2007-07-12, 18:56
Medlem
On fires avatar
Käkar en massa chilli, tabasco och annat gott ganska så gott som dagligen. Och min mor har på något roligt sätt fått för sig att det är dåligt för hyn med stark mat. Har inga problem alls med min hy dock.
Undrar om det bara är tomt prat eller om det ligger något bakom det?
Citera
2007-07-12, 19:02
Medlem
billybombs avatar
Jadu...vet inte om det är gener eller ngt men jag har käkat stark (ja inte stark för mig nu iaf) mat i 20 år och min hy är rätt perfekt...och så vitt jag vet det så har ingen i hela släkten eller landsmän dålig hy i allmänhet...kanske om man gör en helomvändning och verkligen chockar kroppen, men ja förstår inte varför det skulle vara så...
Citera
2007-07-12, 19:05
Bannlyst
förstår inte heller det.
Citera
2007-07-12, 19:08
Medlem
Lollipops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Käkar en massa chilli, tabasco och annat gott ganska så gott som dagligen. Och min mor har på något roligt sätt fått för sig att det är dåligt för hyn med stark mat. Har inga problem alls med min hy dock.
Undrar om det bara är tomt prat eller om det ligger något bakom det?
Lika mycket av en skröna som att choklad skulle orsaka detsamma.
Citera
2007-07-13, 04:45
Medlem
MaDManiaCs avatar
Jag har för vana att käka stark mat, jävligt gott. Men inte fan har jag dålig hy för det, jävla påhitt bara
Citera
2007-07-13, 11:05
Medlem
itys avatar
månne ett problem som uppstår för en vuxen som aldrig ätit starkt förr första gången han äter starkt,

annars har jag hört att chili har en renande effekt på kroppen
Citera
2007-07-13, 13:51
Medlem
AT4s avatar
Jag har hört precis tvärtom, att det ska var bra på alla sätt o vis. Jag tex har Tabasco eller Sambal på allt sedan ett par år, har inte vat förkyld på flera år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in