2012-10-01, 12:57
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sannkunskap
Vem är inte rätt ord. Vad är Gud eller mer intressant, vad är inte Gud? Eftersom Gud är Allt som Är finns det ingenting som inte är Gud.
Jag gillar f ö inte ordet Gud.
Ja det hade ju blivit en något klarare vinst att inte ha gudsidén som en skymmande koloss, som äter sig in i hjärnan på folk och enbart framkallar neuroser.
Att t.o.m begåvningar i naturvetenskap säljer sig till sådant.. hopeless to mankind..

Varenda kotte på jorden skulle kunna leva i njutbar lyx om fler hade fattat vilken såpoperabluff teodicé faktiskt är..
Det är människor som dömer människor till att behöva lägga ner energi på crap, ersätt gud med människa och all fattigdom och misär skulle försvinna inom ett par deccenium. Med unset vilja.. men nej
Citera
2012-10-01, 14:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gallium
Faktum är nog att människan kan skapa det universum hon vill. I dag snickrar man ännu på ett universum med utgång från Big Bang. I morgon ett annat..

Så det var alltså MÄNNISKAN som skapade hokuspokus-Bangen?
Citera
2012-10-01, 14:20
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Nej, det var det heliga DFSM som med sin nudlar skapade alltet.
Citera
2012-10-01, 14:29
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Nej, det var det heliga DFSM som med sin nudlar skapade alltet.

Du är ju überreligiös...

Vilket år var det som du blev omvänd?

Vad heter din heliga skrift?
Citera
2012-10-01, 20:18
Medlem
Citat:

Naturligtvis var det människan, det är ju en ren fantasiprodukt, Big-Bang alltså..
Citera
2012-10-01, 20:22
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Naturligtvis var det människan, det är ju en ren fantasiprodukt, Big-Bang alltså..

Men hur kommer det sig att den moderna människan kan tro på såna sagor?
Citera
2012-10-01, 20:23
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Och detta grundar du på?
Citera
2012-10-01, 20:49
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Med tanke på att det var Bobby Henderson som 2005 skapade ditt monster, så kan inte ditt monster ha skapat vare sig universum eller Mannen och Kvinnan!

Skaparen är enligt vissa uråldriga vediska skrifterna Indra, blixtens gud. Vår nordiska indoeuropeiska folkgrupp kallade blixtens gud Tor.
Tor är en fantastisk allsmäktig gud som både ger tillväxt i världen samtidigt som han går till rätta med ondska och driver ut troll och villfarelser av alla de slag.

"Död och återfödd" är med viss trollvarning kvar här på Flashback. Kanske för att han trots väldigt märkliga teorier faktiskt är en godhjärtad person, så guden Tor låter "Död och återfödd" hållas men Tor har nog ett leende på läpparna.
Senast redigerad av DrJohnBWatson 2012-10-01 kl. 20:57.
Citera
2012-10-01, 21:04
Medlem
LGDs avatar
Enligt mig så är den Gud som religionerna refererar till, en sjuk produkt skapad av psykopater för några tusen år sedan. Denna produkt använde de ondskefulla djävlarna för att försätta de godtrogna och empatiska människorna i slaveri. Psykopaterna använder även Jesus/Muhammed/Moses/m.fl. som slagkraftsprodukt och reklampelare för deras personliga vinning. Och för att stilla deras perversa lustar, och få dom tillfreds så gillade dom även att skrämma människor med propaganda. Gav dom inte kyrkan klirr i kassan eller bad en bön varje dag, så skulle dessa stackars människor få brinna en plågsam evighet i helvetet.
Detta är kanske inte lika vanligt idag, men du skall minnas vilken grund din tro har byggts på.
Hade Jesus istället för att blivit korsfäst, vart skjuten med en gyllene pistol, så hade dummerjönsarna istället sprungit runt med en gyllene pistol som halskedja. Hade Jesus helt hänsynslöst blivit grillad i en elektrisk stol, så kan du ge dig fan på att halskedjan hade vart en elektrisk stol med Jesus placerad på den. De använder symboler för att öka sympatin bland godtrogna människor, och få ner pengar i samfundets fickor. Symboler används för kapitalistisk vinst, Gud är en symbol. Hans öga finns med på dollarsedeln. Gud för mig är en helt annan femma, jag är inte ateist..
Senast redigerad av LGD 2012-10-01 kl. 21:07.
Citera
2012-10-01, 21:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Enligt mig så är den Gud som religionerna refererar till, en sjuk produkt skapad av psykopater för några tusen år sedan. Denna produkt använde de ondskefulla djävlarna för att försätta de godtrogna och empatiska människorna i slaveri. Psykopaterna använder även Jesus/Muhammed/Moses/m.fl. som slagkraftsprodukt och reklampelare för deras personliga vinning. Och för att stilla deras perversa lustar, och få dom tillfreds så gillade dom även att skrämma människor med propaganda. Gav dom inte kyrkan klirr i kassan eller bad en bön varje dag, så skulle dessa stackars människor få brinna en plågsam evighet i helvetet.
Detta är kanske inte lika vanligt idag, men du skall minnas vilken grund din tro har byggts på.
Hade Jesus istället för att blivit korsfäst, vart skjuten med en gyllene pistol, så hade dummerjönsarna istället sprungit runt med en gyllene pistol som halskedja. Hade Jesus helt hänsynslöst blivit grillad i en elektrisk stol, så kan du ge dig fan på att halskedjan hade vart en elektrisk stol med Jesus placerad på den. De använder symboler för att öka sympatin bland godtrogna människor, och få ner pengar i samfundets fickor. Symboler används för kapitalistisk vinst, Gud är en symbol. Hans öga finns med på dollarsedeln. Gud för mig är en helt annan femma, jag är inte ateist..
Vem är Gud för dig? Jag håller med dig lite om religionernas bilder av Gud som är till för att öka prästernas makt, men vem är Gud för dig?
Citera
2012-10-01, 21:20
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vem är Gud för dig? Jag håller med dig lite om religionernas bilder av Gud som är till för att öka prästernas makt, men vem är Gud för dig?

Gud är inte en person, jag kan inte säga vem han är. Han är inte någon, utan något. Jag har haft upplevelser där jag har känt av ''gudomliga krafter'' sprudla genom lemmar och sinne. Där jag känt mig ett med universum, och känt av hur alla mina organ har interagerat med varandra och allt annat som existerar i alltet. Svårt att förklara, och säkert fullständigt obegripligt för någon att förstå. Men gud är en fördomslös kraft, en kraft som just accepterar allt, fast på inga villkor. En kraft som snarare är motsatsen till den Gud vi har blivit indoktrinerade med. Ingen påtvingad lära eller religion, utan något som finns i en själv, fast som är rejält avlägsen. Kraften är inte utanför, utan existerar innanför.
Citera
2012-10-01, 21:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Gud är inte en person, jag kan inte säga vem han är. Han är inte någon, utan något. Jag har haft upplevelser där jag har känt av ''gudomliga krafter'' sprudla genom lemmar och sinne. Där jag känt mig ett med universum, och känt av hur alla mina organ har interagerat med varandra och allt annat som existerar i alltet. Svårt att förklara, och säkert fullständigt obegripligt för någon att förstå. Men gud är en fördomslös kraft, en kraft som just accepterar allt, fast på inga villkor. En kraft som snarare är motsatsen till den Gud vi har blivit indoktrinerade med. Ingen påtvingad lära eller religion, utan något som finns i en själv, fast som är rejält avlägsen. Kraften är inte utanför, utan existerar innanför.
Det verkar likna Nagual.

Tillägg: som i Castanedas böcker.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2012-10-01 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in