Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 14:00
  #133
Medlem
Varför ska man överhuvud taget behöva betala för att söka arbete?! Visst jag har råd att betala 69 kr/år men ändå...


Och sedan, hur stor är chansen att få arbete?
Citera
2016-05-03, 00:35
  #134
Medlem
sw1ft3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför ska man överhuvud taget behöva betala för att söka arbete?! Visst jag har råd att betala 69 kr/år men ändå...


Och sedan, hur stor är chansen att få arbete?
Cirka noll skulle jag tro :^)
Citera
2016-05-03, 00:47
  #135
Medlem
Disko-Bosses avatar
Jag var medlem på statist.se för många år sedan och blev kontaktad och erbjuden att spela en av de manliga huvudrollerna i en E-type musikvideo, antagligen enbart baserat på mina bilder. Kul för egot men jag tackade nej då jag var medlem mest pga. nyfikenheten, dessutom var jag inget fan av E-type och hans musik (mot slutet av hans karriär typ och hela genren).

Men ja, hade ju lika gärna kunnat vart en kåtgubbe som vill pilla snopp. Vem vet egentligen?


Hade också kort kontakt med en regissör som desperat sökte skådespelare till en Svensk "gangsterfilm" men det vart inget där och jag låg inte heller på.

Så med det sagt, nog ökar man sina chanser markant genom att gå med om man är intresserad av det men hur det står till på statist.se idag har jag ingen erfarenhet av.

Gratisjobb finns det nog fortfarande gott om där skulle jag gissa.
__________________
Senast redigerad av Disko-Bosse 2016-05-03 kl. 00:53.
Citera
2017-05-02, 08:35
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
www.statist.se verkar kanske vara något
de tar betalt och har bindningstid på 6 månader sug kommer nu få betala 345 kr då man råkade avbryta av misstag blev sen medlem igen så kostar mig nu 69 345 69 skit sida
Citera
2017-05-09, 16:20
  #137
Medlem
femmas avatar
Både statist och stagepool tar ut hutlösa priser, med tanke på att man inte ens blir garanterad ens pengarna tillbaka dvs jobb.


Finns det NÅN sida/agentur osv som är seriös och inte tar tar massvis med pengar ifrån en?
Citera
2017-07-31, 15:12
  #138
Medlem
Skorzenys avatar
Vad är det egentligen för skillnad på avancerad statist och skådespelare?
Citera
2017-08-08, 19:21
  #139
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorzeny
Vad är det egentligen för skillnad på avancerad statist och skådespelare?

Min uppfattning är det är något av ett gummibegrepp som produktionsbolag använder sig när de anställer aktörer till mindre TV- eller filmroller. Om du klassas som (avancerad) statist så gissar jag att lönekuvertet tenderar att bli betydligt tunnare än vad det skulle vara om det i stället skulle stå skådespelare i ditt arbetskontrakt.
Citera
2019-03-25, 18:43
  #140
Medlem
Man kan tydligen få pris i Sverige som landets bästa statist. Hur går det egentligen till med sådant? Gäller det över hela världen, där man kan vinna diplom som ''Bästa statisten''. Hur går det ens till med att vinna sådant pris?

Man syns ju bara i bakgrunden precis som alla andra. Vad gör man för skillnad och hur väljer man vem som är absoluta bästa?
Citera
2020-04-08, 23:25
  #141
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag var statist i filmen "Pillertrillaren" år 1993. Jag hade vit rock på mig med "Bremco" tryckt på bröstet och drog en handtruck efter mig. Tyvärr var det ett hårstrå på linsen, så scenen togs om och då kom jag inte med i bild. Jag rökte med Kent Andersson och han berömde snitsen på mitt hårskydd. Jag "stal" en av burkarna som är med i filmen. "Renipuritan" står det på etiketten och de skojade till det med innehållsförteckningen. Loggan var precis som nuvarande logga till Liberalerna. En avlång tablett (kapsel?) på högkant och en rund tablett bredvid. Skulle alltså likan en penis. Ett roligt minne.
Citera
2020-10-21, 14:52
  #142
Medlem
Fittheligeandes avatar
Hur pass lätt/svårt är det att få en roll som man ska provfilma för?
Citera
2024-04-08, 18:21
  #143
Medlem
CalzoneItalias avatar
Statist

Hur går man tillväga om man vill vara statist vid en filminspelning? Ska man anmäla sig någonstans?

Väljer filmskaparna ut sina statister eller hur går det till?

Statister är folk i filmer som inte har med handlingen att göra.. Tex man sitter på en uteservering och tar en öl när en scen spelas in på uteserveringen. Ja ni fattar
Citera
2024-04-08, 18:33
  #144
Medlem
www.statist.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback