Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-18, 15:55
  #1
Medlem
Slashasens avatar
Har tränat ett par månader nu lite halvseriöst, på senaste tiden har jag märkt att efter kanske 20 minuter på gymmet så mår jag dåligt, illamående helt enkelt nästan som jag måste spy

Varför blir jag såhär? Brukar se till att käka runt 1 timme före, frukost då eftersom jag har sommarlov går jag upp runt halv 11, käkar och är på gymmet runt 12.
Citera
2007-07-18, 15:59
  #2
Medlem
Drooms avatar
Började du må illa då du började med att endast äta ett mål innan träningen?

Kan tänka mig att det nog är bäst med minst 2 mål innan då kroppen är helt slut på morgonen och ska pumpa igång mageriet igen. Prova det iaf.
Citera
2007-07-18, 15:59
  #3
Medlem
DAKFs avatar
Brukar bli så för mig också, när jag inte dricker vatten.
Så se till att drick mycket under passet om du inte redan gör det.
Citera
2007-07-18, 16:30
  #4
Medlem
Slashasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Började du må illa då du började med att endast äta ett mål innan träningen?

Kan tänka mig att det nog är bäst med minst 2 mål innan då kroppen är helt slut på morgonen och ska pumpa igång mageriet igen. Prova det iaf.

faan då måste jag gå upp mycket tidigare, är ingen morgonmänniska precis men jaja jag får väl testa det.
Citera
2007-07-18, 16:34
  #5
Medlem
High Lifes avatar
Har hänt mig flera gånger också. Brukar bli bättre med att dricka vatten.
Citera
2007-07-18, 16:35
  #6
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashasen
Har tränat ett par månader nu lite halvseriöst, på senaste tiden har jag märkt att efter kanske 20 minuter på gymmet så mår jag dåligt, illamående helt enkelt nästan som jag måste spy

Varför blir jag såhär? Brukar se till att käka runt 1 timme före, frukost då eftersom jag har sommarlov går jag upp runt halv 11, käkar och är på gymmet runt 12.
Jag spyr ibland i samband med knäböj och marklyft men mår du illa av all styrketräning skulle jag uppsöka en läkare som får ta en titt på dig och dina blodvärden.
Citera
2007-07-18, 16:35
  #7
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashasen
faan då måste jag gå upp mycket tidigare, är ingen morgonmänniska precis men jaja jag får väl testa det.
Jag går upp ca. 16.00 - 17.00, käkar middag med familjen (kan väl ses som frukost för mig) sen tar jag en stark kopp kaffe och taggar till gymmet, efteråt tar jag en proteinshake. När du går upp spelar ingen roll, du kan ju bara gymma lite senare, eller känner du dig tvingad att gå upp i gryningen för att gymma? Har ditt gym stängt under vanliga tider?
Citera
2007-07-18, 17:00
  #8
Medlem
Slashasens avatar
Gymmet stänger vid 16:00 denna och 2 veckor framöver så nu måste jag upp rätt tidigt ja..

Axon: Jag tror jag får testa och käka 2 mål mat innan gymmet och se om det blir bättre så, även dricka mer vatten. Blir det inte bättre så får jag väl ta en runda förbi nån doktor..
Citera
2007-07-18, 17:11
  #9
Avstängd
greger12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashasen
Gymmet stänger vid 16:00 denna och 2 veckor framöver så nu måste jag upp rätt tidigt ja..

Axon: Jag tror jag får testa och käka 2 mål mat innan gymmet och se om det blir bättre så, även dricka mer vatten. Blir det inte bättre så får jag väl ta en runda förbi nån doktor..

Känner igen det där men testa att dricka ca 1liter vatten under timmen innan träningen så att du har nog vätska i kroppen redan innan träning, käka en bannan eller två 30-40min innan träning också så du får lite extra energi, brukade hjälpa för mig har haft samma problem.
Citera
2007-07-18, 17:15
  #10
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag spyr ibland i samband med knäböj och marklyft men mår du illa av all styrketräning skulle jag uppsöka en läkare som får ta en titt på dig och dina blodvärden.

Ja fyfan benpass är det värsta. Har faktiskt benpass idag och en lång arbetsdag imorgon. Börjar redan 05:30 och slutar kasnke inte fören 20:00 - 21:00
Citera
2007-07-18, 17:27
  #11
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashasen
Gymmet stänger vid 16:00 denna och 2 veckor framöver så nu måste jag upp rätt tidigt ja..

Axon: Jag tror jag får testa och käka 2 mål mat innan gymmet och se om det blir bättre så, även dricka mer vatten. Blir det inte bättre så får jag väl ta en runda förbi nån doktor..

Inte behöver du gå upp tidigare. Första målet 10.30, andra 12.30, tredje 14.30, träning 15 (gissar jag), gym stänger 16. No problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback