Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Drex
Så de stora oljebolagen har inte incitament att hitta ny olja för det finns en konspiration att dölja abiogenetisk olja??? Verkar det inte LITE naivt?
Siljan gubbarna har hittat lite gas så att de kan tända en låga och ett par deciliter olja. Vad bevisar det?
Skit i Siljan - dom har ännu inte bevisat något mer än att det bevisligen finns en fälla vid Siljan.
Vidare: Konspiration, njae, kalla det istället produktstrategi. Man vill manipulera priselasticitet enligt eget tycke, det gör man bäst på olika sätt. Det är ingen konspiration, snarare lite kartellbildning.
Återigen: Det är på modet att snacka klimatförintelse och återigen... Sorry, jag orkar inte. Skulle kunna hålla på hela kvällen och dra ämnet off topic 10 meter, men jag pallar inte skriva en bok.
Finns det inte någonting hos dig som säger att det KAN vara så att det ligger i vissa intressenters intresse att varan de tillhandahåller och saluför - är begränsad?
Ingen foliehatt, ingen konspiration.
Men som sagt, motbevisa fällan vid Siljan så suger jag av dig. (med fälla menar jag alltså ett lock som lagt sig över eventuell nybildning av olja/djupgas o.s.v.)