Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-10, 15:39
  #1
Medlem
roaders avatar
Japp du läste rätt:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=79292

Det släpptes en trailer för ett bra tag sedan (2005) med en förrenderad grafik. Väldigt många PS3 fans gick givetvis på tricket, dock ser man ganska tydligt att det inte är ingame. Nu har i vilket fall en screenshot släppts, och det ser inte bra ut om jag säger så...

http://www.youtube.com/watch?v=Ko9xC6TMdiw

Mer lågupplösta skuggor får man leta efter i 7:e generation, sen imponerar inte ljuset något heller. Detta ska vara prealpha så dom har kommit en bra bit på väg i utveckligen också.

Vad tycker ni, ser det lika bra som utvecklarna ville få det till?

Dock kan jag hålla med om att det är värt att vänta på en film med ingame eller åtminstonde inengine material, men det lilla man ser på bilden är ju ganska värdelöst.
Citera
2007-07-10, 15:59
  #2
Medlem
Biffens avatar
ser juh skamligt ut

Va fan sony, man blir juh bara tröttare o tröttare....jag var verkligen ett hardcore fan av playstation för ett år sedan...detta faktum suddas ut mer o mer för var dag
Citera
2007-07-10, 16:22
  #3
Medlem
JemyMs avatar
Den där skuggan ser mest ut som ett grafikfel. Sen undrar jag om det är sagt rent ut att videon är förrenderad. Dagens hårdvara är kapabel att rendera sådan grafik idag och vissa spel ser redan ut så.

Iövrigt vet jag dock inte vad Killzone 2 är. Har aldrig hört talas om ettan. Med tanke på videon så är det nog inte så konstigt då det liknar ett traditionellt krigspel som det redan finns för många av.
Citera
2007-07-10, 16:43
  #4
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Den där skuggan ser mest ut som ett grafikfel. Sen undrar jag om det är sagt rent ut att videon är förrenderad. Dagens hårdvara är kapabel att rendera sådan grafik idag och vissa spel ser redan ut så.

Videon är förrenderad, det finns många saker som avslöjar det. Sånna där mjuka partiklar klarar inte PS3 av att rendera idag, man ser ju klart och tydligt på styrning och allt att det är förrrenderat.

Visst finns det monstermaskiner idag som kan rendera den där scenen, men PS3 är inte ev av dessa maskiner.
Citera
2007-07-10, 16:54
  #5
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Videon är förrenderad, det finns många saker som avslöjar det. Sånna där mjuka partiklar klarar inte PS3 av att rendera idag, man ser ju klart och tydligt på styrning och allt att det är förrrenderat.

Visst finns det monstermaskiner idag som kan rendera den där scenen, men PS3 är inte ev av dessa maskiner.

För det första hade jag hellre tagit en HD version av filmen för youtube videon gör det omöjligt att se sådana detaljer. För det andra behövs inte hårdvarustöd för varenda småsak, en bra engine med rätt tricks kan trolla ganska mycket vilket företag som epic och id visat.
Citera
2007-07-10, 17:13
  #6
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
För det första hade jag hellre tagit en HD version av filmen för youtube videon gör det omöjligt att se sådana detaljer. För det andra behövs inte hårdvarustöd för varenda småsak, en bra engine med rätt tricks kan trolla ganska mycket vilket företag som epic och id visat.

Du skojar? Tror du verkligen att ett 7600GT med 256 MB minne kan rendera det där?
Citera
2007-07-10, 17:33
  #7
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Du skojar? Tror du verkligen att ett 7600GT med 256 MB minne kan rendera det där?

Du ser inte på den youtube videon hur många polygoner saker och ting har och hur mycket som verkligen renderas i realtid och hur mycket av det som är skickligt använda texturer. Tror du det är XBox 360's hårdvara som får Gears of War att se ut som det gör? Rätt engine, bra texturer och lite "fusk" kommer man långt med.
Citera
2007-07-10, 18:01
  #8
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Du ser inte på den youtube videon hur många polygoner saker och ting har och hur mycket som verkligen renderas i realtid och hur mycket av det som är skickligt använda texturer. Tror du det är XBox 360's hårdvara som får Gears of War att se ut som det gör? Rätt engine, bra texturer och lite "fusk" kommer man långt med.

Gears of War ser ut som Frontier jämfört med den förrenderade trailern, skärp dig för fasiken. Mjuka partiklar i den där skalan klarar inget 7600GT av, inte ens i närheten. Polycounten är långt ifrån allt som ska renderas. Ett par 8800GTX i SLi kan kanske rendera den där scenen. Man ser klart och tydligt att det är förrenderat, att det ens finns tvivel idag förvånar mig.
Citera
2007-07-10, 18:12
  #9
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Gears of War ser ut som Frontier jämfört med den förrenderade trailern, skärp dig för fasiken. Mjuka partiklar i den där skalan klarar inget 7600GT av, inte ens i närheten. Polycounten är långt ifrån allt som ska renderas. Ett par 8800GTX i SLi kan kanske rendera den där scenen. Man ser klart och tydligt att det är förrenderat, att det ens finns tvivel idag förvånar mig.

Bara säger att det inte skulle förvåna mig så mycket om ett spel faktiskt såg ut sådär idag. Sen är jag inte insatt i just PS3 hårdvaran.
Citera
2007-07-10, 18:34
  #10
Medlem
lordos avatar
Och det där ska locka til köp av PS3?
Jag säger då det, X-box kommer jag då inte överge i första taget...

För övrigt så kan vem som helst se att videon är förrenderad, dessutom presenterades väl den där videon för ungefär 2 år sedan?

EDIT: 2 år sen var det minsann
Citera
2007-07-10, 18:59
  #11
Medlem
swebarbs avatar
Har aldrig förstått hypen kring killzone och nu verkar saken inte ha blivit bättre direkt..
Citera
2007-07-10, 19:07
  #12
Medlem
Fr0ggehs avatar
Det ser för jävligt ut. Det går många rykten om att det är Killzone 2 ingame fast det man ser är en poster som sitter på en vägg inne i spelet om ni förstår. Det hade vart ett ganska smart sätt att nedhypa grafiken för att sedan släppa riktigt material som ligger någonstanns mitt emellan detta och den förrenderade 05-trailern, på så vis blir alla nöjda.
Aja, vi får väl helt enkelt vänta och se :-). E3 kommer bli kul!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback