Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-13, 12:58
Medlem
Laktostolerants avatar
Vilken är den dyraste rätten du någonsin har beställt på en restaurang? Pris? Vilken var krogen? Var det värt det?
Citera
2007-07-13, 13:27
Medlem
xallos avatar
Svårt att säga, med vin kan det ju dra iväg ordentligt och ingen måltid/rätt är ju komplett utan dryck.

Med tanke på vad man får så skulle jag nog säga att en sushitallrik på Masa i New York för $500 är en contender, dock så har man ju vid tillfälle ätit betydligt dyrare, men då med vin inräknat.

Var sushin värd det? Ja det var den nog skulle jag vilja påstå, godare sushi har jag aldrig ätit.
Citera
2007-07-13, 13:50
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Svårt att säga, med vin kan det ju dra iväg ordentligt och ingen måltid/rätt är ju komplett utan dryck.

Med tanke på vad man får så skulle jag nog säga att en sushitallrik på Masa i New York för $500 är en contender, dock så har man ju vid tillfälle ätit betydligt dyrare, men då med vin inräknat.

Var sushin värd det? Ja det var den nog skulle jag vilja påstå, godare sushi har jag aldrig ätit.

Du menar inte att du käkade sushi för 3500 spänn? Du har inte lagt till en nolla nu va? Sushi är förfan sushi! De 8 bitarna du köper på Konsum för en 50-lapp smakar utmärkt, och så betalar du 70 gånger mer för den för att en "fancy" restaurang har tillagat den. Fisk är fisk! Jag säger inget, men herregud !
Citera
2007-07-13, 14:06
Medlem
För runt 3000 kronor men då var det vin inräknat, i thailand.
Citera
2007-07-13, 14:17
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Du menar inte att du käkade sushi för 3500 spänn? Du har inte lagt till en nolla nu va? Sushi är förfan sushi! De 8 bitarna du köper på Konsum för en 50-lapp smakar utmärkt, och så betalar du 70 gånger mer för den för att en "fancy" restaurang har tillagat den. Fisk är fisk! Jag säger inget, men herregud !

Tro mig, det är skillnad på sushi och sushi precis som det är skillnad på kött och kött.
Citera
2007-07-13, 14:24
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Dom 8 bitarna du köper på konsum är fan inte ens ätbara.
Citera
2007-07-13, 14:32
Medlem
Knudlarens avatar
Det dyraste jag har ätit på resturang måste vara en vanlig plankstek som jag betalade ca 80 spänn för. Jag är ingen finsmakare direkt.
Citera
2007-07-13, 14:46
Medlem
ostz0rs avatar
Citat:

du måste ha något funktionshinder.
Citera
2007-07-13, 17:42
Medlem
Coolcittes avatar
Någon oxfilé i London, kostade typ 500 spänn med cola till. Deras priser är ju fan inte humana. Men gott var det!
Citera
2007-07-13, 19:17
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag hatar att betala dyra pengar för mat som jag gör lika god själv, jag är inte snål i övrigt men det söker mig enda in i ryggmärgen när man betalar 3-8gånger mer än om man själv hade tillagat det.
Högsta jag betalat?
Ca 190-:
Citera
2007-07-13, 19:26
Medlem
Lasse.Kongos avatar
Dyraste rätten jag käkat var en oxfilé på en restaurang innerstan stockholm kosta ca: 400 med en cola. Tror bara colan kosta 50:-
Dock kan jag skryta med att man tryckt en pizza mozzarella på en vanlig restaurang i Berlin för 200:- Tror jag fick en smärre hjärtattack när notan kom.
Dem lömska jävlarna hade inte satt ut priserna i menyn så jag antog att pizzan kosta max 50:-
Citera
2007-07-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse.Kongo
Dock kan jag skryta med att man tryckt en pizza mozzarella på en vanlig restaurang i Berlin för 200:- Tror jag fick en smärre hjärtattack när notan kom.
Dem lömska jävlarna hade inte satt ut priserna i menyn så jag antog att pizzan kosta max 50:-

Om en restaurang inte skyltar med priser så kan du ge dig fan på att det är dyrt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in