Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-15, 23:12
Medlem
kalabalikens avatar
Jag har för mig att FNA nyhetsbrevet hade en intervju med henne för länge sen (medan ho fortfarande var aktiv). Men jag kan minnas helt fel.
Hon var även med i nåt program på SVT(?) där hon försvarade sitt yrkesval.
Citera
2007-07-16, 01:24
Bannlyst
visst menar jag så !

Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Tyvärr? Du menar att det är ett bättre alternativ att vara ett sönderknullat sprutluder framför en kamera än att ha ett hederligt arbete?
dels när det gäller pengar, men oxå p.g.a längre ledigheter. jag hoppas att att 1 ny svenska snart tar hennes plats.
Citera
2007-07-16, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gungmo
dels när det gäller pengar, men oxå p.g.a längre ledigheter. jag hoppas att att 1 ny svenska snart tar hennes plats.

Har inte Puma Swede lyckats bättre än Linda gjorde i yrket?
Citera
2007-07-16, 07:37
Medlem
KönsKlass avatar
Trodde nästan det var Linda Trosing ni talade om, men då jag läste igenom tråden ordentligt så insåg jag att det var någon helt annan. Tänk så underligt lika ändå...
Citera
2007-07-16, 10:16
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gungmo
det var der 1:a jag tänkte på när jag läst om "ica" o "hemtjästen" äv om hon aldr blev den rikt stora stora stjärna, som hon hoppats på---------lär hon iaf fått c:a 80 000 av "private" för debuten-95. samma summor lär hon säk fått flera ggr när hon var som hetast i början. "linda" skulle aldr tagit de jobb hon haft på sistone---------om hon lyckats fullt ut i sin filmkarriär. tyvärr har hon inga alt idag.

Du är helt ute och cyklar när det gäller lönenivån. Tjejerna får mellan 800 och 1200 dollar för en sexscen. Punkt slut.
Citera
2007-07-17, 10:05
Medlem
phobics avatar
Beträffande hennes pojkvän Marcus så är det en jävligt ugly figur som tror han är västa storfräsarn. Rätt lätt att tycka om ändå dock. Kanske kompenserar han sina komplex med att vara extra trevlig.

Kallar sig själv kort och gott för DJ Marcus eller DJ Marc.

Hon var mest tyst och gjorde inte så mycket väsen av sig. Det man kunde förvänta sig mao.

Uppgifterna baserade på bekantskap för 8-9 år sedan, så detta kan ju ha förändrats.
Citera
2007-07-23, 11:19
Medlem
CVics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
Hur stor var hon igentligen?? Nu pratar jag inte fittan, utan kändisskap. Om Vi säjer att Jenna Jameson är en 10:a på en 10gradig kändisskala, Hur stor Var Linda då? Hur myket kan hon ha fått för en film?

En trea-fyra?
Citera
2007-07-23, 11:50
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Blir lite fundersam här. Det där om Linda och Marcus skvallrades det ju om på byn för säkert sju år sedan. Är de fortfarande tillsammans? Det finns ingen Marcus skriven på hennes adress.
Citera
2007-07-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Du är helt ute och cyklar när det gäller lönenivån. Tjejerna får mellan 800 och 1200 dollar för en sexscen. Punkt slut.

Det är ju ungefär som att säga att "En artist får 5 000 kr för ett uppträdande."

En del får mindre och en del får mer.

Jag är fullt övertygad om att det är möjligt för en ny fräsh tjej som är förhållandevis snygg att få mer i början. Vem vet, för dom 80 000 kanske det ingick nån klausul som gjorde att hon bara fick göra filmer med Private i 1 år.
Citera
2007-07-23, 15:19
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är ju ungefär som att säga att "En artist får 5 000 kr för ett uppträdande."

En del får mindre och en del får mer.

Jag är fullt övertygad om att det är möjligt för en ny fräsh tjej som är förhållandevis snygg att få mer i början. Vem vet, för dom 80 000 kanske det ingick nån klausul som gjorde att hon bara fick göra filmer med Private i 1 år.

Hehe, jo just när det gäller porrbranschen är det faktiskt så att arvodena är rätt exakta, och betalning sker per sexscen. Även de tjejer som har årskontrakt får en viss summa för att under den tiden utföra x antal scener för x antal dollar. (sen ingår det då också promotionjobb). Ingenting räknas per film, utan per sexscen.

En mindre poppis tjej kan få 800 dollar för en standardknullscen, en snyggare och nyare tjej kan få upp till 1200. Sen ändras arvodena beroende på vad som tjejen skall göra i sin scen (analsex? fler partners? osv.)

Klart att det finns en massa små halvseriösa internetbolag som lurar i tjejerna att de ska jobba för mindre betalt, men på den största marknaden (USA, samt Private), gäller betalning per varje enskild sexprestation och det är den lönenivån som det maximalt ligger på.

Sen ska man komma ihåg att även om 99% av tjejerna visserligen "glömmer" att skatta för inkomsterna, åker de iallafall på att ge en saftig provision till sin agent för varje bokat jobb.
Citera
2007-07-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Hehe, jo just när det gäller porrbranschen är det faktiskt så att arvodena är rätt exakta, och betalning sker per sexscen. Även de tjejer som har årskontrakt får en viss summa för att under den tiden utföra x antal scener för x antal dollar. (sen ingår det då också promotionjobb). Ingenting räknas per film, utan per sexscen.

En mindre poppis tjej kan få 800 dollar för en standardknullscen, en snyggare och nyare tjej kan få upp till 1200. Sen ändras arvodena beroende på vad som tjejen skall göra i sin scen (analsex? fler partners? osv.)

Klart att det finns en massa små halvseriösa internetbolag som lurar i tjejerna att de ska jobba för mindre betalt, men på den största marknaden (USA, samt Private), gäller betalning per varje enskild sexprestation och det är den lönenivån som det maximalt ligger på.

Sen ska man komma ihåg att även om 99% av tjejerna visserligen "glömmer" att skatta för inkomsterna, åker de iallafall på att ge en saftig provision till sin agent för varje bokat jobb.

Otroligt så många det finns som tror att alla brudar i porrfilmer tjänar stora pengar. Dina siffror låter väldigt trovärdiga.
Citera
2007-07-24, 00:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Otroligt så många det finns som tror att alla brudar i porrfilmer tjänar stora pengar. Dina siffror låter väldigt trovärdiga.

dom är trovärdiga..så länge man inte e nån "hotshot" brud som varit ett tag i branschen..jag vet brudar som fått ett par lax för några rullar i köpenhamn..ni skulle bli förvånade vilka budar det är..VÄLDIGT förvånade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in