2013-03-21, 14:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Ja det gör det, det är avgörande för hur Katolska kyrkan hanterar det för att kunna ta avstånd från dess tro och fördömma dem. Vidare understrycker du det systematiska skyddet utan bellägg, att du anser att även oskyldiga påvar ska ställas till svars och åtalas är ju helt idiotiskt, föröveren ska ställas till svars och ingen annan isf.

I det vanliga juridiska systemet är medhjälp till brott/hinder för brotts-utredning också kriminellt.
Citera
2013-03-21, 14:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissieochKenza
det finns öl som är god och tre sidor av livet.

Jag vet .... jag har själv bryggd öl i många år ... stark-starköl, och dom existentielle effekterna är mångsidiga.

För att stanna vid din aningen grumliga allegori; som för min del tar slut här.
Citera
2013-03-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I det vanliga juridiska systemet är medhjälp till brott/hinder för brotts-utredning också kriminellt.

Då är vi tillbaka till det e.v "systematiska beskyddandet" isf och det finns inte.
Citera
2013-03-21, 15:17
Medlem
Citat:
Då är vi tillbaka till det e.v "systematiska beskyddandet" isf och det finns inte.

Hade RKK verkligen velat ta tag i problemen med pedofiler så hade man redan gjort det för länge sedan! Nu är det ju inte så, det visar verkligheten..
Citera
2013-03-21, 15:27
Medlem
qdqdqs avatar
Inte för att vara den som är den men.

Ärligt talat vad har katolska pedofiler med ämnet att göra?
Citera
2013-03-21, 15:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Förflyttande av pedofila präster ... istället för direkt-åtgärder av mera effektiv typ ... är systematisk beskyddande.

Slingra-semantik omkring problemet.
Senast redigerad av Bogomil 2013-03-21 kl. 15:39.
Citera
2013-03-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Förflyttande av pedofili präster ... istället för direkt-åtgärder av mera effektiv typ ... är systematisk beskyddande.

Var har Katolska kyrkan flyttat präster menar du? Vilka är de de mer effektiva åtgärderna du efterlyser?
Citera
2013-03-21, 15:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Var har Katolska kyrkan flyttat präster menar du? Vilka är de de mer effektiva åtgärderna du efterlyser?

Noodlis så du kryphåls-sökar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases
Citera
2013-03-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hade RKK verkligen velat ta tag i problemen med pedofiler så hade man redan gjort det för länge sedan! Nu är det ju inte så, det visar verkligheten..

Du avser att man visste om detta och teg för att det rent Katolskt är riktigt? Lägg av nu, vi talar inte om muslimska immaner som Haditiskt eller koranskt förvarar slikt. Det är helt omöjligt att beskylla Katolicismen och dess lära för övergreppen.
Citera
2013-03-21, 15:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du avser att man visste om detta och teg för att det rent Katolskt är riktigt? Lägg av nu, vi talar inte om muslimska immaner som Haditiskt eller koranskt förvarar slikt. Det är helt omöjligt att beskylla Katolicismen och dess lära för övergreppen.

Goddag .... yxskaft. Det har redan påtalats att det fanns brister inom kyrka-hierarkin, vilka inte behövar vara synonyma med den enskilda prästens pedofili eller katolicismens teologi.

Men att du är en av dom kvarvarande semantiska akrobater omkring problemet sägar ju en del om din hållning till hur din 'gud' är, och hur han skall marknadsföras.
Citera
2013-03-21, 16:18
Medlem
BlackJewels avatar
Är det plötsligt en pedofili-tråd.. ?

Pedoili frodas ju på andra håll i liksom host host, högre grad, man behöver inte gå in på det här eftersom det inte är en maknads-tråd, fel forum, defintion/känsla/smak för gud och religionsdogma brukar sällan stavas pedofili och är mig veterligen inte reigionernas ömmande öbjekt.

Däremot samhället och eftesläpande juridik som lämnar fritt utrymme att legitimera än det ena än det andra. Men känner att det blir gnälligt av att ta in det här, i religionsforum.

De stora svinen står sällan och maler i kyrkor, tror det är sista stället de skulle vilja krypa in i om man ser det lite från ovan.

Det är så klart en del av hbt-rörelsens ömmande sak att angripa kyrkorna, men de skulle kunna ta sig fokus på andra områden men uppenbart lyckas de inte, inte om man räknar ihop var lejonparten av alla dåd försiggår någonstans.
Att gå in i kyrkor och be om nåd, kan.. göra kyrkor guilt by association, men marknaderna där skiten flödar är fortfarande utanför kyrkovärld och då menar jag inte att försvara pedofiler som begått dåd inom kyrka, för er som saknar läsförmåga men går till attack redan vid bä.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-03-21 kl. 16:23.
Citera
2013-03-21, 16:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Är det plötsligt en pedofili-tråd.. ?

Du har rätt, och jag för min del "stand corrected"; pedofili-fokuset blev tämligen perifärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in