Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 16:49
  #1033
Medlem
Efter två helt värdelösa säsonger har jag nu stora förhoppningar på nästa säsong. Det är nämligen en All Star säsong.

http://www.buddytv.com/articles/hell...hen-65676.aspx
Citera
2017-08-16, 09:25
  #1034
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorgamling
Efter två helt värdelösa säsonger har jag nu stora förhoppningar på nästa säsong. Det är nämligen en All Star säsong.

http://www.buddytv.com/articles/hell...hen-65676.aspx

Känns lite som att Gordon Ramsays alster i Kitchen Nightmares, Hells Kitchen och även till en viss del Masterchef börjar gå på sparlåga och är uttjatade i nuvarande format.

Jag gillar Gordon men det behövs något nytt.
Citera
2017-08-16, 10:26
  #1035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Känns lite som att Gordon Ramsays alster i Kitchen Nightmares, Hells Kitchen och även till en viss del Masterchef börjar gå på sparlåga och är uttjatade i nuvarande format.

Jag gillar Gordon men det behövs något nytt.
Han har ju börjat med sin amerikanska version av F Word. Två lag med fyra personer vardera tävlar mot varandra i varje avsnitt att laga ett visst protein och den som får flest gäster som skulle betala för maten vinner.
Det jag skulle önska att de ändrade på i Hell's Kitchen är uppdelningen av män mot kvinnor. Det borde vara blandade lag redan från början. Sen är det väl ganska självklart att ytterst få personer som har varit med på senare tid skulle kunna mäta sig med Rock, Dave eller Christina (säsong 10).
Citera
2018-01-27, 13:37
  #1036
Medlem
Nu börjar allstar-säsongen lida mot sitt slut.
Citera
2018-01-29, 08:00
  #1037
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorgamling
Han har ju börjat med sin amerikanska version av F Word. Två lag med fyra personer vardera tävlar mot varandra i varje avsnitt att laga ett visst protein och den som får flest gäster som skulle betala för maten vinner.
Det jag skulle önska att de ändrade på i Hell's Kitchen är uppdelningen av män mot kvinnor. Det borde vara blandade lag redan från början. Sen är det väl ganska självklart att ytterst få personer som har varit med på senare tid skulle kunna mäta sig med Rock, Dave eller Christina (säsong 10).

Att kör ett damlag kan ha till syfte att visa vilka tjejer som inte kan arbeta ihop med andra tjejer.
Tjejer tendera att vilja sänka varandra medans killar har ett mer hålla varandra bakom ryggen inställning. (Att kör ett ett damlag skapar dessutom mer intriger.)
Citera
2018-02-03, 14:33
  #1038
Medlem
Och då var allstar-säsongen avslutad.

Denna säsong har dock varit en välkommen säsong jämfört med många av de andra senaste säsongerna. Programmet har gått ner rejält och de enda vinnarna som jag tycker har visat prov på riktiga Head Chef-egenskaper de senaste säsongerna är Scott (säsong 12) och Meghan (säsong 14). Ändå hoppas man ju på att det ska komma några riktigt bra nya tävlande och att det blir mer jämna matcher mellan lagen då de senaste säsongerna så har kvinnorna varit totaldominanta medan männen har mest bara varit patetiska (denna säsong var dock ett undantag). Stolpskott som Raj är roliga att kolla på en kort stund sen tröttnar man, samma gäller personer som bidrar till drama, coughElisecough. Jag tycker det är trevligare att se på riktigt drivna människor som vill nå toppen som kanske hamnar i bråk med Ramsay när de inte har stekt fisken tillräckligt än att se ett lag bara bråka med varandra hela tiden.
Citera
2018-09-29, 21:36
  #1039
Medlem
Ny säsong har påbörjats. Denna gång är det gamla deltagare som ställs mot nya deltagare.
Citera
2018-09-30, 10:53
  #1040
Medlem
Provrorsbarns avatar
Går detta på svenska kanaler? När och vilka isåfall?
Citera
2019-01-13, 19:46
  #1041
Medlem
Bara jag som får känslan av att Gordon Ramsay gillar att följa med tjejerna som segrat på tävlingarna?

I säsong tre började till och med grabbarna diskutera om det inte rör sig om någon form av konspiration. Jag har själv tänkt på det där.

I någon säsong där en kvinna vid namn Virginia blev nominerad flera gånger, hon åkte aldrig ut. På slutet innan tjejen kom in i finalen. Så blev en kille utslängd. Jag tyckte egentligen att killen absolut borde få komma i finalen.

Virginia vann inte, men hon kom i finalen med flertal gånger nomineringar. Hon var inte alls bättre än killen, tyckte jag.

Jag vet dock inte hur de senaste säsongerna har varit, men de första säsongerna var det i princip väldigt mycket om att Gordon gärna följde med tjejerna när de segrade en tävling. Men följde inte med grabbarna när de vann.

Anledningen varför det kan vara positivt att Gordon följer med, är ju att han trots allt snackar och man får en massa tips av honom vilket han gav till tjejerna.

Visst, han har väl ibland följt med grabbar som har vunnit också och tipsat.

Jag håller på och kolla Hell's Kitchen igen, om jag orkar kolla på flera, så kommer jag nog göra en djupare analys.
Citera
2019-01-13, 22:33
  #1042
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Bara jag som får känslan av att Gordon Ramsay gillar att följa med tjejerna som segrat på tävlingarna?

I säsong tre började till och med grabbarna diskutera om det inte rör sig om någon form av konspiration. Jag har själv tänkt på det där.

I någon säsong där en kvinna vid namn Virginia blev nominerad flera gånger, hon åkte aldrig ut. På slutet innan tjejen kom in i finalen. Så blev en kille utslängd. Jag tyckte egentligen att killen absolut borde få komma i finalen.

Virginia vann inte, men hon kom i finalen med flertal gånger nomineringar. Hon var inte alls bättre än killen, tyckte jag.

Jag vet dock inte hur de senaste säsongerna har varit, men de första säsongerna var det i princip väldigt mycket om att Gordon gärna följde med tjejerna när de segrade en tävling. Men följde inte med grabbarna när de vann.

Anledningen varför det kan vara positivt att Gordon följer med, är ju att han trots allt snackar och man får en massa tips av honom vilket han gav till tjejerna.

Visst, han har väl ibland följt med grabbar som har vunnit också och tipsat.

Jag håller på och kolla Hell's Kitchen igen, om jag orkar kolla på flera, så kommer jag nog göra en djupare analys.

Du har alltså funderat rätt mycket på det här? Jisses, vem fan bryr sig. Låt han. Så länge han inte gör något som får någon skrika så spelar det väl fan mindre roll.
Citera
2019-01-15, 10:04
  #1043
Medlem
Hur fungerar egentligen det här med att kommentera framför kameran. Får man gör det slutet av dagen och rabbla upp någon form av genomgång om dagen och så får redigerarna redigera så det verkar som om de kommenterar just vid den stunden eller hur funkar det?

Vissa börjar ju gråta under serveringen och under kommentarerna om detsamma händelseförlopp. Så man tror ju att de då och då springer iväg och kommenterar i samma stund. Men det kan de väl inte göra?
Speciellt inte under en servering. Så hur fungerar det med alltihopa?

Någon som vet?
Citera
2019-01-15, 10:44
  #1044
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Bara jag som får känslan av att Gordon Ramsay gillar att följa med tjejerna som segrat på tävlingarna?

I säsong tre började till och med grabbarna diskutera om det inte rör sig om någon form av konspiration. Jag har själv tänkt på det där.

I någon säsong där en kvinna vid namn Virginia blev nominerad flera gånger, hon åkte aldrig ut. På slutet innan tjejen kom in i finalen. Så blev en kille utslängd. Jag tyckte egentligen att killen absolut borde få komma i finalen.

Virginia vann inte, men hon kom i finalen med flertal gånger nomineringar. Hon var inte alls bättre än killen, tyckte jag.

Jag vet dock inte hur de senaste säsongerna har varit, men de första säsongerna var det i princip väldigt mycket om att Gordon gärna följde med tjejerna när de segrade en tävling. Men följde inte med grabbarna när de vann.

Anledningen varför det kan vara positivt att Gordon följer med, är ju att han trots allt snackar och man får en massa tips av honom vilket han gav till tjejerna.

Visst, han har väl ibland följt med grabbar som har vunnit också och tipsat.

Jag håller på och kolla Hell's Kitchen igen, om jag orkar kolla på flera, så kommer jag nog göra en djupare analys.
Inget nytt, är redan allmänt känt. Läs på olika forum/facebook om Masterchef US som Gordon också programleder så är det flera som kommenterat Gordons svaghet för kvinnliga deltagare i höga klackar och korta kjolar.
Så för att motverka rykterna lätt de en tjock tråkig ensamstående mamma vinna trots att den manliga finalisten var överlägset så mycket bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback