Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-09, 05:00
Medlem
Jag har försökt med flera olika XP skivor, men ingen av dem vill funka. Exakt samma meddelande från alla skivor. Provat med både Professional och Home edition. Skivorna har funkat bra på andra datorer.

Detta är logg filen som kommer upp efter felmeddelandet:
Citat:
Fel: SXS.DLL: syntaxfel i filen: I:\I386\asms\52\msft\windows\net\dxmrtp\dxmrtp.man
rad 5

Fel: Installation failed: I:\I386\asms Error Message: En komponents fil matchar inte verifieringsinformationen i komponent manifestet.

Oåterkalleligt fel:
En av de komponenter som krävs för installationsprogrammet kunde inte installeras.. En komponents fil matchar inte verifieringsinformationen.

Någon som vet vad detta fel kan bero på? Är det något fel med moderkortet, minnet, processorn?

Det är inte hårddisken det är fel på eftersom, jag köpte en ny hårddisk och det är samma fel fortfarande. Tror att det är fel på någon av komponenterna?

Hjälp needed ASP.
Tack på förhand!
Citera
2007-07-09, 05:17
Medlem
Bossiemans avatar
Ett fel i tryckningen av OEM skivan: http://support.microsoft.com/default...b;en-us;331881
Citera
2007-07-09, 05:26
Medlem
Vad innebär OEM ? Och hur vet man om skivan är det eller inte?

Och hur kommer det sig att dessa skivor har funkat på andra datorer? Använde en av dem för inte så länge sedan, funkade perfekt.
Citera
2007-07-09, 05:56
Medlem
Testade nu en fjärde version av XP. Kanske borde nämna att alla har varit kopior. En av dem var original, fast felet där var något annat.
Citera
2007-07-09, 08:07
Medlem
Flärps avatar
Testa en annan DVD/CD-läsare.
Citera
2007-07-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Testa en annan DVD/CD-läsare.

Med tanke på vad felet är så tvivlar jag verkligen på att det spelar någon roll vilken DVD/CD-läsare som skivan är i.
Citera
2007-07-10, 06:44
Medlem
Jag har testat att installera på två olika hårdiskar nu. Provat med att installera från olika cd-rom. Provat att instalera minst fem olika versioner av XP varav en original. Får exakt samma meddelande från varenda en av försöken.
Måste väl innebära att det är fel på något av de andra komponenterna? Kan det vara så att jag måste uppdatera nån drivrutin för någon av komponenterna? Någon måste veta något?

Tack på förhand!
Citera
2007-07-10, 08:12
Medlem
Zajins avatar
Det bästa du kan göra om det verkar vara nått fel i datorn är att plocka ut alla saker i den som inte behövs för installationen.
Du måste alltså ha kvar processor, minne, grafikkort, 1 hårddisk och 1 cd/dvd

Skulle det vara nån av sakerna du tagit ur så kommer du kunna installera windows iaf och sen när det funkar så kan du felsöka delarna mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in