2007-12-13, 23:14
Medlem
Kan ju säga att jag sitter på mer sann info än dom flesta här.
Citera
2007-12-13, 23:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neä

Berätta vad du vet då.
Citera
2007-12-13, 23:41
Medlem
Orkar inte skriva allt blir för mycke, och skriver jag lite blir alla nyfikna och vill ha mer.
Citera
2007-12-13, 23:46
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:

Med tanke på att de flesta här inte är ifrån Hisingen är det inte så konstigt right?
Citera
2007-12-14, 00:22
Medlem
Citat:
Fan vad fel bild media kan ge.

Tidningarna ger sällan en helt korrekt bild.

Men i gt-artikeln stämmer det mesta.
Citera
2007-12-14, 15:22
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Tidningarna ger sällan en helt korrekt bild.

Men i gt-artikeln stämmer det mesta.

Insatt i fallet Arkie?

Tycker också att artiklarna i detta fallet verkar stämma in väldigt bra, stod en del i GP idag också.
Citera
2007-12-14, 16:49
Medlem
Citat:
Orkar inte skriva allt blir för mycke, och skriver jag lite blir alla nyfikna och vill ha mer.

Berätta din sida utav historien nu eller avfärdas som en "snackare".
Citera
2007-12-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkin_Dogg
Insatt i fallet Arkie?

Tycker också att artiklarna i detta fallet verkar stämma in väldigt bra, stod en del i GP idag också.

Ja, dessvärre.

Mycket tragisk historia. Tänk om samhället kunde tagit hand om unga brottslingar lite bättre och inte så mjäkigt som nu.

Väldigt onödig händelse..
Citera
2007-12-14, 22:55
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Väldigt onödig händelse..

Håller med... Fan, är inte "militärskola" nått som borde tänkas över? fast iofs, detta är Sverige, skulle säkert bli ännu slappare där än på ett vanligt ungdomshem^^
Citera
2008-01-15, 22:11
Medlem
sharpkniveslouds avatar
jag ska börja att fråga vad du tror ingen annan vet neä, för det var först och främst min egen lille bror som blev huggen av mikael fermdal som han hetter!
Och allt detta är bara helt sjukt att efter fittan säter en 20 cm meter kniv i ryggen på han, som gick av som tur va. sen stannar dom och sjunger segern är vår! och för detta fick han grov misshandel och 10 månader och efter han kanske skulle bli frisläppt sägs dethär

För två år sedan högg han en kniv i ryggen på en 18-årig kille i Torslanda. Mikael och hans kompisar var på en fest, det blev bråk och två personer blev knivskurna. När ambulansen kom till platsen satt knivbladet fortfarande kvar i ryggen på den ena killen. Mikael var narkotikapåverkad.
Straffet blev tio månaders sluten ungdomsvård. Då var han 15 år. Hade han varit några år äldre hade domen blivit fängelse.
I slutet av maj kom han ut.
Ville prova eftervårdsmodell
Innan han skrevs ut hade behandlingshemmet Fagared ett möte med Mikael, hans föräldrar och socialtjänsten. Fagared ansåg att Mikael inte var färdigbehandlad. Tio månader var inte tillräckligt. Fagared sa att han behövde hårda, tydliga regler, att han behövde omhändertas enligt lagen om särskilt vård av unga (LVU).
Men socialtjänsten i Biskopsgården sa nej. I stället ville de prova en egen eftervårdsmodell. Sex veckor senare rånmördades en kioskägare i Länsmansgården med kniv och Mikael greps. Mikael är inte misstänkt för själva mordet, utan för att ha hjälpt till vid rånet.

Och nu kioskmordet något som inte heller är det roligast att jag bor pricis där alla råtterna bor och vill varje dag göra något och jag vet alla namnen på dom inblandade ska bara förska hitta dom. Och du neä jag är jävligt nyfiken på vad det skulle vara?

chansen dom kan få är 2 min försprång!
Senast redigerad av sharpknivesloud 2008-01-15 kl. 22:31.
Citera
2008-01-15, 22:20
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzaider
De tre som ansvarig åklagare har häktat är R. Ullberg, M. Fermdal och M. Martinez.

Alexander, Robin, Danielle mm var med på det också, men nvet ej om dom häktades dom två M. är Mikael Fermdal & Marcus
Citera
2008-01-15, 22:26
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprängare
"Tonåringar misstänks för rånmordet":

http://www.gt.se/nyheter/1.757680/to...-for-ranmordet

"En av de gripna, en pojke som nyss fyllt 17, dömdes så sent som i juni förra året för att ha försökt döda en 18-åring i Lilleby med ett brutalt knivhugg i ryggen. 18-åringen förlorade tre liter blod och svävade länge mellan liv och död."

Denna händelse minns jag då jag bor i närheten. Händelsen utspelade sig i Torslanda. De kom till trakten i bil (gissa vilka), och denna "pojke som nyss fyllt 17", knivhögg en oskyldig kille. Om den knivhuggna killen skulle vart lite vekare än han var, hade han dött.

tack för att du tar upp det för det var min lillebror så det kan hända att vi träffas Tack igen MVH Ray
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in