Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2009-05-16, 22:36
  #73
Medlem
Som citral skriver. I de flesta vattendrag är det gratis att fiska upp till 15år. Efter det bör man självklart betala kortavgiften då delar av denna går till fiskevård och liknande vilket är viktigt om vi vill ha ett fortsatt bra sportfiske. Om jag hade vart kontrolant skulle man ju så klart skilja på någon som utövar en bra C&R fiske och erbjuda dessa ett kort på plats istället för böter. Även någon som bedriver husbehovs fiske skulle jag erbjuda ett kort. Är det bara ett onödigt rovfiske med mål att få så mycket fisk som möjligt men inte göra något av denna fisk skulle jag skriva ut böter utan att tveka en sekund.
Citera
2009-05-23, 09:27
  #74
Medlem
_maze_s avatar
När jag var 14 år så råkade jag ut för en fiskekontrollant. Jag och en kompis då 13, var ute o fiskade lite i båt. När en kille körde fram, tror han kan ha varit 19-20 bast, och frågade om vi hade fiskekort. Självklart hade vi inte det, visste inte om att man inte behövde det vid den åldern. Jag blev livrädd, och är hundra på att den här killen såg att vi var yngre än 15-16 eller vad gränsen nu är. Han visade upp papper på att han var det med. Jag läste iofs inte så noga så han kan ha lurats. I vilket fall som helst så hotade han med en massa grejer, att det skulle bli böter osv osv. Jag hade iaf en snabbare båt så jag körde ifrån honom illa kvickt. Efter det har jag tappat all jävla respekt för dessa fiskekontrollanter, om han nu var en. Var han en fiskekontrollant så tycker jag dem får ha bättre koll på vilka dem väljer att utse till kontrollanter. Ser jag han idag så kommer jag sätta draget i nacken på den jäveln...
Citera
2009-05-23, 16:35
  #75
Medlem
Har för mig att om dom kommer på dig så har dom rätt att ta dina fiskegrejer sen får man väll lösa ut dom hos polisen eller något. Aja skulle aldrig tillåtit någon att ta mina saker och skulle bara slutat med onödigt bråk.

Tycker dessutom bara att fiskekort är löjligt, för 15 år(?) sedan kunde man fiska var man ville utan något jävla kort. Har dock kort i 3 sjöar och ändå har jag aldrig blivit kollad så antar att det är väldigt sällan det händer.

Föresten på vissa ställen har jag inte sett några skyltar alls, hur är det med dom ställena? Behöver man inget kort där eller? Sen har man ju även sett fiske förbjudet vid bryggor (badplatser), gäller det bara på sommaren eller året runt?
__________________
Senast redigerad av kr0owe 2009-05-23 kl. 16:39.
Citera
2009-05-23, 17:09
  #76
Avstängd
clappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Har för mig att om dom kommer på dig så har dom rätt att ta dina fiskegrejer sen får man väll lösa ut dom hos polisen eller något. Aja skulle aldrig tillåtit någon att ta mina saker och skulle bara slutat med onödigt bråk.

Tycker dessutom bara att fiskekort är löjligt, för 15 år(?) sedan kunde man fiska var man ville utan något jävla kort. Har dock kort i 3 sjöar och ändå har jag aldrig blivit kollad så antar att det är väldigt sällan det händer.

Föresten på vissa ställen har jag inte sett några skyltar alls, hur är det med dom ställena? Behöver man inget kort där eller? Sen har man ju även sett fiske förbjudet vid bryggor (badplatser), gäller det bara på sommaren eller året runt?

Vad jag vet så är det inte fiskeförbud i sjöar om det inte står något om det. Detta gäller vid bryggor också. Självklart använder man sunt förnuft att man inte ska fiska där småbarn leker 2 meter ifrån, men man lär ju inte få så bra med fisk då heller.
Citera
2009-05-23, 17:21
  #77
Medlem
soups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vad jag vet så är det inte fiskeförbud i sjöar om det inte står något om det. Detta gäller vid bryggor också. Självklart använder man sunt förnuft att man inte ska fiska där småbarn leker 2 meter ifrån, men man lär ju inte få så bra med fisk då heller.

Du är skyldig att kolla om huruvida det är krav på fiskekort eller ej, skylt eller inte skylt.
Citera
2018-07-26, 21:57
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luthgr3n
Rätt. Kontrollsnubben har rätt att ta beslagta fiskeutrustningen, bilnycklar, ja.. allt som du kan tänkas ha använt för att underlätta tjuvfisket.

Bilnycklar Xbox ps4 penisringar kaffekokare
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback