Käkar en massa chilli, tabasco och annat gott ganska så gott som dagligen. Och min mor har på något roligt sätt fått för sig att det är dåligt för hyn med stark mat. Har inga problem alls med min hy dock.
Undrar om det bara är tomt prat eller om det ligger något bakom det?
Jadu...vet inte om det är gener eller ngt men jag har käkat stark (ja inte stark för mig nu iaf) mat i 20 år och min hy är rätt perfekt...och så vitt jag vet det så har ingen i hela släkten eller landsmän dålig hy i allmänhet...kanske om man gör en helomvändning och verkligen chockar kroppen, men ja förstår inte varför det skulle vara så...
Käkar en massa chilli, tabasco och annat gott ganska så gott som dagligen. Och min mor har på något roligt sätt fått för sig att det är dåligt för hyn med stark mat. Har inga problem alls med min hy dock.
Undrar om det bara är tomt prat eller om det ligger något bakom det?
Lika mycket av en skröna som att choklad skulle orsaka detsamma.
Jag har hört precis tvärtom, att det ska var bra på alla sätt o vis. Jag tex har Tabasco eller Sambal på allt sedan ett par år, har inte vat förkyld på flera år!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!