Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-12, 19:03
  #1
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Jag jobbar inom detaljhandeln och vi har ständigt problem med våra leverantörer. Skulle vara lite roligt att utbyta lite erfarenheter och gärna utnämna den NI tycker sköter sig exceptionellt dåligt.

Personligen tycker jag att fraktbolaget Schenker är en parodi.

Vi har börjat att följa upp de leveranser som kommer med dem och har skador eller förseningar på mer en var tredje leverans. Tänk om var tredje kund var missnöjd med vad jag levererade !!!
Nu är det inte alla dessa fall som verkligen skapar ett ekonomiskt problem men likväl irritation och förseningar.

Dessutom har man en mycket dålig organisation kring skaderegleringen som gör det svårt att och tungt att få ersättning när det väl uppkommer problem/skador med ekonomisk ersättning som lösning.
Schenker i soptunnan enligt mig

Har nån någon egen favorit ?
Citera
2007-07-12, 19:51
  #2
Medlem
Menigo (fd. Ica menyn) tror inte en leverans det senaste året har varit helt korrekt och då får jag ändå tre lev/vecka av dom..
Citera
2007-07-12, 21:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van_de_Mooze
Jag jobbar inom detaljhandeln och vi har ständigt problem med våra leverantörer. Skulle vara lite roligt att utbyta lite erfarenheter och gärna utnämna den NI tycker sköter sig exceptionellt dåligt.

Personligen tycker jag att fraktbolaget Schenker är en parodi.

Vi har börjat att följa upp de leveranser som kommer med dem och har skador eller förseningar på mer en var tredje leverans. Tänk om var tredje kund var missnöjd med vad jag levererade !!!
Nu är det inte alla dessa fall som verkligen skapar ett ekonomiskt problem men likväl irritation och förseningar.

Dessutom har man en mycket dålig organisation kring skaderegleringen som gör det svårt att och tungt att få ersättning när det väl uppkommer problem/skador med ekonomisk ersättning som lösning.
Schenker i soptunnan enligt mig

Har nån någon egen favorit ?
leverantör?? en leverantör är där ni köper era grejer och en som levererar är en speditör.. vi har också problem med speditörer mycket borttappat och trasigt gods får vi
Citera
2007-07-12, 22:43
  #4
Medlem
Van_de_Moozes avatar
Tja---

Ordklyveri tycker jag.
En leverantör är någon man köper nått av, i det här fallet en tjänst att transportera våra varor.
Citera
2007-07-12, 23:51
  #5
Medlem
Frejssons avatar
Schenker är sämst. Jobbar också inom detaljhandeln och vi har både "smågods" och "långgods". Om man beställer små paket tillsammans med stora paket så kommer aldrig dom små paketen fram. Den stora lastbilen vill inte köra ut massa små paket och mupparna som skall köra ut dom små paketen vägrar eftersom dom anser att långgodsbilen borde gjort det. Detta gör att smågodsen kommer 2-3 dagar senare än dom stora. Man har helt enkelt lärt sig att beställa i rätt ordning. Våran leverantör på varorna lyssnar inte på vårat problem utan kör Schenker som vanligt...

När man väl skall reklamera några varor så spricker det i språkförbindelsen för varken chafförer eller dom man ringer till pratar bra svenska. Man blir mest förbannad och skiter i att reklamera...
Citera
2007-07-13, 01:04
  #6
Avstängd
allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
leverantör?? en leverantör är där ni köper era grejer och en som levererar är en speditör.. vi har också problem med speditörer mycket borttappat och trasigt gods får vi


och i sin tur chaufför
Citera
2007-07-17, 20:36
  #7
Medlem
DHL måste vara världens sämsta fraktbolag, vi skickar mycket varor till Norge och vissa veckor sitter jag i telefon 1 timma om dagen och försöker ta reda på vart godset har tagit vägen... Värst var nog ändå när dom skickade det ena av två kolli till irland och det andra berlin.. Sändningen skulle till Västerås!!!

Jag har hur mycket såna historier som helst givetvis finns det aldrig nån ansvarig man kan skälla ut heller utan bara stackars supportflickor... Efter vad jag har sett misstänker jag dock att problemet hos DHL inte ligger på mellanchefsnivå utan hos chaufförer och sorteringspersonal.. det är inga raketforskare som har dom jobben!

Finns inget som kan få mig så förbannad som transportbolag samt chaufförer...

Schenker är i mina ögon något bättre än DHL, förmodligen pga att vi inte skickar så mkt med dom.
Citera
2007-07-17, 23:52
  #8
Medlem
GLCs avatar
Haha, Schenker. Kan inte minnas att jag varit nöjd med dem någon gång. Undviker dem till varje pris om jag kan. Alltid flera dagar försenat, och de har utkörningar typ 2 dagar i veckan.
Citera
2007-07-18, 19:28
  #9
Medlem
Chippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
DHL måste vara världens sämsta fraktbolag, vi skickar mycket varor till Norge och vissa veckor sitter jag i telefon 1 timma om dagen och försöker ta reda på vart godset har tagit vägen... Värst var nog ändå när dom skickade det ena av två kolli till irland och det andra berlin.. Sändningen skulle till Västerås!!!

Jag har hur mycket såna historier som helst givetvis finns det aldrig nån ansvarig man kan skälla ut heller utan bara stackars supportflickor... Efter vad jag har sett misstänker jag dock att problemet hos DHL inte ligger på mellanchefsnivå utan hos chaufförer och sorteringspersonal.. det är inga raketforskare som har dom jobben!

Finns inget som kan få mig så förbannad som transportbolag samt chaufförer...

Schenker är i mina ögon något bättre än DHL, förmodligen pga att vi inte skickar så mkt med dom.

Och du som jobbar som raketforskare, vad beställer du med DHL?
Citera
2007-07-18, 21:01
  #10
Medlem
80% av våra kunder har avtal med schenker vilket innebär att dom får vänta nån/några dagar extra jämfört med om paketet hade skickats med posten. Men dom måste ha väldigt bra avtal eftersom dom inte bryr sig om allt strul som händer med deras leveranser.
Citera
2007-07-19, 09:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipper
Och du som jobbar som raketforskare, vad beställer du med DHL?
Vart skrev jag att jag jobbade som raketforskare?
Citera
2007-07-19, 18:45
  #12
Medlem
Nu arbetar jag inte gentemot Schenker eller så, har bara erfarenhet av dem i privat bruk. En sak skickades via Irland, England, Danmark och sen in i Sverige på 2 dygn. När det väl kom till Sverige tog det Schenker 6 dygn att frakta skiten till staden jag bor i, och då fick jag dessutom hämta skiten själv trots garanterat utkörning. Aldrig mer säger jag bara!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback