Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av small
Om du har noll tolerans och äter 10 stycken per dag och det inte hjälper så måste det ju vara något annat fel. Du kommer inte få högre doser av läkaren.

Det hjälpte dom 2 dagarna dom räckte givetvis.
Citera
2007-07-18, 21:47
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjocke
Det hjälpte dom 2 dagarna dom räckte givetvis.
Ok, men tyvärr kommer du inte få de doserna utskrivna. Inte en chans i helvetet. Du får köpa svart helt enkelt. Men det är ingen smart idé eftersom du höjer din tolerans väldigt snabbt, och rätt som det är så sitter du du där med bensosuget i magen och ingen kan/vill sälja till dig. Håll dig borta från detta helvetespreparat. Abstinensen är värre än ångesten.
Citera
2007-07-18, 21:57
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av small
Mår man verkligen skit så hoppar ta mig fan tabletterna rätt i käften på en. Man gör i stort sett vad som helst för att få mer tabletter, när man vet att det lindrar för stunden.
Nej. Man kan välja att ta fler än man är ordinerad, men det är en kortsiktig lösning som gör att man blir utan tabletter resten av månaden om man inte har möjlighet att köpa på olaglig väg. Pallar man att "göra vad som helst" så go ahead. Ät. Men ansvaret för hur det fungerar i längden är ditt. Jag ser nog självmord som en enklare lösning, men hej hopp, nu ska inte jag sitta här och sprida negativ energi .
Citera
2007-07-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Nej. Man kan välja att ta fler än man är ordinerad, men det är en kortsiktig lösning som gör att man blir utan tabletter resten av månaden om man inte har möjlighet att köpa på olaglig väg. Pallar man att "göra vad som helst" så go ahead. Ät. Men ansvaret för hur det fungerar i längden är ditt. Jag ser nog självmord som en enklare lösning, men hej hopp, nu ska inte jag sitta här och sprida negativ energi .

Är alldelles för rädd för döden och där gick du väl lite väl långt? Har trappat ner från benso innan visst fan är det jobbigt men man överlever om det inte är efter allt för lång tid.

Alltså börjar bli lite offtopic vet att det jag gör är fel enligt vissa, det var inte de jag var intresserad av att höra.
Citera
2007-07-18, 23:02
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Är alldelles för rädd för döden och där gick du väl lite väl långt?
Jag menade inte att du ska ta livet av dig, jag menar att jag själv skulle ta den lösningen hellre än att jaga tabletter för att jag kommit upp i så höga doser att jag inte får ihop de jag behöver eller nåt. Den jag citerade skrev ju att tabletter kan hoppa in i munnen på en.

Jag menar att det är sådana resonemang från patienter och brukare som ser sig som offer, samt diverse nykterhetsorganisationer som genom sitt samarbete ser till att de som behöver mediciner inte får dem.

Folk som tjatar till sig mediciner och sedan säljer dem eller byter mot andra substanser, och folk som flummar på mediciner för skojs skull förstör för oss som behöver. Kanske är du själv en flummare, jag vet inte. Är du det, har du kanske bidragit till att du inte får dina mediciner nu när du behöver dem .

Men som sagt, ge inte upp försöken att få ut lugnande. Du måste ju vänta ett tag nu när du slukat dina piller, tills de enligt doseringen beräknas vara uppätna, lydig patient ska du vara. Men gå inte och plågas i onödan om du pallar att tjata, verka heller inte för desperat. Pressa gärna fram lite krokodiltårar, eller snyfta lite i luren. Då kan du med lite tur kicka igång medkänsletarmen hos läkaren.
Citera
2007-07-18, 23:09
Medlem
Citat:
Jag menade inte att du ska ta livet av dig, jag menar att jag själv skulle ta den lösningen hellre än att jaga tabletter för att jag kommit upp i så höga doser att jag inte får ihop de jag behöver eller nåt. Den jag citerade skrev ju att tabletter kan hoppa in i munnen på en.

Jag menar att det är sådana resonemang från patienter och brukare som ser sig som offer, samt diverse nykterhetsorganisationer som genom sitt samarbete ser till att de som behöver mediciner inte får dem.

Folk som tjatar till sig mediciner och sedan säljer dem eller byter mot andra substanser, och folk som flummar på mediciner för skojs skull förstör för oss som behöver. Kanske är du själv en flummare, jag vet inte. Är du det, har du kanske bidragit till att du inte får dina mediciner nu när du behöver dem .

Men som sagt, ge inte upp försöken att få ut lugnande. Du måste ju vänta ett tag nu när du slukat dina piller, tills de enligt doseringen beräknas vara uppätna, lydig patient ska du vara. Men gå inte och plågas i onödan om du pallar att tjata, verka heller inte för desperat. Pressa gärna fram lite krokodiltårar, eller snyfta lite i luren. Då kan du med lite tur kicka igång medkänsletarmen hos läkaren.

Okej okej, kan ju inte säga att jag inte flummar på mina piller för då ljuger jag. Men just nu behöver jag dom väldigt mycke har precis trappat upp cipramilen, men får nog stå ut denna veckan, receptet borde jag ha ätit till Fredag.

Försökte ringa innan i morse när jag hade förjävlig hjärtklappning och darrig röst men han sa att jag skulle käka xanoren, kan ju inte säga att jag käkat upp dom så får helt enkelt bita ihop denna veckan.

Iofs så skulle jag kunna ringa till min andra läkare och säga att ataraxen inte funkar för det gör den verkligen inte. Men finns det nån chans att han ser mina andra recept?
Citera
2007-07-18, 23:24
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Iofs så skulle jag kunna ringa till min andra läkare och säga att ataraxen inte funkar för det gör den verkligen inte. Men finns det nån chans att han ser mina andra recept?
Det är väl på gång att de ska kunna se det, med något register. Men i dagsläget så tror jag de ser bara sina egna recept, alltså tex de på vårdcentralen ser sina recept, privatläkare ser sina och de från psyk ser recept utkrivna därifrån. Så så länge de inte ringer varandra så borde du kunna prova att få något litet utskrivet från den andra läkaren, om de arbetar på olika ställen. Men jag är inte 100% säker på hur detta fungerar.
Citera
2007-07-18, 23:29
Medlem
Citat:
Det är väl på gång att de ska kunna se det, med något register. Men i dagsläget så tror jag de ser bara sina egna recept, alltså tex de på vårdcentralen ser sina recept, privatläkare ser sina och de från psyk ser recept utkrivna därifrån. Så så länge de inte ringer varandra så borde du kunna prova att få något litet utskrivet från den andra läkaren, om de arbetar på olika ställen. Men jag är inte 100% säker på hur detta fungerar.

Okej gör ett försök imon iaf men den doktorn verkar inte förstå hur dåligt man mår av bieffekterna, borde kidnappa honom o slänga i han en 14 dagars kur sen kan han sitta o pilla i sig sina jävla atarax för dom var ju så bra sa han.

Yäyä skriver imon o säger hur de gick kan ju va lite svårt att gömma en doktor på 90 kilo också :/
Citera
2007-07-19, 00:30
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Yäyä skriver imon o säger hur de gick kan ju va lite svårt att gömma en doktor på 90 kilo också :/
Lycka till, vi får hoppas du inte behöver kånka på en 90 kilosdoktor . Men man har ju tänkt tanken många gånger att de skulle få känna på sin egen medicin (brist på medicin).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in