• 1
  • 2
2007-07-14, 03:33
Medlem
MiniGangsters avatar
Sökte i forumet men hittade ingen tråd om filmen "Dum dummare" vilket jag tycker är lite skumt eftersom jag tycker att det är en av världens roligaste filmer Har nog sett den omkring 4-6 gånger nu och skrattar fotfarande lika mycket när jag ser den, hehe.

Så vad tycker just du om filmen och vilken tycker ni är den roligaste scenen i filmen ?

Själv tycker jag det är i slutet av filmen när bussen med tjejerna kommer och fråga vart dom kan hitta två killar som kan smörja in deras rygg och dom då säger att det ligger en stad några kilometer härifrån och dom nog kan hitta två killar där

Det är bara att börja diskutera
Citera
2007-07-14, 03:40
Medlem
Hjärndöd humor på hög nivå. Jag kan än idag skratta mig fördärvad åt toalettscenen
Citera
2007-07-14, 07:12
Medlem
det är väl svenska tjejer tom. eller minns jag fel? hursomhelst en dunderulle för jag tyckte den var skitkul när jag såg den första gången
Citera
2007-07-14, 07:19
Medlem
mhns avatar
Dum och dummare är den roligaste filmen jag sett, och jag har sett a lot of movies. Den mest anmärkningsvärda saken med filmen är att de lyckats hitta en skådis (J. Daniels), en karaktärskådespelare som egentligen hör hemma i drama-facket, som lyckas vara lika rolig, eller kanske t o m roligare än, Jim Carrey.

En annan intressant sak är de olika DVD-utgåvorna som finns. Alla är klippta förutom en brittisk R2-version (Dumb and Dumber Uncut) och en holländsk version. T o m den svenska är klippt. Dock så var det den oklippta versionen som visades på TV4 för länge sedan. Vilka klippen är kan ni skåda på dvdcompare.net. Varför de har klippt i dessa scener har jag ingen aning om.

Ja, det är väl The Swedish Bikiniteam där på slutet och en svensk tjej som frågar dem om de vill hänga på och jobba som inoljare på deras turné.
Citera
2007-07-14, 08:16
Medlem
Sinitsins avatar
Själv skrattar jag alltid högt när de blir stoppade av snuten som dricker av Lloyds "pilsner".
Citera
2007-07-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
det är väl svenska tjejer tom. eller minns jag fel? hursomhelst en dunderulle för jag tyckte den var skitkul när jag såg den första gången
Hon heter Anna Åberg förövrigt.,..
Citera
2007-07-14, 12:01
Medlem
fire it ups avatar
Min favvo scen är när dom är på hamburger stället Väldigt rolig film.
Citera
2007-07-14, 12:27
Medlem
marklunds avatar
toalettscenen garvar jag alltid högt åt
Citera
2007-07-14, 12:38
Medlem
Algot79s avatar
Jag tycker det är jävla roligt när dom åker på moppen genom snöovädret och Lloyd kör utan handskar.

Sen när dom kommer fram så visar det sig att Harry har ett par fingervantar
Citera
2007-07-14, 12:53
Medlem
LoTiXs avatar
"Yeah Lloyd... if that IS your real name"

Eller något sådant, helt underbart.
Citera
2007-07-14, 12:56
Medlem
Goggens avatar
Harry: How was your day?
Lloyd: Not bad. Fell off a jet way again.

Så jävla bra!
Citera
2007-07-14, 13:20
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd

The first time I set eyes on Mary Swanson, I just got that old fashioned romantic feeling where I'd do anything to bone her.

Hehe, måste ta och köpa den filmen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in