen. Men det kanske är individuellt. Jag har gått ner ett kilo i veckan genom att bara promenera.
Citera
2007-07-20, 08:33
  #4
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Du går 1h om dagen och börjar äta sunt.
Ha ha Sant!
Citera
2007-07-20, 08:33
  #5
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av small
Yes, man behöver inte ens äta speciellt sunt heller för den delen. Men det kanske är individuellt. Jag har gått ner ett kilo i veckan genom att bara promenera.
Där ser man
Citera
2007-07-20, 08:40
  #6
Medlem
yupyup

Ett bra tips är en timmes promenad innan frukost! en promenad lite senare på dagen. & Håll ganska tempo då förbränner du emr kallisar Brukar funka på de flesta.. Min polare gick ner 35 kilo på ett halvår. Skippa godiset framför allt! Kosten är A & O som sagt
Citera
2007-07-20, 09:19
  #7
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Där ser man
Då äter jag visserligen inte speciellt mycket onyttig mat heller. Äter heller aldrig godis, fast jag dricker en del öl.
Citera
2007-07-20, 09:40
  #8
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumpin'
Ett bra tips är en timmes promenad innan frukost! en promenad lite senare på dagen. & Håll ganska tempo då förbränner du emr kallisar Brukar funka på de flesta..

Hur fan ska vanligt folk hinna med det om man har kids och börjar jobba på morgonen?
Citera
2007-07-20, 09:41
  #9
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Hur fan ska vanligt folk hinna med det om man har kids och börjar jobba på morgonen?
Gå upp tidigare?
Citera
2007-07-20, 10:02
  #10
Medlem
Westridges avatar
Lämna 2 ungar under 7 ensamma.... inte ett val tyvärr

Vad är det så bra med att gå på morgonen?
Citera
2007-07-20, 10:07
  #11
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Lämna 2 ungar under 7 ensamma.... inte ett val tyvärr

Vad är det så bra med att gå på morgonen?

Jag vet inte. Jag har alltid gått ut på eftermiddagen/kvällen. Har aldrig tagit en promenad på förmiddagen och det har gått alldeles utmärkt ändå. Men det finns säkert någon träningsfantast som har någon teori om varför det är bra att gå innan man käkar frukost.

I övrigt kan jag bara beklaga att du har barnen att ta hand om
Citera
2007-07-20, 10:38
  #12
Medlem
Om du inte är gravt överviktig är det katastrofalt att gå ner 1kg/veckan då inte bara fett bryts ner, utan även muskler.
Läs inte aftonblaskans skämtartiklar utan läs på vanlig näringslära, 0,5kg/veckan är det betydligt säkrare sättet att gå ner om du vill behålla muskler.
Ett sätt att räkna ut hur stort kaloriunderskott du kan ha är att räkna med riktvärdet för hur mycket energi 1kg kroppsfett kräver varje dag, dvs ca. 70kcal/kg fett.
Om du tex. har 20 kg fett så kan du ligga på 20x70= 2100 kcalunderskott per dag.
Men normalt sett har man inte så mycket kroppsfett, det var bara ett räkneexempel.
Ta reda på hur stor fettprocent du har så kan du börja räkna sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback