• 1
  • 2
2007-07-05, 16:41
Bannlyst
Ja, rubriken säjer allt.
Killen är en av dem som är insyltade i en insiderhärva av stora mått.

Andreas Hoffman (Müller) är också intressant att skvallra om.

Läs lite här
"Karin Olsson gick i samma klass som Ossian Hellers och Andreas Hofmann. I en exklusiv intervju berättar hon sin historia om åren tillsammans med de som hon beskriver som sina mobbare."
http://realtid.se/ArticlePages/20070...tid854.dbp.asp
Citera
2007-07-05, 16:49
Medlem
mr.arnes avatar
En av de sämsta artiklar jag någonsin läst.
Citera
2007-07-05, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Realtid har väl alltid så här hög kvalitet. Men skvaller kan ju vara positivt också. Jag efterlyste bara skvaller om killen i största allmänhet.
Citera
2007-07-05, 18:02
Medlem
chekiuss avatar
Vem bryr sig om han var en mobbare/översittare helt ärligt jag hade fan också varit taskig mot henne om jag fått chansen hon verkar ju vara duktigt retarderad när hon går ut med något sådant.
Citera
2007-07-05, 18:07
Medlem
blaus avatar
Grabbar, ni har missat trådarnas tråd: http://flashback.info/showthread.php?t=411767
Citera
2007-07-06, 08:57
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne

Tycker det var en mycket bra artikel. Skönt att det finns människor med civilkurage som går ut och talar om hur jävliga han och hans polare faktiskt var. Mobbing i skolan kan i många fall jämföras med psykisk misshandel.
Citera
2007-07-06, 16:54
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Tycker det var en mycket bra artikel. Skönt att det finns människor med civilkurage som går ut och talar om hur jävliga han och hans polare faktiskt var. Mobbing i skolan kan i många fall jämföras med psykisk misshandel.

Men, är det försvarbart att anonymt smutskasta en person som bara är MISSTÄNKT för insideraffärer via ett relativt stort svenskt internetmagasin? Han får ju inte en chans att försvara sig, och ingen vet ju huruvida historien är sanningsenlig eller ej. Kan tänka mig att det är den feta idioten till skribent Sara Johansson som är det påstådda offret aka Karin.
Citera
2010-06-10, 15:41
Medlem
marreparres avatar
Ossian Hellers (Cevianmannen) och Andreas Hofmann (Nordeamannen) har i början av Juni blivit frikända av Sthlms tingsrätt för det insiderbrott de misstänkts för.
Männen är dock dömda för grovt skattebrott.

De åtalade får behålla vinsterna de gjort på sina aktieaffärer.
Det var sammanlagt sex åtalade i det här målet, hos två av de tilltalade har polisen hittat totalt 3 500 000 kronor i sedlar, gömda i bland annat en tidskriftsamlare och inne i en bilbarnstol. Polisen har avlyssnat männen och där pratar de i kodspråk.

Klart skumma lirare får man väl säga

Artikeln med historien från skoltiden var ju ganska intressant, man blir inte jätteförvånad att dessa snubbar drygade sig i högstadiet direkt.

Det måste finnas fler med minnen från skoltiden, fram med det nu Men den generationen kanske inte hänger jättemycket på FB har jag en känsla av.
Senast redigerad av marreparre 2010-06-10 kl. 15:56.
Citera
2010-08-17, 16:28
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Ossian Hellers är med i en intervju i Veckans affärer.
På frågan "Vad ska du göra i sommar?" svarar han:

Först åker jag och några kompisar till Troppan och festar loss. Man steker, liksom.

Borde inte han sitta inlåst för skattebrott?
Citera
2013-02-06, 06:40
Medlem
någon som vet vad ossian sysslar med nuförtiden?
https://www.facebook.com/ossian.hellers
Citera
2013-02-06, 09:56
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz98
någon som vet vad ossian sysslar med nuförtiden?
https://www.facebook.com/ossian.hellers

Står som boende i Monaco. Senast jag träffade hans vänner så var han bosatt på Mallorca och hade mer än väl pengar för att leva gott resten av sitt liv.
Citera
2013-02-08, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Står som boende i Monaco. Senast jag träffade hans vänner så var han bosatt på Mallorca och hade mer än väl pengar för att leva gott resten av sitt liv.

För att (över)leva på Mallorca behöver man inte särskilt mycket, inte mycket dyrare än Pattaya och om han numera är klassad som sjukpensionär klarar han nog sig även om det lär bli en hel del happy meals för att dryga ut pensionen.

Men han är nog helt körd om han planerar en comeback inom bank/finans alt som affärsman, synd för han hade begåvning och drivkraft men saknade helt integritet och heder, nåväl han är väl knappast särskilt saknad....dessa gossar brukar ju dö ganska tidigt, de förgås oftast innifrån, en sorts frustration och besvikelse 'death wish', dödsorsaker brukar vara singel bilolyckor, olyckor i samband med överförtäring av sprit och/eller andra droger, m a o, sämre maskerade självmord
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in