• 1
  • 2
2007-07-12, 19:20
Medlem
JoeL431s avatar
Det kommer en remake av klassikern Halloween nu år 2007. Lite tråkigt men ändå intressant enligt mig. Har dom en hög budget kan det bli bra men det är ändå inte kul att dom gör om en klassiker. Enligt mig är det helt ok att fortsätta där senaste filmen i serien slutade men att göra en remake kan vara lite trist. Vad tycker ni bra? dåligt? varför?

Imdb:
http://www.imdb.com/title/tt0373883/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=N00euyY3KY0

/Joel.
Citera
2007-07-12, 19:22
Bannlyst
Har läst om det för 1 mån sen.

Gillar hans mask mer nu..
Citera
2007-07-12, 19:32
Medlem
Vadå? Hans mask är ju helt förstörd! Så ska den inte vara, blir ledsen.
Citera
2007-07-13, 13:29
Medlem
JoeL431s avatar
Finns det ingen mer som har någon åsikt om filmen eller ? Orginalet var ju och är fortfarande en utav dom största skräckfilmerna någonsin !
Citera
2007-07-13, 13:46
Medlem
Ledarens avatar
Ärligt talat föredrar jag originalet, men jag ska ändå se den. Rob Zombie kan väl sina saker, men jag tror inte den blir bättre än originalet.
Citera
2007-07-13, 14:10
Medlem
ser ju faktiskt ut som en ren nyinspelning med samma story så gott som.....
Citera
2007-07-13, 14:17
Medlem
Vobblers avatar
Originalet är jädrigt otäck än idag. Den kryper under skinnet på en.

Klart att man måste se Zombies version också, men jag är skeptisk.
Citera
2007-07-13, 19:20
Medlem
Rakiis avatar
Med tanke på att det är Zombie som regisserar blir det nog en ganska stor make-over av Carpenters original som i mitt tycke är bland det bästa i slashergengren fortfarande efter snart 30 år på nacken. Zombie kan nog om han vill omvandla filmen till något bra med fördel av hans skräckfilmsintresse han själv tycks ha likaså att man väljer att konstruera om Myers som karaktär med kanske en mer skrämmande variant än i originalen och något våldsammare sådan, enda hittills remaken av en klassisk skräckfilm jag varit positiv till att se faktiskt.
Citera
2007-07-13, 21:17
Medlem
fire it ups avatar
Den kan ju omöjligt bli bättre än orginalet, men när det är zombie som håller i spakarna så lär den ju inte bli dålig iaf.
Citera
2007-07-31, 14:09
Medlem
Vobblers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=V8TxggeUQDg

Ny trailer.

Jag såg om originalet i går, och den håller faktiskt än i dag. Det ska bli kul att se vad Zombie har hittat på.
Citera
2007-07-31, 16:04
Medlem
Tomte99s avatar
Förstår inte varför folk i allmänhet inte verkar vara speciellt intresserade av remakes. Tycker det är skitkul att man gör massor med remakes på äldre filmer. De flesta blir ju riktigt bra! Ta t.ex. Hills have eyes, Dawn of the dead. Och så gör det också så att folk blir mer intresserade av dom gamla filmerna.

Att det blir Rob Zombie som gör remaken är ett stort plus. Har höga förväntningar på den
Citera
2007-07-31, 16:30
Medlem
"Behind these eyes one finds only darkness"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem