Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-17, 19:38
  #1
Medlem
humperdicks avatar
Eftersom jag bor i innerstan så kan jag beklagligt nog inte undgå att märka att antalet invandrare som besöker eller bor här har ökat frekvent och jag överväger att flytta p.g.a det och jag är inte ensam.

Kommer innerstan få samma utveckling som våra förorter då svenskar helt uppenbarligen inte vill bo med invandrare?
Citera
2007-07-17, 19:54
  #2
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Aj vad jobbigt. Flytta då
Jo jag planerar att göra det och jag undrar om det finns något som kommer få saker att bli annorlunda angående svenskars vilja att bo med invandrare nu än när våra s.k ghetton bildades?
Citera
2007-07-17, 19:57
  #3
Avstängd
nihiliztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Jo jag planerar att göra det och jag undrar om det finns något som kommer få saker att bli annorlunda angående svenskars vilja att bo med invandrare nu än när våra s.k ghetton bildades?


Innerstan kommer inte att bli ett ghetto och innerstan blattarna är inte så stereotypiskt "blattiga" precis ...

Om du vill bo i "renrasiga" områden så är storstan inget för dig
Citera
2007-07-17, 20:03
  #4
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Innerstan kommer inte att bli ett ghetto och innerstan blattarna är inte så stereotypiskt "blattiga" precis ...

Om du vill bo i "renrasiga" områden så är storstan inget för dig
Jag har bott i innerstan i 17 år och jag har märkt en stor skillnad vilket sänkt trivselfaktorn ett antal pinnhål och värre blir det, och numera är dom precis så blattiga som man inte vill ha dom.
Citera
2007-07-17, 20:03
  #5
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Eftersom jag bor i innerstan så kan jag beklagligt nog inte undgå att märka att antalet invandrare som besöker eller bor här har ökat frekvent och jag överväger att flytta p.g.a det och jag är inte ensam.

Kommer innerstan få samma utveckling som våra förorter då svenskar helt uppenbarligen inte vill bo med invandrare?

Vart har du observerat detta fenomen. På T-centralen?
Citera
2007-07-17, 20:06
  #6
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vart har du observerat detta fenomen. På T-centralen?
Nej i hela innerstan mest på Kungsholmen.
Citera
2007-07-17, 20:26
  #7
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Ta med dig svenska flaggan så den inte blir smutsig. Du hittar säkert någon annanstans att sätta ned den.
Bara för att få klarhet i dessa invandrares behov, så nöjer dom sig inte med att bo i ytterområden, enbart för det lyser ur ögonen på dem då de ser svensken ha det bättre än dem. Som att bo i innerstan eller ett bättre villamråde. Det är deras mål att så fort som möjligt med statens hjälp komma dit.
Utan statens hjälp kommer dom inte så långt i dessa strävanden.
Så du måste således också rösta bort dom från maktens hus.
Mycket att göra framledes m.a.o. Men du är ju som bekant inte ensam!
Det kan nog stämma men det kommer ju bli likadant på alla ställen där dom blir för många, bostäderna i sig är inte det avgörande det är människorna i bostäderna.
Citera
2007-07-17, 21:37
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså, vad är problemet? Att invandrade skaffar sej försörjning nog att köpa bostadsrätter på Kungsholmen?

Och vad föreslår ni att man skall göra åt detta? Förbjuda folk av viss etnicitet att köpa bostadsrätter inom vissa områden?

Ledsen, grabbar, den sortens politik tillämpas för närvarande bara i Zimbabwe.
Andra länder som haft detta har slutat.

Av - för de flesta - lätt insedda skäl.
Citera
2007-07-17, 21:40
  #9
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Eftersom jag bor i innerstan så kan jag beklagligt nog inte undgå att märka att antalet invandrare som besöker eller bor här har ökat frekvent och jag överväger att flytta p.g.a det och jag är inte ensam.

Kommer innerstan få samma utveckling som våra förorter då svenskar helt uppenbarligen inte vill bo med invandrare?

... och vilken "innerstad" diskuterar vi? Helsingborgs södra innerstad har samma symptom som TS skriver om. För er som inte känner till det så är Helsingborg väldigt långsmalt (utmed sundet). Vissa kallar den södra delen för Gaza-remsan... Varför behöver vi inte gå in på. Den norra delen däremot är i princip blatte-fri.

I Landskrona har svennarna mer eller mindre redan evakuerat innerstaden till förmån för multikulturen. Detta med rikskänt resultat ...

Vilka andra exempel har vi?
Citera
2007-07-17, 21:43
  #10
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
... och vilken "innerstad" diskuterar vi? Helsingborgs södra innerstad har samma symptom som TS skriver om. För er som inte känner till det så är Helsingborg väldigt långsmalt (utmed sundet). Vissa kallar den södra delen för Gaza-remsan... Varför behöver vi inte gå in på. Den norra delen däremot är i princip blatte-fri.

I Landskrona har svennarna mer eller mindre redan evakuerat innerstaden till förmån för multikulturen. Detta med rikskänt resultat ...

Vilka andra exempel har vi?
Just det, glömde skriva Stockholms innerstad, lite 08 fasoner har man kanske ändå
Citera
2007-07-17, 21:51
  #11
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså, vad är problemet? Att invandrade skaffar sej försörjning nog att köpa bostadsrätter på Kungsholmen?

Och vad föreslår ni att man skall göra åt detta? Förbjuda folk av viss etnicitet att köpa bostadsrätter inom vissa områden?

Ledsen, grabbar, den sortens politik tillämpas för närvarande bara i Zimbabwe.
Andra länder som haft detta har slutat.

Av - för de flesta - lätt insedda skäl.
Nej men om vi ska ägna oss lite åt vad som faktiskt hänt och håller på att hända i skrivande stund så inser vi att svenskar inte vill bo med invandrare vilket innebär att svenskar kommer flytta från områden som det kommer för många invandrare till.
Vilket innebär att vi måste inse att verkligheten måsta väga tyngre än politiskt korrekt önsketänkande om vi vill ha kvar våran huvudstad som ett lugnt tryggt område.

Säg mig RB vill du på allvar att hela Stockholm ska bli som Rissne, Kista eller Tensta?

Tyvärr är Malmö illa ute och där ljuger mediadrevet ihop en mångkulturell succé vilket dom flesta vet är bullshit.

Edit: En lämplig åtgärd för att förhindra katastrofen idag är svårt att skapa, tyvärr.
Citera
2007-07-17, 21:56
  #12
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Nej men om vi ska ägna oss lite åt vad som faktiskt hänt och håller på att hända i skrivande stund så inser vi att svenskar inte vill bo med invandrare vilket innebär att svenskar kommer flytta från områden som det kommer för många invandrare till.
Vilket innebär att vi måste inse att verkligheten måsta väga tyngre än politiskt korrekt önsketänkande om vi vill ha kvar våran huvudstad som ett lugnt tryggt område.

Säg mig RB vill du på allvar att hela Stockholm ska bli som Rissne, Kista eller Tensta?

Tyvärr är Malmö illa ute och där ljuger mediadrevet ihop en mångkulturell succé vilket dom flesta vet är bullshit.

Eftersom jag själv bor med invandrade - både min sambo och mina grannar, så har jag väldigt svårt att se vad som är problemet.

Om hela Stockholm blev som Rissne så hade det alltså inte inneburit något problem alls.

"Vi svenskar" har som regel inga problem alls att bo med invandrade. Däremot vill ingen, infödda som invandrade, bo i ghetton, med social misär och kriminalitet - vilket gör att alla som har råd flyttar från dessa miljöer.

Att ni som för närvarande har vant er med att endast se blonda grannar får lite variation, skiter jag nog ganska hårt i.

Tvärtom ser jag detta som ett positivt tecken på att integrationen trots allt börjar fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback