jag tycker det är jävligt märkligt att det verkar finnas så många som tror att man måste lägga ner råmycket tid på det, eller att de flesta gör det. själv tar jag 2-veckors break nu under mina tentaperioder och inte fan lider jag eller spelet. går faktiskt att ha ett liv vid sidan om spelet, det blir vad man gör det till!
Ja, men vill man vara BRA på spelet krävs det att man måste lägga ner mycket, mycket tid . Men du kanske är en sån som nöjer dig med kass gear och så vidare. Har man högre ambitioner blir WoW ett sjukligt beroende och kräver massor av tid.
För det första kostar det pengar, för det andra har jag väldigt lätt för att bli beroende av ett spel. Onlinespel har styrt mitt liv förut och jag vill inte att det sker igen.
Jag tröttnade på att passa tider för att raida. Hade ju redan dödat alla bossar i hela spelet. Jag anpassade min vardag efter mina raidtider och det blev för jobbigt. När jag slutade raida så va det bara inge kul längre. Vill ha ett MMO där man kan komma och gå som man vill. Det ska inte vara som ett jobb.
För att det blev samma sak om och om igen. Efter ett antal månaders spelande fanns det verkligen inget nytt som man tyckte va speciellt.
Och även som ovanstående skriver att man spelade för att man hade betalat månadsavgiften och inte för att det var roligt.
När jag upptäckte att det inte fanns något annat att göra än att slava runt i instanser för att få tag på ett par dojjor allt medans en massa nördar satt och skrek "orders" i hörlurarna så la jag ner.
WoW är kul men dessvärre har det noll end-game-innehåll.
Spelade sedan release, la av strax efter BC. Reputation grind och dailies. Så jävla tråkigt.
Dailies och reputation måste vara de sämsta idéerna någonsin. Om dom skulle släppa 'WoW: Raiding Edition (without all the crap)' bestående av ett rum, teleportrar till alla instancer och inget mer så skulle jag fortfarande spela WoW.
Jag slutade när jag blev farsa. Insåg att jag inte kommer att ha tid (dvs vill prioritera wow) på flera år. Lirade inte tokmycket på slutet, typ sen tbc, men wow går inte att lira bara lite. Inte för mig iaf
Penga-motiveringen håller inte. Vem är så fattig att han inte kan pröjsa en hundralapp i månaden på ett spel Jag hör till en underbetald yrkeskår, tjänar väl ungefär sämst i Sverige. Har jag råd? Inga problem.
Började PGA att mina polare sa att det var ett grymt spel, köpte det, tyckte det var skit kul. Spelat sen releasen och är med i serverns bästa guild, vart det sen naxx patchen. Så man kan helt enkelt säga, har raidat allt som existerar. Det enda som är tråkigt nu är att dom nerfar alla PvE bossar.