Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-15, 01:40
Medlem
Amazingthings avatar
Nåt knäppt har hänt med mitt poison ivy, funkade för nån vecka sedan. Jag får hur mkt connection attempts som helst, men ingen connectar.

HTML-kod:
http://img353.imageshack.us/img353/6407/namnls2hk1.jpg

Porten är öppen
Det är samma lösenord på både klienten och servern.
Jag använder ingen key file.

Kollade runt lite på swerat, där tydligen någon mer hade samma problem. Men alla sa åt han att han hade fel lösenord. Jag är helt 100% på att jag har rätt lösenord på båda ställena.

Vad är det för fel? Blir galen snart

edit: Både antivirus programmet och brandväggen är av.
Citera
2007-07-15, 11:14
Medlem
Zleepings avatar
Jag hjälpte någon med samma problem. Då var det en stängd port som strulade. Kolla http://www.canyouseeme.org/ eller tanka uTorrent och kör Speed Guide för att kolla om porten verkligen är öppen.

I mitt fall var problemet att porten var öppen för 192.168.0.y men han satt i själva verket på 192.168.0.x

Kan vara värt att titta över alla inställningar igen också

Ha det

//Zleep
Citera
2007-07-16, 02:25
Medlem
Amazingthings avatar
hmm enligt µtorrents speed guide så är den öppen. Däremot enligt canyouseeme.org är den inte öppen. Har bara kollat via µtorrents speedguide förut men nu ska jag kolla igenom alla inställningar.

Tacksam för svaret.
Citera
2007-07-16, 02:44
Medlem
Amazingthings avatar
Jahopp, det verkade inte vara något fel på porten allefall. Testade t.om att dra igång DMZ men det hjälpte inte, fortf. likadant med connections.
Fast iofs så skulle ju det kunna vara något med någon port som ligger och strular, eftersom detta skedde efter att jag bytte lokalip. Någon som har något annat förslag?

EDIT: nej det var inget fel på min router
Citera
2007-07-18, 20:48
Medlem
Jag har också problem med detta, jag undrar vad som kan vara fel?!1 Jag fattar inte allt med torrent och så?

ShapeleSS: Vet du vad som är fel?
Citera
2007-07-22, 23:31
Medlem
Amazingthings avatar
Försöker igen då
Citera
2008-01-15, 00:15
Medlem
Lyfter tråden då jag har exakt samma problem, hur löste det sig?

Vet någon annan hur jag ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in