Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-01-15, 22:37
Medlem
Softis...s avatar
Flytta till Frankrike vore väl ett passande förslag för den som vill ha gott färskt bröd, men språket kan ju vara ett problem..
Så flytta till Norge istället, landet med samma eller högre krav på brödet som fransmän har.

Alltid superfärskt bröd i butik.

Ofantligt dåligt av ICA att inte kunna upprätthålla samma standard på brödet i Sverige som man lyckas med inom Haakongruppen i Norge.

Det finns en anledning till att norrmän äter smörgåsar till lunch, GOTT BRÖD.

Edit: polarbröd, korvbröd mfl fryses ned efter bakning och tinas i butiken, konsumenten är ovetandes.
Citera
2008-01-16, 00:11
Medlem
Goatscrotums avatar
Vem bryr sig om brödet varit fryst? Metoden gör ju bevisligen att brödet smakar helt färskt när man köper det, till skillnad från en torr jävla skogaholmslimpa. Inte mycket som slår Polarbröds tekakor.

Har aldrig upplevt några problem med hållbarheten heller. Hur länge sparar ni ert bröd egentligen??? Tycker det klarar uppåt en vecka innan det blir alltför torrt.

Har för övrigt jobbat på polarbröd som distributör under en (mycket) kort period om nån undrar något.
Citera
2008-01-16, 12:59
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...

Edit: polarbröd, korvbröd mfl fryses ned efter bakning och tinas i butiken, konsumenten är ovetandes.
Då förstår jag varför mina korvbröd ur frysen alltid är körda!
Hade ingen aning när det gäller dem...
Citera
2008-01-17, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0U812
Då förstår jag varför mina korvbröd ur frysen alltid är körda!
Hade ingen aning när det gäller dem...
Har samma problem här. Gäller även hamburgerbröd... Man ska alltså köpa bröd som har bakdag utmärkt, för att dom inte är nedfrysta efter bakning, för att slippa bröd som förvandlas till trä när man tinar dom?
Citera
2009-01-06, 17:49
Medlem
Nu väcker jag en gamnal tråd men har idag sett att Konsumbaragaren slopat allt vad bakdag och förpackningsdag heter och infört "första försäljningsdag".

Irriterar mig som f*n då jag också vill veta när brödet bakades inte när det togs ur frysen.

Har dett skett nyligen eller har jag bara missat det? Här i området är de ensamma bland bagerierna att inte ange bakdag så det är lätt att bojkotta.

Tjurgubbe som jag är drog iväg ett mail till försäljningschefen på anders.roos@konsumbagarn.com vilket andra Flashbackare kan göra också ;D
Citera
2009-01-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedge
Polarbröd kan ha varit fryst i upp till ett år innan det säljs.
Någon får gärna förklara hur det fungerar ekonomiskt, att lagra bröd innebär givetvis lagerkostnader och att ha frysar igång i upp till ett år är inte gratis heller. Tillämpar de inte ”just in time” metoden? Eller tänkte jag fel på något sätt nu?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in