Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-16, 19:25
  #1
Avstängd
Det händer igen och igen det samma. Långa sossestyren, varefter uppdämt missnöje för det borgerliga till makten; det slutar med totalt fiasko, och så har vi dem igen. Sossarna. Allt eländes ursprung.

Det står redan nu klart, att regimen Reinfeldt inte alls repar sig från en katastrofal start utan tvärtom gör Pladask i aldrig förut skådad stil. Han går, kort sagt till historien som den sämste statsministern i Sveriges histora.

Ett tag såg det uppåt ut, med ökande sysselsättning. Nu försvinner också det. Konjunkturen går ned. Börsen väntar spänt. Villahusbubblan växer och växer. Förmögenheter blir hemliga. Vems man våra styrande är skall framdeles icke mera känt. Varför är nu detta så viktigt, herr Ny Arbetarledare? Jag bara frågar.

Och, tja, så är vi där igen. Rött känns Rätt igen. Kanske även bakom, för den det vederbör. Jag är alltmjämt lite illa berörd över den behandling vår förre stadsminister Göran Persson bestods, för mig framstår han som den siste representanten för den gråsossetradition jag själv gillar. Hans efterträdare rosar inte marknaden.
Citera
2007-07-16, 19:36
  #2
Medlem
Även om den inte är helt perfekt så är det ändå ett himmelrike jämfört med det socialdemokratiska styret.
Citera
2007-07-16, 19:49
  #3
Avstängd
Inte länge till. Ideologiskt föredrar jag på många punkter Alliansen, varför jag tycker det är synd att de så kapitalt missköter sig varje gång. De sossar vi har ligger mycket långt från ett lockande alternativ.
Citera
2007-07-16, 19:51
  #4
Medlem
fordonsförarens avatar
Vad menar du med att sysselsättningsökningen har försvunnit? Den ökar och prognoserna talar om att den ska fortsätta göra det de närmaste åren. Håll till dig fakta.
Citera
2007-07-16, 20:36
  #5
Medlem
ChristianXs avatar
Du serverar ju rent skitsnack. Allt pekar ju åt rätt håll som det är nu, och efter de borgerligas förra regeringsperiod pekade också alla kurvor åt rätt håll.

Vad är det som går så fel menar du?
Citera
2007-07-16, 20:38
  #6
Medlem
PK-Alliansen fortsätter den idiotiska invandringspolitiken som sosseriet lämnat efter sig. Att dom har gjort en del bra på det ekonomiska området väger lätt i jämförelse med det.
Citera
2007-07-16, 21:10
  #7
Medlem
Lobengulas avatar
Det är ju inte ofta som jag röstar för att en tråd ska till papperskorgen men det här är en av dem.

Vad vill du diskutera? vad har regeringen misslyckats med på sina 9 månader vid makten?
Citera
2007-07-16, 21:16
  #8
Avstängd
Dont fistfuck me. Vad jag vill diskutera har jag redan skrivit och vad som går snett har jag redan förklarat.
Citera
2007-07-16, 21:20
  #9
Avstängd
Finnvedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Det händer igen och igen det samma. Långa sossestyren, varefter uppdämt missnöje för det borgerliga till makten; det slutar med totalt fiasko, och så har vi dem igen. Sossarna. Allt eländes ursprung.

Det står redan nu klart, att regimen Reinfeldt inte alls repar sig från en katastrofal start utan tvärtom gör Pladask i aldrig förut skådad stil. Han går, kort sagt till historien som den sämste statsministern i Sveriges histora.

Ett tag såg det uppåt ut, med ökande sysselsättning. Nu försvinner också det. Konjunkturen går ned. Börsen väntar spänt. Villahusbubblan växer och växer. Förmögenheter blir hemliga. Vems man våra styrande är skall framdeles icke mera känt. Varför är nu detta så viktigt, herr Ny Arbetarledare? Jag bara frågar.

Och, tja, så är vi där igen. Rött känns Rätt igen. Kanske även bakom, för den det vederbör. Jag är alltmjämt lite illa berörd över den behandling vår förre stadsminister Göran Persson bestods, för mig framstår han som den siste representanten för den gråsossetradition jag själv gillar. Hans efterträdare rosar inte marknaden.


Du är allt en riktig kraxare. Gråsossen följde sin dröm och gjorde klassresan med stort K. Och kanske fri sprit livet ut.
Konjunkturer går i cykler. Allmänt känt.
Självklart följs rekordlåg ränta av höjd ränta. Inget konstigt med det och med höjd reallön är det heller inget problem för den klass som är satt till att bära samhället: den arbetande klassen.
Citera
2007-07-16, 21:23
  #10
Medlem
Det enda jag är missnöjd över är ju att dom inte håller den plan de gick till val på utan har ändrat sig i vilka faser de gör vad.
Citera
2007-07-16, 21:23
  #11
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Dont fistfuck me. Vad jag vill diskutera har jag redan skrivit och vad som går snett har jag redan förklarat.


Nej det har du verkligen inte. Du har kommit med en jäkla massa gnäll om ekonomiska konjunkturscykler. Ja dessa inträffar oberoende vem fan som är statsminister.

Vad är det du vill diskutera?
Citera
2007-07-16, 21:35
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vad är det du vill diskutera?

Du, vi har hört den där frasen 18 000 gånger, det är bara larvigt.

Porängen är att konjunkturen klart krokar neråt, vilket torpederar regeringens trumfkort, sysselsättningsökningen, som nu för första gången visar ett litet dipp. Och denna gång handlar det inte om en konjunkturnedgång eftersom vi har en historiskt unik global krissituation och dels genom oljekällornas sinande vilken varken nyprojektering eller teknilogiutveckling kunnat parera.

Föörslaget att sända alla obekväma - dvs. regimkritiska - inlägg till papperskorgen känns igen: här ser vi mentaliteten hos Fredrik Reinfeldts väljarstöd.

Vad oralfekalier beträffar borde ChristianX ha tagit det lilla lugna. Nu blir det som det blir, för det där var en gång för mycket.

Och make my day, jiddra gärna med min IP-anslutning för tredje gången, det är bara tacksamt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback