Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-11-18, 13:17
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag undrar om inte 2,7 gram är ett skrivfel ändå. Det finns en enda punsch på bolaget (bland de som anger sockermängd) som ligger under 20 gram, och det är snapphanepunschen på 13,2 g. Skulle gissa att det borde vara 22,7 eller något sådant. 2,7 låter helt absurt.

Ja, den tanken slog mig med. Snapphane är en modern punsch, som i förhållande till traditionella mått är att betrakta som torr.
27 g/dl låter mycket mer trolig för Kung Carl Punsch.
2,7 g/dl är något man finner bland Kryddat brännvin. Om det skulle stämma, skulle jag mycket gärna prova denna punsch, för den lär inte smaka som någon annan.
Citera
2022-04-16, 15:14
  #110
Medlem
Dagen till ära öppnade jag en flaska Flurpunsch.
Tog den rumstempererad, och kan bara säga; fantastisk!

En varm alkohol bär upp en fint avstämd sötma. Både för- och eftersmak bär upp en lätt örtig ton, som retar intresset. Jag vill säga Pors eller Johannesört. Inte alls kvalmig eller parfymaktig, utan frisk som en gryning om våren.
Citera
2022-06-06, 17:34
  #111
Medlem
Det är Svenska Flaggans dag och vad kunde vara bättre än att fira med en för mig ny punsch?

Hotel Kung Carl Punsch
Serverades först rumstempererad och ren. En mild, neutral, ren och klassisk punsch. Här finns ingenting som sticker ut, möjligen en liten ton av vitt vin på slutet.
Med en bit klaris öppnade denna punschen upp sig riktigt trevligt till kaffet.

En bra cigarrpunsch, som dock inte kan slåss med konkurrenterna i samma prisklass.
Citera
2024-03-11, 22:41
  #112
Medlem
En mycket underskattad (national)dryck! Jag är själv ganska ung, och försöker att introducera punsch vid allehanda tillfällen till mina kamrater - det är nog så man måste göra för att drycken ska leva kvar på sikt. Inte sällan har punschen mottagits med uppskattning, vilket är roligt

Vad anser ni om nyheten ”Bestes punsch”?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback