Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2007-07-22, 22:51
  #61
Medlem
BigTones avatar
Personligen

Tar jag alla dagar i veckan en rik invandrare till granne en än fattig socialsvensk. I denna fråga kommer nog inkomst och yrkesval att vara det avgörande för om man rivs som grannar.

F.ö tycker jag inte fenomenet med White flight är applicerbart i innerstaden då detta är ett fenomen som sker i gettoområden där trailerpark white trash och zigenarna tar sina husvagnar och drar när deras revir blir angripet.

Det är alltså slödder som flyr när fler flyttar in. Och jag tycker inte särskilt synd om slödder oavsätt hudfärg eller religion.
Citera
2007-07-23, 10:13
  #62
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Tar jag alla dagar i veckan en rik invandrare till granne en än fattig socialsvensk. I denna fråga kommer nog inkomst och yrkesval att vara det avgörande för om man rivs som grannar.

F.ö tycker jag inte fenomenet med White flight är applicerbart i innerstaden då detta är ett fenomen som sker i gettoområden där trailerpark white trash och zigenarna tar sina husvagnar och drar när deras revir blir angripet.

Det är alltså slödder som flyr när fler flyttar in. Och jag tycker inte särskilt synd om slödder oavsätt hudfärg eller religion.
Så en arbetare som flyttade till Tensta på 70 talet och gjort rätt för sig i 20 år är slödder, vad gör du själv för nytta om jag får fråga?
Från början ville många till miljonprogrammen och att det var slödder som flyttade dit är helt fel, det var mest medelklass skulle jag tro.
Det är det du kallar white trash som inte flyttar, dom tvingas tragiskt nog ofta bo kvar med det betydligt värre brown trash.
Citera
2007-07-24, 12:16
  #63
Medlem
du som är så rik borde prova att flytta till Gamla Stan, där är det knappast en massa turrar, jag erkänner dock att det flyttar in många invandrare i innerstan, det måste jag hålla med om.

Men de som flyttar in är inte yoyoyo mohammed, utan uggahhnag suhghana som har bytt namn till Nina Svensson eller blivit sambo med Nisse.
Citera
2007-07-24, 19:37
  #64
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
du som är så rik borde prova att flytta till Gamla Stan, där är det knappast en massa turrar, jag erkänner dock att det flyttar in många invandrare i innerstan, det måste jag hålla med om.

Men de som flyttar in är inte yoyoyo mohammed, utan uggahhnag suhghana som har bytt namn till Nina Svensson eller blivit sambo med Nisse.


Du har helt rätt!
Citera
2007-07-24, 19:41
  #65
Awaiting Email Confirmation
vet inte riktigt vart jag ska stå. Men om man stör sig på nått, borde man ta bort det, eller sig själv
Citera
2007-07-25, 00:21
  #66
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.clockwork
vet inte riktigt vart jag ska stå. Men om man stör sig på nått, borde man ta bort det, eller sig själv

Beror ju på om du stör dig för att det är fel på dom eller dig.
Citera
2017-12-17, 13:10
  #67
Medlem
Gått 10 år sedan denna tråden nu, hur har utvecklingen i innerstaden varit sen dess?
Citera
2017-12-17, 13:25
  #68
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Zarqawi
Gått 10 år sedan denna tråden nu, hur har utvecklingen i innerstaden varit sen dess?
Är boende i verkliga innerstan och måste säga att det är lite svårt att bedöma vilka som faktiskt bor här och vilka som är på besök. Stan är ju full av folk hela tiden och en jävla massa turister på det, fler för var år. Så även om stadens lägenheter med största säkerhet mest är fulla av generationsgamla svenskar så får vi innerstadsbor njuta av världens smältdegel i och med att alla ska in till stan, så det går lite på ett ut.
Citera
2017-12-17, 13:29
  #69
Medlem
Det finns inga gator i innerstan som har hyresrätter och är invandrartäta?
Citera
2017-12-17, 13:58
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Kommer innerstan få samma utveckling som våra förorter då svenskar helt uppenbarligen inte vill bo med invandrare?
Ja, självklart. Invandrare är urbaniter, till stor del. Att bo centralt i en större stad är ett mått på framgång för många. Detta mått på framgång beror på att 'rika' svenskar bor där. I USA råder det motsatta och de vita har redan flytt. Det var detta som grundade USAs 'suburbia' under 50- och 60-talen. Alla goda mångkulturalister i den här tråden kommer börja må dåligt när deras inbillat mångkulturella leverne destabiliseras av att allt fler svenskar flyttar. Sk mångkulturell godhet som florerar i den här tråden är en lyxvara; ännu en lyxvara som hårt arbetande svenskar förser Sveriges vänsterliberala översittarelit med. Om inte omfattande repatriering påbörjas inom tio år, så är Sverige fördärvat för hundratals år framöver. Om det sedan bor svenskar eller negrer här, det beror på svenskarna själva.

God jul!
Citera
2017-12-17, 19:13
  #71
Avstängd
Mertillens avatar
Svenskarna flyttar redan ut till nybyggda villa- och radhusområden strax utanför städerna. Jag har sett det i Bro, i Gnesta och i Enköping. Förekommer säkerligen Sverige över. Men invandrarna kommer givetvis att flytta efter de också. Svenskarna kommer med tiden inte undan om de inte emigrerar (och i sin tur förstör sina nya "hemländer" med sitt moraliserande sätt). Stockholms centrala delar har inte sunkat ned sig riktigt ännu undantaget vid alla t-baneuppgångar. Området vid centralstationen däremot...
Citera
2017-12-18, 02:21
  #72
Medlem
Niggerss avatar
Det bero på . Har "invandrana råd" att köpa bostadsrätt, så är det dugliga människor. Men sedan är så är det lilla allmännytta som finns kvar efter Vänsterpartiet och Miljöpartiet ombildning hysteri i innerstan, så kan många lägenheter gå till förtur till nyanlända,

Men ghetto? Nej! Ghetto får du när ,man dumpar stora grupper som är för samhället värdelösa och sedan passivt försörjer dem med bidrag. Men som Svensk skall undvika att köpa tjänster och varor t.ex Araber, vi måste jobba för ett homogenare Sverige som Tage Erlander ville ha.
__________________
Senast redigerad av Niggers 2017-12-18 kl. 02:24.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback