Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-19, 17:30
  #1
Medlem
Skulle vilja höra era kommentarer på denne mans ide om hur man ska träna. "Högrep"s träning pratar ju nästan alla om vad jag hört, men enligt han så ska detta inte vara "bra" i syfte att bygga muskler. Vad säger ni om hans upplägg i slutet? För mig som inte är världens mest kunniga person så är jag osäker på hur bra det upplägget kan vara. Men helt klart intressant.
Citera
2007-07-19, 17:42
  #2
Medlem
Axons avatar
Finns inga rätt och fel inom träning. Det kanske fungerar jättebra för honom och många andra men kanske inte för dig?

Jag tycker man ska variera sin träning hela tiden så att kroppen inte vänjer sig.
Citera
2007-07-19, 17:42
  #3
Medlem
http://flashback.info/showthread.php...hlight=bartoll
Citera
2007-07-19, 20:18
  #4
Medlem
Håller med Axon, det gäller att hitta vad som funkar för just DIG. Bara för att något funkar för din kompis så behöver det inte funka för dig.
Citera
2007-07-19, 21:03
  #5
Medlem
puberts avatar
Som tidigare sagts, bara att testa. Inga direkt nya och revolutionerande idéer han har.

Personligen tycker jag att han har en väldigt bra inställning till träning. Han tar hänsyn till hur CNS påverkas av träning, har integrerar ständiga förändringar för att inte kroppen ska vänja sig, förespråkar att träna musklerna mer än en gång per vecka och han är emot failure.

Ingen hardcoreträning direkt, men en å andra sidan (enligt mig) väldigt säker och beprövad variant han kör med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback