2007-07-13, 22:52
Medlem
Pqps avatar
Hej, jag har tillgång till en hel del nozinan, kan nån berätta vad detta är? Vissa säger att det är i klass med Theralen dvs. ett svagt sömnmedel.

Har nån av er erfarenheter av detta? Berätta gärna!

Mvh
2007-07-13, 23:11
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Hej, jag har tillgång till en hel del nozinan, kan nån berätta vad detta är? Vissa säger att det är i klass med Theralen dvs. ett svagt sömnmedel.

Mvh

Det är lugnande som man ger till djur! men funkar till människor oxå.
och det går INTE att flumma på dom, ta 2-4st som lovar jag att du sover GOTT!
2007-07-13, 23:13
Medlem
hundens avatar
Hur verkar Nozinan?
Överföringen av impulser mellan nervceller i hjärnan sker med hjälp av kemiska ämnen, så kallade signalsubstanser. Vid vissa psykiska sjukdomar (bl a psykoser) har man kunnat konstatera störningar i dessa kemiska processer. Nozinan dämpar dessa störningar.

Nozinan är ett neuroleptika!
2007-07-13, 23:14
Medlem
GaiNs avatar
Använd det som läkaren föreskrivit, det finns inget sätt att bruka det reaktionellt på.
2007-07-13, 23:17
Medlem
Avgrunds avatar
ja använder det dagligen och det är starkare en theralen.
funkar som lugnande/ångestdämpande för mig.
2007-07-13, 23:32
Medlem
Mystiqes avatar
Nozinan är antipsykotisk preparat...som andra har sagt så går inte heller att flumma på...
Det går inte att kombinera heller och risken för gynokomasti vid lånvarig bruk.
Sen går inte heller att kombinera med andra narkotika...fick förut av läkare som sa att jag kunde somna på skiten (som inte gjorde ett skit utan jag blev bara likgiltig) och intog minst 125mg om dan och mer efter behov.
Var sugen en dag (under "behandlingstiden") så jag drog linor cox,nåra bokstäver och öl...fick inte en enda njutning, misstänker Nozinan ger ut till patienter som har/misstänker ett narkotikaberoende m.a.o. den slår ut knarkets effekt....

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
2007-07-13, 23:35
Medlem
Mjölks avatar
Jag fick Nozinan utskrivet för att kunna sova. Har även fått det utskrivet i mindre mängd till min hund när han skulle till frisören första gången (fråga inte ens) ..

Mina upplevelser av detta helvetes läkemedel är följande:
Du blir torr i munnen, så torr att läpparna fastnar i tandköttet, gommen eller vart fan du nu än råkar ha tungan. Näsan täpper till så du inte kan andas .. du är så jävla trött .. du har förmodligen aldrig kännt dig tröttare .. och efter många om och men så somnar du ändå trots nästäppan och torrheten i munnen (förmodligen med ngt halstablettsliknande smältandes i munnen i hopp om att tungan inte ska fastna) .. då går det fan inte att vakna, eller rättare sagt .. du kommer inte ur sängen/soffan på flera timmar efter du vaknat .. nej jag skulle nog inte ens inta denna medicin trots många många vakna dygn .. nej tack!
Men kanske funkar den på dig .. ska tydligen vara mkt effektivt för såna som inte kan sova .. men uppenbarligen är detta mkt mkt individuellt ..

Men att flumma på .. absolut inte.

Lycka till!
2007-07-14, 06:35
Medlem
Trollishs avatar
fyfan för nozinan slår ut en helt, ät 100 mg och du måste sova efter en timme.
2007-07-14, 08:47
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp

Mvh

Nope, Nozinan, you should use "sök" before du frågar här.

Inget att ha, som du skulle vetat om du sökt.

Så, now I'm looking around for the låsningsknapp zu låsen der tråd.

// MoD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in