Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-09-26, 13:04
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
En bättre länk kanske.

http://www.malmo.se/download/18.77b1...guide_2010.pdf

Fixade länken till dig... Den första hade nog också funkat om du inte hade pillat med den i redigeringsläget. När du postar en länk på Flashback förkortas den i visningsläget. Om du då kopierar den förkortade länken läggs det in tre punkter i den och då fungerar den förstås inte längre. Det var problemet med den första du postade.
Citera
2016-07-13, 10:18
  #50
Medlem
Lägenhet i malmö.

Hur skaffar man sig på bästa sätt en lägenhet i Malmö? Behöver all hjälp jag kan få, är helt lost i alla hemsidor och skit. 😥
Citera
2016-07-13, 10:55
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesongotto
Hur skaffar man sig på bästa sätt en lägenhet i Malmö? Behöver all hjälp jag kan få, är helt lost i alla hemsidor och skit. 😥
hemnet om du vill köpa

boplatssyd om du vill ha hyres
Citera
2016-07-13, 14:28
  #52
Medlem
Tror inte att Akelius är med på Boplats Syd. Deras lägenheter finns här: https://www.akelius.se/sv/sok/lagenheter/lista/malmo
I många hus helrenoverar dom lägenheter mellan hyresgästerna vilket ger högre hyra men gör att dom är lättare att få tag i.
Citera
2016-07-13, 20:58
  #53
Medlem
Kolla privata hyresvärdar. Finns väldigt många som inte finns på boplatssyd. Tog mig ca 10 dagar att få en lägenhet i Malmö och inom 2 veckor han jag med att tacka nej till två visningar.

Registrera dig på deras sidor, anmäl intresse när de släppt en intressant lägenhet.
Citera
2017-05-05, 13:59
  #54
Medlem
Malmö studentlägenheter (Dalaplan, Sommarstaden, Rönnen, Sege Park)

Tänkte bara sända ut ett litet tips till alla blivande Malmö studenter ang. bostad.

Dalaplan: Väldigt otryggt område med knarkare i trappuppgången, lägenheterna är dragiga och trots att det ligger relativt centralt så känns det rätt off, finns ingenting kul i den direkta närheten utan behöver ta sig mer in mot stan och möllan (förutom mobilia då, men inte direkt "Kul").

Sommarstaden: Anstalt-liknande lägenheter, väldigt dålig ljudisolering. Känns som att det ligger mer off än vad det egentligen gör. Lite ruffigt område. Även detta bygge ligger nära mobila.

Rönnen: Bästa studentboendet i landet skulle jag tro. Riktigt fina lägenheter, härlig stämning, lugnt läge men väldigt nära Värnhemstorget vilket är en knutpunkt i Malmö. Kan inte nog understryka vilket bra boende detta är.

SegePark: Ligger rätt off, men finns buss nära vilket gör det smidigt att ta sig in till stan, superfint område härlig stämning och trevliga lägenheter. Gött med balkong.

Allting är såklart individuellt, detta är de erfarenheter jag och mina vänner har av de olika boendena. Hoppas verkligen det kan vara till någon hjälp!
Citera
2017-05-07, 10:26
  #55
Moderator
fredrik686s avatar
Ämnen sammanfogade

/Mod
Citera
2017-06-08, 15:47
  #56
Medlem
Vad kostar en studentlägenhet (ej korridorsboende) i Malmö? Hur svårt är det att få tag i en lägga nära högskolan? Har stått i kö hos Boplatssyd nu i ungefär 1 år, förövrigt.
Citera
2017-06-08, 17:27
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Jag har hört en del skit om malmö, men även den del bra saker, är det så jävla hemskt där nere som det säg eller är det mestadels bullshit?
Gärna svar från folk som inte är invandrarfientliga.

det är nog en minoritet på flashback (fast U&S är relativt fredat iaf).

jag har bott i Malmö i kortare perioder, och det är ingen större skillnad från Stockholm. mycket folk ute och rör sig på gatorna de flesta tider på dygnet, har aldrig känt mig otrygg någonstans förutom kanske runt Värnhemstorget mitt i natten (men det är en smaksak). vill man känna sig supersafe så är kanske Rörsjöstaden, Ribersborg/Slottsstaden, Davidshall/Triangeln och de områdena mest gentrifierade men de är i jämförelse med Möllan/Folkets Park sjukt tråkiga. man får nog bilda sig en egen uppfattning.
Citera
FromAnotherPlaces avatar

Moderatormeddelande

Postat av FromAnotherPlace 2017-06-28, 07:19
Medlem
En FAQ är nu infogad i startinlägget och andra inlägget. Vänligen läs den innan ni postar i tråden.

/Mod.
2018-04-08, 10:37
  #59
Medlem
Lund Malmö

Studentkåren kräver satsning på bostäder: ”Väldigt utsatt som student”
Efter nästan tio år som rödlistad studentstad kom nu den senaste smällen. 140 internationella studenter väntas stå utan boende trots bostadsgaranti. "Kritiskt läge", anser studentkårens ordförande.

Men ett problem verkar man inte bli kvitt. Bostäder till studenterna som går på universitet. Varje år presenterar Sveriges Förenade Studentkårer, SFS, sin lista över bostadssituation i studentstäder. Om studenter riskerar att stå utan bostad i mer än sex månader så rödlistas staden.

Malmö har, precis som Lund, varit rödlistad samtliga år sedan 2009 fram till och med 2017........



http://24malmo.se/2018/04/05/student...t-som-student/
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2018-04-08 kl. 10:40.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback