Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjocke
Är alldelles för rädd för döden och där gick du väl lite väl långt?
Jag menade inte att
du ska ta livet av dig, jag menar att
jag själv skulle ta den lösningen hellre än att jaga tabletter för att jag kommit upp i så höga doser att jag inte får ihop de jag behöver eller nåt. Den jag citerade skrev ju att tabletter kan hoppa in i munnen på en.
Jag menar att det är sådana resonemang från patienter och brukare som ser sig som offer, samt diverse nykterhetsorganisationer som genom sitt samarbete ser till att de som behöver mediciner inte får dem.
Folk som tjatar till sig mediciner och sedan säljer dem eller byter mot andra substanser, och folk som flummar på mediciner för skojs skull förstör för oss som behöver. Kanske är du själv en flummare, jag vet inte. Är du det, har du kanske bidragit till att du inte får dina mediciner nu när du behöver dem

.
Men som sagt, ge inte upp försöken att få ut lugnande. Du måste ju vänta ett tag nu när du slukat dina piller, tills de enligt doseringen beräknas vara uppätna, lydig patient ska du vara. Men gå inte och plågas i onödan om du pallar att tjata, verka heller inte för desperat. Pressa gärna fram lite krokodiltårar, eller snyfta lite i luren. Då kan du med lite tur kicka igång medkänsletarmen hos läkaren.