Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-30, 16:07
  #25
Avstängd
Legionvasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Stämmer att en mörkhyad person cyklade nerför en brant backe (Billerudsgatan) och fick strul med bromsarna och kraschade in i ett staket, om jag inte missminner mig så avled personen? Mig veterligen har dock aldrig backen kallats för negerbacken, men himmlabacken kallas den. Det gjorde den även innan olyckan! Sväng vänster vid trafikljusen vid fabriken och följ den vägen 500-600 meter


Ja visst det stämmer.
Men det är minst 15 år sen det hände.
Helt djukt men jag vet vad han hette " efrahem gebo "
Han tappade kjedjan utför denna back körde sen rakt i en sten mur.



Förövrigt så borde du ta dig en tur till Borgvik eller Liljedhal,
Mycket vackra sommarställen.
Sen kan du nog glömma allt.
Citera
2008-09-03, 00:06
  #26
Avstängd
2005-06-03

Någons som minns om någon blev skjuten i Grums då... Kan någon isåfall berätta namnet så jag vet om det stämmer..
Citera
2009-01-26, 18:34
  #27
Medlem
Är det rätt årstid kan jag rekommendera att plocka toppslätskivlingar på Billeruds golfbana. Finns precis hur många som helst, man kan krypa runt och beta dom.

(Ligger fö i Segmon (Grums kommun) som annars endast är känt för att vara den västligaste punkt som punken nådde).
Citera
2011-07-10, 19:48
  #28
Medlem
Haha, himlabacken heter backen som blev uppkallad efter negern. Svarta pisten har jag hört att den brukar kallas. Ingen rolig backe, jag har gått den backen mååånga gånger när jag är påväg hem.
Citera
2011-10-27, 02:15
  #29
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aOaOaOa
Haha, himlabacken heter backen som blev uppkallad efter negern. Svarta pisten har jag hört att den brukar kallas. Ingen rolig backe, jag har gått den backen mååånga gånger när jag är påväg hem.

Har befunnit mig o många av dessa värmländska orter o haft tjej i grums.

Himlabacken (eller neger-pissten som vissa äldre kan säga) är en skön utmaning när man är så full eller påverkad att man knappt kan gå, den värsta asfalterade backen ja någonsin gått uppför.
Även sett en polare (en lokal snubbe) åka kundvagn nerför och en vinter stal vi pulkor o åkte nerför.
Grums roligaste grej, en backe.
Citera
2011-12-31, 01:48
  #30
Medlem
det finns verkligen inget mer nöje än att supa skallen av sig i resecentrum med de andra "livsnjutarna" som sitter där. Bussen till Karlstad har trådlöst internet gratis
Citera
2013-07-28, 06:14
  #31
Medlem
Punklivs avatar
Även om tråden är gammal så måste jag tala om att jag faktiskt förlorade oskulden med en tjej från Grums... jag har aldrig varit med om en fitta som luktade så jävla illa.
Citera
2016-02-04, 23:39
  #32
Medlem
Jag vet att tråden är gammal, men tydligen har man så tråkigt där att man "tjatar" sig till att få köpa en bil av folk som inte vill sälja Det verkar ju inte som denne "köparen" har alla hästar hemma....

http://www.vf.se/nyheter/grums/entra...mald-ofredande
Citera
2016-12-23, 15:04
  #33
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
En Grumsbo i 40-årsåldern fick i natt ett besök av den obehagligare arten när en bekant sågade upp dörren till hans lägenhet med en motorsåg och sedan gjorde utfall med sågen.

Det var strax innan halv fyra på fredagsmorgonen som polisen kallades till Grums. Då hade en man i 40-årsåldern fått besök av en yngre bekant som, enligt polisen, valde att försöka ta sig genom dörren med hjälp av motorsåg.

Han ska sedan ha gjort utfall mot lägenhetsinnehavaren med motorsågen varefter slagsmål utbröt mellan de båda. När polisen kom till platsen var den misstänkte gärningsmannen försvunnen. Kvar fanns dock motorsågen. Den togs i beslag av polisen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/var...e-med-motorsag

Citera
2016-12-26, 15:10
  #34
Medlem
Jag tycker att det känns viktigt att hålla liv i den här tråden så att den inte faller i glömska på nytt.
Man kan tycka vad man vill om Hanna Hellqvist men det känns väl ganska talande att hon är den något så när offentliga och unga person som sägs härstamma från denna ort.

Jag noterar även att Segmon i Grums kommun, ett ännu bättre ortsnamn än Grums, precis som Grums förekommer relativt flitigt i tråden som avhandlar svenska hålor.
Här är en vad det verkar semiofficiell hemsida för Segmon:
http://www.segmon.org/

Om man inte finner någonting att göra i Grums så kan man alltså prova Segmon.

Citat:
Här har du nära till allt, skog, vatten, bär, fiske, vilda djur, nöjen och storstad -vad mer kan man önska?
Här kan du välja om du vill bo i lägenhet eller egen villa, allt till rimliga priser.

Är det någon som vet vilken storstad som avses? Är det Karlstad eller Oslo? Då kanske man bör fråga sig om Karlstad är en storstad samt huruvida det är nära till Oslo eller inte.
Citera
2017-03-20, 22:25
  #35
Medlem
Luggruffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aOaOaOa
Haha, himlabacken heter backen som blev uppkallad efter negern. Svarta pisten har jag hört att den brukar kallas. Ingen rolig backe, jag har gått den backen mååånga gånger när jag är påväg hem.

Haha, fast det är den inte. Den hette det innan olyckan. Men roliga anekdoter från ingenstans blir fort sanning i Grums


Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Har befunnit mig o många av dessa värmländska orter o haft tjej i grums.

Himlabacken (eller neger-pissten som vissa äldre kan säga) är en skön utmaning när man är så full eller påverkad att man knappt kan gå, den värsta asfalterade backen ja någonsin gått uppför.
Även sett en polare (en lokal snubbe) åka kundvagn nerför och en vinter stal vi pulkor o åkte nerför.
Grums roligaste grej, en backe.

Prova att cykla upp. Sittandes. På kärringcykel. Goda tider
Citera
2018-05-12, 16:09
  #36
Medlem
Adelaides avatar
Ingen åker till Grums frivilligt.

Bland Sveriges WT-hålor så skulle jag säga att Grums är nånstans i toppen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f516660

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback