Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-09, 23:12
  #37
Medlem
deadhead.s avatar
Har nu fått varit hos en doktor som har tagit de prover det går att ta mot trötthet och det finns ingenting som är avvikande. Något minimalt på D-vitamin, men man kanske ska ge det en chans att trycka i sig lite extra?

Just nu vet jag inte vart mitt nästa steg är, det känns som jag står och trampar på ruta 1 hela tiden och min kropp bryts ned...
Citera
2017-07-09, 23:18
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har nu fått varit hos en doktor som har tagit de prover det går att ta mot trötthet och det finns ingenting som är avvikande. Något minimalt på D-vitamin, men man kanske ska ge det en chans att trycka i sig lite extra?

Just nu vet jag inte vart mitt nästa steg är, det känns som jag står och trampar på ruta 1 hela tiden och min kropp bryts ned...
Har du läst min kommentar på sidan tre?
Citera
2017-07-09, 23:21
  #39
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Har du läst min kommentar på sidan tre?
Hur lindrar du denna?
Citera
2017-07-09, 23:47
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Hur lindrar du denna?
Vila, vila och vila ännu mer. Varje minsta ansträngning förvärrar sjukdomen. Du kan väl googla så får du se hur mycket du känner igen? Jag har haft sjukdomen i ca 15 år och nu har jag fått hjärtsvikt ( jag tror det beror på ME:n ).
Citera
2017-07-10, 00:34
  #41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har nu fått varit hos en doktor som har tagit de prover det går att ta mot trötthet och det finns ingenting som är avvikande. Något minimalt på D-vitamin, men man kanske ska ge det en chans att trycka i sig lite extra?

Just nu vet jag inte vart mitt nästa steg är, det känns som jag står och trampar på ruta 1 hela tiden och min kropp bryts ned...
Du bör helt klart prova tillskott med vitamin D minst 1000IU per dag i 2 månader helst vitamin d löst i olja typ detremin(receptbelagd), sjukvården använder relativt låga värden vid sina bedömningar så det finns en gråzon där vissa är sjuka andra är friska.
Citera
2017-07-10, 00:42
  #42
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du bör helt klart prova tillskott med vitamin D minst 1000IU per dag i 2 månader helst vitamin d löst i olja typ detremin(receptbelagd), sjukvården använder relativt låga värden vid sina bedömningar så det finns en gråzon där vissa är sjuka andra är friska.
Tack! Vad rekommenderar du för produkt?
Citera
2017-07-10, 08:19
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Som topic - Jag har den senaste tiden (ett par månader) hamnat i ett tillstånd av nästan konstant yrsel och trötthet, jag har koncentrationssvårigheter, försämrat minne och lättare huvudvärk nästan hela tiden. Det har gått så långt att jag inte ens tänker på det längre, men när jag stannar upp och känner efter inser jag att jag inte är mig lik. Det är liksom ansträngande att komma ihåg saker, att återberätta vad en bok eller film handlat om eller bara försöka komma ihåg vad jag gjorde för två dagar sedan. När jag springer eller cyklar känner jag ibland att jag liksom tappar verklighetskontakten och blir yr.

Jag har tänkt att jag ska röra på mig mer, men jag får ofta dunkande huvudvärk av att anstränga mig för intensivt, så det blir ett sorts moment 22.

Vad kan det vara? Vitaminbrist? Jag är vegetarian men anser mig äta bra och varierat... Jag fick explosionshuvudvärk för några månader sen (efter ett hårt träningspass) och åkte till akuten. Den gick dock över men jag har legat lågt sen dess.

Eftersom jag frågar här vill jag inte höra "kolla hos en läkare", eftersom jag tänkt göra det också, utan hellre helt ogrundade teorier.


ME/CFS?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback