Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-17, 14:04
  #1
Medlem
Undrar om det finns något spännande att utforska i Vallentuna eller Täby?
Hitills har jag bara hittat övergivna sommarstugor och ett vattentorn som numera är stängt.
Citera
2007-07-17, 15:42
  #2
Avstängd
nopp, finns inget.
Citera
2007-07-17, 20:30
  #3
Medlem
Antar att du har rätt
Citera
2007-07-17, 21:04
  #4
Medlem
Ut å leta själv istället för att sitta vid datorn å fråga........ Suck...
Citera
2007-07-17, 21:31
  #5
Medlem
hårdkårs avatar
Spana in kartbilder så kanske du finner något kul. Annars upp på stålhingsten och far dit du inte varit tidigare.
Man blir dessutom lätt hemmablind. Minns själv när man satt och suktade på fina bilder. Önskandes att man kunde fara ut på något sådant. Objekten som finns i min närhet, hade de kunnat tala hade de sagt "öh pucko vi ba står här liksom".

Hursomhelst finns det ett båtvrak vid alholmsudd. Dessutom fanns Sveriges enda flygflottilj för pontonplan där i krokarna en gång i tiden. Finns nog inte så mycket kvar. Men men det finns allt brunnslock att lyfta på om man gillar sådant.
Citera
2007-09-11, 23:02
  #6
Medlem
Letat är ju det jag gjort men antar att inget av värde finns att se
Citera
2007-09-12, 15:55
  #7
Medlem
kajan666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Hursomhelst finns det ett båtvrak vid alholmsudd. Dessutom fanns Sveriges enda flygflottilj för pontonplan där i krokarna en gång i tiden. Finns nog inte så mycket kvar. Men men det finns allt brunnslock att lyfta på om man gillar sådant.

F2-området är helt förstört sen ett par år tillbaka, man bygger bostäder där.

Synd, för det var säkert mycket intressant då det vad jag förstod var mycket orört sedan nedläggningen.

Någon förening ("F2's vänner" eller liknande) ordnade en rundvandring precis innan man rev allt, den hade jag tänkt gå på men missade dessvärre.
Citera
2007-09-12, 17:44
  #8
Medlem
kraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-spoon
Letat är ju det jag gjort men antar att inget av värde finns att se

Det finns ju massor med tunnlar och annat i Vallentuna/Täby, det finns även massa info om dessa på internet. Så jag undrar lite hur du gör när du "letar".

Men hitta tunnlar och annat får du faktiskt ta och göra själv, det är lite allmänt osmart att lägga upp vägbeskrivningar och sånt här eller på andra publika forum.
Det finns också en term för att leta och upptäcka dessa typer av objekt, UE tror jag det kallas. Testa det!
Citera
2007-09-12, 23:23
  #9
Medlem
Och jag antar att du bor i omnejd
Citera
2007-09-12, 23:58
  #10
Avstängd
nopp, finns inget.
Citera
2007-09-13, 00:03
  #11
Avstängd
adisbladiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirage
nopp, finns inget.

stämmer fint det
Citera
2007-09-13, 00:09
  #12
Medlem
I Berga finns det ju lite iaf..

Kanske det dyker upp något trevligt nu med nya norrortsleden med tillhörande tunnel..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback