Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2012-10-26, 14:38
  #109
Medlem
Österåkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Österåker
Någon som vet vad bergrummet vid garnsviken använd till?

Google Maps: http://goo.gl/maps/5NP0r
Citera
2012-10-26, 17:59
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Österåker
Google Maps: http://goo.gl/maps/5NP0r

Ser ut som sandsilo.

edit: Med tanke på vägen upp på hjässan skulle jag kunna sätta min vänstra lilltå på det.
Citera
2013-01-17, 00:27
  #111
Medlem
Åby Scoutgård
Vi blev utslängda för två år sedan, sedan dess blir det mer och mer förfallet.

KoordinaterWGS 84 (lat, lon):N 59° 31.874', E 18° 5.460'WGS 84 decimal (lat, lon):59.53123, 18.09100
RT90:6603439, 1629335SWEREF99 TM:6603273, 674801
Citera
2013-05-07, 12:46
  #112
Medlem
Rauzzers avatar
T-fortet
Citera
2014-03-31, 15:09
  #113
Medlem
apanbengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Det är nog inte mer upphetsande än ett förstärkt utrymme i skolans källare. Säkert fullt med en massa gammalt skolbråte.

Täby cyklade man omkring mycket i som liten, fanns mycket att utforska sent 80/tidigt 90-tal. Infanterikorvar, gamla ödetorp, husgrunder osv. Bla låg det ett trevligt torp med tre hus, övergivet sedan 60-talet, precis där Turebergsvägen ansluter till Täbyvägen. Brann ner någonstans runt 1997 tror jag..

Sen undrade man alltid vad som fanns längst ner i Åva gymnasium, våningsnumreringen började ju på 2..

Skamlös bump då jag råkat snubbla in i den här tråden. Jag råkar veta vad som finns längst ner i Åva. Mycket riktigt är våningen i markplan våning 2.
Man kan ta trappan ner direkt innanför ingångarna i vardera ände av huset. Det är två halvtrappor ner och sedan en dörr som leder till en kulvert med värmeledningsrör och elkablar. Det går en "spång" ovanpå rören så man får gå halvböjd. Kulverten är lika lång som korridoren på plan 2 och leder ingen annan stans. Nu vet ni så slipper ni UE:a där

Beträffande tunnelnedgången i Näsbydal så leder den som tidigare nämnts INTE till Käppalatunneln utan till kommunens egen VA-tunnel. Innanför ingången är det ett T-kors. Åt höger kommer man slutligen ner till Värtan och åt vänster upp mot Ellagård (Lidl). Har inte varit nere där själv men jag har frågat dem som vet. Det skall enligt uppgift finnas en korsning med Käppalatunneln upp mot Ellagård. Det finns också egna ingångar ner till Käppalatunneln på flera ställen, jag vet om ett...
Citera
2014-04-15, 12:02
  #114
Medlem
DenSomSokers avatar
59.491796, 18.039452

Nu verkar det vara någon skola eller liknande, men har det vart militärt innan? På äldre satellitbilder ser det ut att ha funnits två större mobförråd på området
Citera
2021-04-27, 21:58
  #115
Medlem
Tänkte kila ner i några UE ställen här i Täby, säg till om ni vill hänga med..
PMa om du är erfaren, tänker inte dra dit med några som inte vet vad man ska tänka på.
Citera
2022-02-01, 20:18
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelvandrarn
Tänkte kila ner i några UE ställen här i Täby, säg till om ni vill hänga med..
PMa om du är erfaren, tänker inte dra dit med några som inte vet vad man ska tänka på.

Tjaa,

Vilka ställen i Täby hade du tänkt kika på?


Vi tänkte dra ner i den tunneln som ligger vid roslagsnäsby.
Jag letar dock efter fler objekt att utforska.

Vet du något om någon tunnel i Ensta, någon som nämnde att det fanns en men har aldrig hittat den.
Citera
2022-03-15, 12:47
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackhacker
Tjaa,

Vilka ställen i Täby hade du tänkt kika på?


Vi tänkte dra ner i den tunneln som ligger vid roslagsnäsby.
Jag letar dock efter fler objekt att utforska.

Vet du något om någon tunnel i Ensta, någon som nämnde att det fanns en men har aldrig hittat den.

Kontakta mig i DM så kan vi säkert hitta på ngt. Tänker du Käppala?
mvh
Citera
2022-04-04, 21:39
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackhacker
Tjaa,

Vilka ställen i Täby hade du tänkt kika på?


Vi tänkte dra ner i den tunneln som ligger vid roslagsnäsby.
Jag letar dock efter fler objekt att utforska.

Vet du något om någon tunnel i Ensta, någon som nämnde att det fanns en men har aldrig hittat den.

Tänker du på den på brobyvägen?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback